אינג' מילנה סמבן

יועצת בתחום הפארמה ומערכות איכות.

צילום: טל שחר | איפור: רונית יולזרי

איך הגעת לעסוק בתחום?

״גדלתי בעולם הרפואה והתרופות, עם אבא פרופסור לרפואה, ולמדתי הנדסה לייצור תרופות. כבר אז הבנתי את חשיבות הרגישות לבריאות הציבור.

במשך שנים עבדתי במחקר יישומי למציאת החומרים הפעילים ופיתוח תהליכי ייצור לתרופות ואחר כך בתחום איכות התרופות הנמצא לרוב, בידיי רוקחים.

הבאתי לתחום ידע והבנת תהליכים השמורים למהנדסים. זה נתן זווית ייחודית לכל הנושא. הפכתי לאחד המומחים בתחום עם מוניטין של מקצוענית, יצירתית ויוזמת פתרונות. כשכירה בניתי קריירה מעניינת והגעתי לטופ, כחברה בהנהלת החברות. זה היה אך טבעי שיום אחד אחליט להיות עצמאית, לפתוח עסק ולהפיץ את הבשורה״.

אילו שירותים משרדך מעניק?

״שירותי פיתוח מקצועי, הדרכה וציות לעסקים בתחום הפארמה, תמרוקים ומזון. אני עובדת צמוד ללקוחות, ומפתחת אסטרטגיה מותאמת, ומתמקדת בהיבטי האיכות והרגולציה, כולל לוגיסטיים״.

מי קהל הלקוחות הפונה אליך?

״אני נמצאת בחזית הטיפול בנושא תאימות וציות לדרישות משרד הבריאות באמצעות יזמות של תרבות האיכות, וריכוז תהליכי הליבה יצירתיים וחדשניים.

הניסיון שצברתי בזירת האיכות מקשרני ללקוחות רבים, הם  מכירים במוניטין המקצועי והיכולות שלי״.

מדוע חשוב להיעזר באיש מקצוע בתחום זה?

״השאלה האם להזמין יועץ קיימת תמיד. כדי להוביל שיפור ושינוי צריך ידע, ניסיון וזמן. ארגונים נעזרים ביועצים כיוון שתכלס חסרים אחד או יותר ממרכיבים אלה. אמנם אני צריכה להשקיע זמן בלימוד המצב הקיים, אך אני גם עושה זאת בעיניים אובייקטיביות, ויש לי נקודת הסתכלות רחבה, הנובעת מהיכרות של מצבים דומים מארגונים אחרים״.

שאיפה מקצועית לשנת 2020?

״אני עוסקת באיכות – משהו שכולם יודעים יותר טוב ממני!!! ואז כאילו מי צריך אותי? מסתבר שבתחום התרופות האיכות נראית אחרת.

אני מחפשת גם משהו נוסף: להגשים את עצמי דרך הפעילות המקצועית, להביא את הלקוחות להבנה שהשירות שרוכשים מהווה נתינה, תוך הגנה על בריאות הציבור. ההגשמה תבוא מעשייה משמעותית. חשוב לי לערב רוח בחומר, לעזור לאנשים לשנות חשיבתם.

ל-2020 אני מזמנת לעצמי האומץ לעשות צעדים שיתנו ערך מוסף לעסק״.

אם לא היית עוסקת בייעוץ רוקחי, מה היית עושה?

״בחברה שבה התחנכתי לא היה מקום לחלומות. הנדסה היתה ברירת מחדל. היום אני יכולה להשאיר לעצמי זמן לחלומות וכך למלא את עצמי״.

״שירותי פיתוח מקצועי, הדרכה וציות לעסקים בתחום הפארמה, תמרוקים ומזון. אני עובדת צמוד ללקוחות, ומפתחת אסטרטגיה מותאמת, ומתמקדת בהיבטי האיכות והרגולציה, כולל לוגיסטיים״

פייסבוק milena.pharma.consulting 
054-4334470