הדר פרנק קדמון האדריכלית הישראלית שהצליחה להתברג לטופ צמרת האדריכלות בישראל

הדר פרנק קדמון
צילום: ערן לוי

האדריכלית הישראלית שהצליחה להתברג לטופ צמרת האדריכלות בישראל, חוגגת בימים אלו 20 שנות עשייה. היא בחרה להתמקצע במהלך כל השנים בתכנון ועיצוב משרדים, וכיום ברזומה שלה משרדים מרהיבים שעיצבה לתאגידים בינלאומיים ברחבי העולם. נפגשנו עמה לראיון אישי לסיכום ותובנות מהדרך הארוכה שסללה עד להצלחה ולהכרה הבינלאומית.

״כל פרויקט הינו אתגר בפני עצמו ושונה מהאחר. יש חברות מאתגרות, יש תקציבים מאתגרים, לפעמים זה לוחות הזמנים. עם השנים בניתי מערך שיודע להתמודד עם האתגרים הללו וכל אתגר למעשה הופך לחוויה״

את חוגגת בימים אלו 20 שנות עשייה. מהניסיון הרב שצברת, אילו תכונות נדרשות לדעתך מאדריכל טוב?

"אדריכל טוב נמדד מעבר לתכונות של  ראייה מרחבית, דמיון ויצירתיות גם בוורסטיליות שלו, בפרט כאשר מדובר בתכנון משרדים, לכל חברה יש את ה-DNA שלה הכולל: מוצר שונה, כישורי עובדים וסביבת עבודה שונה, מסר שונה או קהל יעד שונה. אדריכל משרדים צריך להיות קשוב, פתוח ומעמיק, זה יאפשר לו לרדת לרזולוציות ופרטים שיתאימו לכל חברה באופן אישי".

מה הפרויקט שהיווה את האתגר הגדול ביותר, עבורך, במהלך הקריירה?

"כל פרויקט הינו אתגר בפני עצמו ושונה מהאחר. יש חברות מאתגרות, יש תקציבים מאתגרים, לפעמים זה לוחות הזמנים. עם השנים בניתי מערך שיודע להתמודד עם האתגרים הללו וכל אתגר למעשה הופך לחוויה. בסוף כל פרויקט ישנו רגע קסום, בו אני אוהבת לעצור לרגע, להסתכל מהצד, לחייך ולדעת שהפאזל הושלם. כל פרויקט בין אם זה המשרד הראשון שתכננתי לפני 20 שנה, או משרדים של 5000 מ"ר שתוכננו ובוצעו בחצי שנה. הפעם הראשונה שביצעתי פרויקט בחו"ל או לחלופין הפעם הראשונה שתכננתי מרפאת שיניים או חדר כושר, כל פרויקט הוא אתגר, אבל זה היופי במקצוע וזה מה שקסום בו!".

כאדריכלית שתכננה משרדים גדולים בארץ וגם בחו"ל, מהם ההבדלים בין תכנון משרדים בישראל למשרדים בחו"ל, מבחינת צרכים ואופי הלקוחות?

"למדתי מניסיוני, שחברות בינלאומיות שמות יותר דגש על ה "WELL BEING" של העובד ובנוסף, הן משקיעות הרבה מחשבה וזמן במחקר, על מנת להגדיר סטנדרטים ותקציבים לפתרונות מתקדמים לסביבת    העבודה. השנה לדוגמא בפרויקט שעשינו לחברה אמריקאית בשם MIMECAST שרכשה סטארט-אפ ישראלי, חברת האם הגדירה סטנדרט מתקדם שכלל שולחן חשמלי מתכוונן וזרועות כפולות לכל עובד, בנוסף לחדרי ישיבות חכמים עם מערכת הכוונה וניהול של כל חדרי הישיבות".

לאחר כל כך הרבה שנים של עשייה, איך שומרים על יצירתיות במקצוע שכזה?

"יצירתיות זה משהו שטבוע בך, זה כמו שריר שצריך כל הזמן לשמור עליו פעיל. אני כל היום מסתובבת וסופגת השראה וזה יכול להיות גם מדברים יום יומיים קטנים. החוכמה באה לידי ביטוי באיזון.

היום אנחנו מוצפים בהשראה ובחידושים, העולם הפך לדינאמי ומהיר. היכולת להתאים ולשלב את הדברים בחלל ולדעת גם מה לסנן כדי לשמור על ניקיון החלל והאווירה בו, זאת כבר האמנות".

לסיכום, על אילו עקרונות אף פעם לא תתפשרי?

"אחד העקרונות שאימצתי עוד בתחילת הדרך זה הליווי האישי שלי בפרויקט. קיבלתי החלטה אסטרטגית לשמור על המשרד כמשרד בוטיק לתכנון ועיצוב משרדים. היחס האישי והליווי הצמוד שאני באופן אישי מעניקה, הם שהביאו אותי לעבוד עם הלקוחות לאורך שנים וללוות אותם בפרויקטים בארץ ובחו"ל".

 

העירית 5, אבן יהודה | 050-6369555

www.hadarfrankkadmon.com

העירית 5, אבן יהודה | 050-6369555