אוהד צדר

יועץ פיננסי למימון ומשכנתאות ויועץ להשקעות בנדל"ן.

ספר מעט אודותיך ומדוע בחרת לעסוק בתחום?

״בסיום התואר בכלכלה ומנהל עסקים, לפני 15 שנה, חיפשתי כיצד לסייע עם הידע שלי.

באותן שנים קראתי את הספר אבא עשיר ואבא עני (רוברט קיוסאקי) והתחלתי להשקיע בנדל"ן. כמשקיע הבחנתי בקשיים של רוכשים בקבלת מימון ראוי. התחלתי לעבוד באחת מהחברות הראשונות שהעניקו יעוץ משכנתאות בישראל, וכבר לאחר שנה יצאתי לדרך עצמאית והקמתי את SaveWise.

אני רואה את עצמי כגשר בין לקוחותיי, לגופים המוסדיים, וגם כמחיצה המגינה עליהם. משכנתא זו אולי ההחלטה הפיננסית הגדולה ביותר בחיי משפחה, וכל שינוי במימון הינו בעל השפעות עצומות לטווח הרחוק. הנושא לא פחות קריטי ליזמים המחפשים מימון לפרוייקט, שכן אופי ועלויות המימון לעיתים ישנו את תוצאות הפרוייקט מקצה לקצה.

עם השנים פנו אלי יותר ויותר חברים, קולגות ולקוחות שאסייע להם בבדיקות נאותות להשקעות נדל"ן בארץ ובחו"ל, וכך מצאתי את עצמי בונה תיקי השקעות בנדל"ן לאחרים, כפי שאני עושה לעצמי כבר עשור וחצי.

כיום יש לי "ארגז כלים" מלא בכל מיני סוגי השקעות ("פליפים", מניבים, בארץ בחו"ל, קרקעות, מסחרי וכו'). האמנות בעיניי הינה בניית תמהיל השקעה מדוייק לפי מידות הלקוח, תוך שילוב רכיב מימוני למקסום הרווחים. כשאני יוצא לעבוד כל בוקר, היעוד שלי זה לקדם כמה שיותר אנשים לקראת רווחה כלכלית אמיתית, לכיוון חופש פיננסי״.

מהן החוזקות של השירות שאתה מעניק?

״ראשית כל, היחס האישי. לכן כיום 99% מלקוחותיי מגיעים מהפניות לקוחותיי.

אני נפגש עם כל לקוח ולקוח ולומד להכירו לעומק. כל משפחה היא אבטיפוס, עם צרכים, יכולות ורצונות הייחודיים לה.

דבר דומה ניתן לומר על פרוייקטים של יזמים. מטרתי ל"תפור חליפה" מימונית מדוייקת, המתאימה ככפפה למאפייני הלקוח. אני תמיד אומר שאני חייט בוטיק.

בזכות 15 שנות ניסיון לצד קשרים ענפים במערכת הבנקאית (והחוצ-בנקאית) אני בונה תמהילי מימון יצירתיים שחוסכים עשרות אחוזים בעלויות ומצמצמים חשיפה לסיכונים מיותרים. מימון והשקעות הינם 2 צדדים של אותו המטבע, לכן את האבחון הפיננסי שאני מבצע למטרת מימון, אני יכול לבצע גם עבור התאמת תיק השקעות מאוזן לכל משפחה, בהתאם לפרמטרים האישיים שלה״.

לקוחות שליווית ושזכורים  לך במיוחד

״וואו.. יש כל כך הרבה.

הזכורים ביותר הם אלו עם הסיפורים הקשים שהצלחתי להציל. אבל אספר כאן דווקא על זוג שליוויתי לפני 7 שנים ברכישת דירה במרכז הארץ, הם התכוונו לקחת מימון קטן. מכיוון שהיה להם חוסן השתכרות גבוה, המלצתי על מינוף ומשכנתא מוגדלת, כך שעם העודף יוכלו להשקיע ולהתחיל לייצר את גינת הנכסים שלהם. תפרתי זאת כך שהעלויות השוטפות של המימון יתאימו במדוייק להכנסות ההשקעות, ואף ישפרו את המאזן החודשי של הזוג.

לפני שנתיים וחצי מיחזרנו את המימון ושוב חיברתי אותם להשקעות ספציפיות. לא מזמן הם התקשרו להודות לי, מכיוון שבזכות המצב שנוצר מאותן השקעות ומיחזור משכנתא, האשה התפטרה והגשימה חלומה להקים עסק חינוכי. כעת הם שוקלים לעבור לבית פרטי באיזור שרק לפני 7 שנים היה נראה כמו פנטזיה רחוקה״.

מהי לדעתך השקעת נדל"ן מוצלחת?

״להבדיל מני"ע, בנדל"ן לרוב יודעים את הרווח ברכישה, או לפחות טווח כללי שלו. השקעה מוצלחת היא כזו שמצד אחד עמדה בציפיות הרווח ומצד שני היוותה עוד חלק מדוייק בפאזל תיק ההשקעות של המשקיע. בנוסף, השקעה מוצלחת היא כזו שתאפשר לישון בשקט בלילה ולא תצריך התעסקות.

מכיוון שזמן, הינו המשאב היקר ביותר בחיינו״.

טיפ זהב לקוראים מנקודת המבט של תחום התמחותך: על מה חשוב להקפיד לפני שמשקיעים בימים אלו?

״אני מאמין גדול בלהיעזר במומחים בתחומם, ולהגיע ממקום ענווה לכל בדיקת עסקה. כך לדעתי אפשר לחתור למצויינות ושיפור מתמיד, מבלי לחוות נפילות כואבות. תתייעצו עם מי שכבר הצליח, ותתקדמו רק עם יזם בעל ניסיון מוכח ויתרון יחסי באיזור פעילותו. בימים אלו, תחת צל משבר הקורונה, אני ממליץ דווקא כן להתקדם עם השקעות. בזמני משבר ישנן לעיתים הזדמנויות נדירות, לטווחי זמן בינוניים״.

איפה אתה רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

״ממשיך ביעוץ לאנשים לרווחה כלכלית, דרך שני הכובעים המשלימים שלי:

יעוץ למימון ומשכנתאות, לצד יעוץ להשקעות בנדל"ן.

אני מקווה שאוכל להגדיל את היקף התנדבותי לאוכלוסיות  מרקע סוציו-אקונומי נמוך, ואף לבנות כלים דיגיטליים לסיוע חינמי, לציבור נוטלי ההלוואות״.

״השקעה מוצלחת היא כזו שמצד אחד עמדה בציפיות הרווח, ומצד שני

היוותה עוד חלק מדוייק בפאזל  תיק ההשקעות של המשקיע״

פייסבוק        אוהד צדר – יעוץ פיננסי למימון

052-798-7775     |   ohad@SaveWise.co.il

צילום: טל שחר