טליה שפירא, היועצת העסקית המובילה בענף הנדל"ן

יועצת עסקית בכירה, מומחית בליווי חברות בענף הנדל"ן, התכנון והבניה.

טליה שפירא היא היועצת העסקית המובילה בענף הנדל"ן, זה מספר שנים שהיא אשת סודם והמפתח להצלחה עסקית של חברות רבות ומוכרות בענף הנדל"ן הישראלי.

במה חברתך עוסקת ואילו שירותים היא מעניקה?

״תהליך הייעוץ העסקי מקיף מאוד, ומתייחס ל-3 מישורים מרכזיים וחיוניים בחיי כל חברה:

ייעוץ שיווקי – בניית אסטרטגיה שיווקית אפקטיבית הכוללת ניתוח פילוח שוק, אפיון לקוחות המטרה, בנית מיתוג, בידול, מיצוב והתאמת ערוצי השיווק, וכמובן גם מקסום המכירות ושימור לקוחות.

ייעוץ ארגוני – הגדרת מבנה ארגוני, חלוקת תפקידים, בנית תהליכי עבודה ונהלים, הגדרת מדדים ובקרות, ניהול זמן אפקטיבי, הטמעת שיטות ניהול ולעיתים גם מערכות ממוחשבות תומכות.

התחום הפיננסי – תמחור רווחי, ניהול נכון של תזרים, ניהול מימון ואשראי, ייעול גביה, מעקב אחר מדדים פיננסיים בדו"חות הכספיים ועוד.

תוך כדי עבודה הבנתי שכדי להשיג צמיחה, לא מספיק לייעץ ללקוח ולבנות איתו תכנית עבודה, אלא צריך גם ללוות את החברה במהלך היישום. לכן הערך המוסף שאני נותנת ללקוחות שלי הינו גם ליווי החברה, הכולל הכוונת פעילות המנהלים והעובדים, תוך מעורבות גבוהה שלי ברמה מפורטת לאורך התהליך. בזכות ליווי זה, מגוון הכלים והשיטות שאני יוצרת בחברה, מוטמעים בה, וכתוצאה מכך אנו יוצרים יחדיו צמיחה מתמשכת המסתכמת בקפיצת מדרגה עסקית״.

מהם היתרונות הבולטים של העבודה איתך ומיהו קהל היעד המגיע אלייך?

״קהל היעד  הוא חברות בכל טווח פעילות ענף הנדל"ן: יזמים, קבלני בניה, משרדי אדריכלים, שמאים, הנדסה, עו"ד, חברות פיקוח וניהול פרויקטים, חברות מימון, מגוון חברות ייעוץ כגון: ייעוץ איכות סביבה, חברות אלומיניום, ברזל, גבס ועוד.

ענף הנדל"ן הינו סוער ודינמי: שינויים ברגולציה הממשלתית, במיסוי, שינויים במדיניות  של הרשויות ובתהליכי הסטטוטוריקה ועוד. לכולם יש השפעה דרמטית על הביקושים לנדל"ן, על קצב התחלות הבנייה, על המחירים, על הסיכונים הכלכליים, הרווחיות ועוד. כתוצאה מכך, מנהלי חברות בענף הנדל"ן צריכים כישורים יוצאי דופן כדי להצליח.

אלא שרוב חברות הנדל"ן מנוהלות על ידי מקצוענים בתחומם: קבלנים, מהנדסים, עורכי דין, אדריכלים וכד', אך לרובם אין את הכישורים והניסיון ביצירת שיטת הניהול הנדרשת כדי להצליח, ולכן הם מתקשים להוביל את החברה שלהם לצמיחה ורווחיות.

זה בדיוק החלק שאני משלימה לחברות בענף הנדל"ן. אני בעלת ניסיון עסקי וניהולי עשיר. לצד זה, מכירה לעומק את ענף הנדל"ן ומורכבותו.

השילוב הנדיר הזה, בין ניסיון עסקי עשיר לבין היכרות עם ענף הנדל"ן מאפשר לי לייעץ לחברות בענף בשלושת התחומים – השיווקי, הארגוני והפיננסי, ולהצעידן להצלחה, צמיחה ורווחיות.

בשנות עבודתי כיועצת לחברות בענף הנדל"ן, למדתי לעומק את ענף הבניה והמאפיינים הייחודיים לו, את האילוצים והמורכבות שלו.

כיום אני שולטת בכלים לבנית שיווק נכון, המתאים לחברות בענף, תוך מתן מענה לצורך לבנות מותג ולפתח קשרים עסקיים בתחום. למדתי את ההשפעה העצומה של הרגולציה והסטטוטוריקה על הענף, את מורכבות תהליכי הייזום, הרישוי והתכנון.

בזכות ההיכרות המעמיקה עם הענף, אני נותנת ללקוחותיי כלים להתמודד בהצלחה עם הפערים, בין התכנון לביצוע מבחינת תקציב, זמן ואיכות, ועם ההשפעה המכרעת של חוסר הודאות התכנונית והבצ“מים בענף הנדל“ן על לוחות הזמנים, וגם על הרווח בשורה התחתונה״.

שתפי אותנו בהישג שאת גאה בו במיוחד

״בשנים האחרונות  ליוויתי חברות ייזום נדל"ן וחברות הנדסה וניהול פרויקטים שצמחו מאד מהר. הבחנתי בכך שהן התחילו לעבוד עם צוות מאד מצומצם, עם הזמן הן צברו פרויקטים, היקף העבודה גדל, אבל השלד הארגוני נשאר 'רזה', והחברה למעשה נוהלה "ספונטנית" ללא שיטת ניהול אפקטיבית. פיתחתי שיטה באמצעותה אפשרתי לחברות נדל"ן אלו לעמוד באתגרים העומדים בפניהן בשלב הצמיחה המהירה. ייצבתי עם ההנהלה את הליבה הארגונית שלהם ויצרתי איתם מבנה ארגוני נכון.  ליוויתי אותם בבחירת צוות איכותי שאפשר לסמוך עליו ולהאציל סמכויות, יצרתי איתם נהלים, תהליכי עבודה ודיווח, מדדים ובקרות כדי שלמנהלים והבעלים, תהיה שליטה בחברה והם ידעו בקלות מה קורה בכל זמן. והכי חשוב – הטמעתי בחברה שיטות עבודה נכונות, אפקטיביות ויעילות. כל אלו מאפשרים לחברות נדל"ן אלו להמשיך לצמוח ולהצליח, ולצד זה, לשמור על המוניטין של החברה ועל איכות העבודה והשירות שהם נותנים ללקוחותיהם״.

מה ה'אני מאמין' שלך להצלחה עסקית?

״הצלחה בנויה משילוב של גורמים רבים. באופן ספציפי, בענף הנדל"ן עובדים על תהליכים ארוכים, ההתקשרות עם הלקוחות ועם הספקים היא ארוכת טווח. לכן חשוב לכל חברה לעבוד כבר מתחילת דרכה על הזהות המבדלת שלה, האני מאמין של החברה. .

בענף כל כך סוער ותחרותי, חייבים לדעת למה אתה עושה את מה שאתה עושה, כי אם אינך מחובר לערכים אלו לאורך כל הדרך – לא תשרוד אלא תפנה את המקום לטובים ממך. אסור לדלג ולוותר על יצירת הזהות הייחודית הזו של החברה ושיתוף הצוות בערכים אלו, זה מה שיאפשר לחברה להתמודד עם אתגרים, לשמור על כיוון ברור ולהצליח.

גורם נוסף שחשוב הוא לדעת לבחור אנשים טובים: שותפים לדרך, ספקים ועובדים, וכשצריך – גם יועצים טובים שיסייעו לך לקבל החלטות נכונות״.

052-5002070  |  www.taliashapira.co.il

talia@taliashapira.co.il