בטי פוגל – יועצת עסקית ומאמנת כלכלית. בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה וכלכלה, תואר שני במנהל עסקים.

ספרי לנו אודותיך ואודות תחום עיסוקך?

״נשואה ואמא ל- 3. בוגרת תואר ראשון בפסיכולוגיה וכלכלה, תואר שני במנהל עסקים. ב-20 שנה האחרונות Business Partner בתחום הכלכלה בקונצרנים בינלאומיים, (החברה המרכזית למשקאות, שטראוס, קימברלי קלארק, יוניליוור). עולמי המקצועי נע סביב ניתוחי דאטה, חישובי כדאיות כלכלית, מודלים עסקיים, ניהול תקציב, בעבודה מול הפונקציות השונות בארגון: התכנון, המכירות, השיווק, והייצור, במטרה להשיא את ערך קבלת ההחלטות המתקבלות בדרגים הניהוליים הבכירים.

בשלב מסוים, החלטתי לקחת את המתודולוגיה והכלים היישומיים ולערוך להם אדפטציה לממשק הקהילתי- למשפחות ועסקים קטנים ובינוניים. אני מיישמת בצורה יצירתית תורות עבודה כלכליות ומודלים פיננסיים מורכבים על החיים האמיתיים של כולנו. עוזרת לאנשים לצאת ממשברים וגם ללמוד להתנהל עצמאית בצורה חכמה ומודעת, כדי להצליח לאורך זמן. אני משאירה אותם עם רווחה כלכלית ואיכות חיים מעשית״. 

ספרי לנו איזה עשור עבר עלייך בתחומך?

״מרתק ומעשיר. מסע אישי מרגש שמתחיל במתן ערך לתאגידי ענק וממשיך בהחלטה ללכת אחרי נטיות ליבי ולייצר ערך בתוך הקהילה- לגעת באינדיווידואל, בקהילת א.נשים.

למעשה, מסעי החל בשותפות עסקית אמיתית עם האנשים הכי מוכשרים במשק בבניית אסטרטגיה, בקבלת החלטות בצמתים חשובים, בסיעור מוחות, בניית תרחישים, התנהלות בתנאי אי ודאות, בניהול פערים מול המצופה. ואז… מעבר חד לממשקים אינטימיים יותר- משפחות, עסקים קטנים ובינוניים. 

אני גאה היום לעזור למשפחות ולעסקים לצלוח משברים ולהתנהל טוב יותר להשגת רווחה ואיכות חיים״.

תחזירי אותנו לרגע ההוא – סיפור הצלחה שזכור לך?

״משפחה שליוויתי, הכנסה ממוצעת, עובדים קשה, חוסכים יפה, ואף על פי כן, חיים בתחושת דאגה אמיתית לעתיד.לא מרשים לעצמם להנות ממותרות, רציתי להשיג עבורם חירות כלכלית. שקט נפשי, שיחושו בטחון בדרך. ערכנו תכנית ויצקנו לתוכה כל רצונותיהם, לפי סדר עדיפויות ובנינו תכנית אופרטיבית להשגת כל אחד מיעדיהם. ליווי אנשים בדרכם לחירות כלכלית הוא לא רק חזון, הוא תחושת הסיפוק העצום בחוויות היומיום״. 

מתי פרצת לתודעה הציבורית?

״זה לא קורה ביום אחד, זה תהליך. חלק גדול מהחשיפה הינה באמצעות שגרירים: מפה לאוזן, המלצות של לקוחות קיימים וקודמים, ואני גאה שיש לי הצלחות שמדברות בעד עצמן. פרסום תוכן איכותי במדיה החברתית, כזה שנותן ערך מוסף משמעותי לקהל העוקבים שלי, גם הוא מאוד עוזר ומאפשר להגיע לקהל רחב יותר״.

מה היית רוצה לשנות?

״בעידן מהפכת ME TOO, כשהאלימות הפיזית והכלכלית נגד נשים גואה, הייתי רוצה לחוות מעורבות גבוהה יותר בקרב נשים בכל הקשור לעולם הפיננסים. העדר תלות, נוכחות בצמתי קבלת החלטות, בעיצוב מדיניות ההוצאות וההשקעות בבית/בעסק. הבנה טובה יותר.  מצער אותי שכשנשים גרושות פתאום מבינות  שהן לא באמת יודעות מהו חלקן בנכסים או בחובות של הבית או העסק, או איך מתנהלים כלכלית״.

מה מחזק אותך? 

״כשאני מצליחה להפוך את הבלתי אפשרי לאפשרי״

דמות שמעוררת בך השראה

״ג'סינדה ארדרן – ראשת ממשלת ניו-זילנד, מנהיגה מופלאה בעיניי. היא מביאה תפיסה מרעננת של מדיניות חברתית וייצוג עממי אותנטי. מובילה אג'נדות לקידום זכויות הנשים והצדק החברתי. בזכות יכולתה לחשוב קדימה בצורה מושכלת ולקבל החלטות בצורה חדה ואמיצה, היא מנהלת את המדינה באופן שמעורר השראה״. 

לסיום, מהן התוכניות העתידיות שלך לעשור הקרוב?

״לחזק, להעשיר, לטפח ולהעצים אנשים בעולמות הפיננסים. להשפיע ולהביא ערך למשפחות השואפות לחיות בחירות כלכלית. לייצר בסיס טוב יותר לשיח כלכלי נכון בקרב נשים, עסקים קטנים, לקדם השכלה פיננסית בקרב בני נוער. אני רוצה להשפיע, לשנות, לייצר פתיחות והבנה מעמיקה יותר״.

״אני מאמינה גדולה בחיבור אישי כמקור להנעה והפריה הדדית,  מאמינה בשותפויות. בייצור בסיס טוב יותר לשיח כלכלי נכון בקרב נשים, עסקים קטנים, לקדם השכלה פיננסית בקרב בני נוער. אני רוצה להשפיע, לייצר פתיחות והבנה מעמיקה יותר״

טל׳:  052-6054466  |    פייסבוק  בטי פוגל – כלכלה, ניהול, חירות