ליאת עזר – מדריכת הורים, מרצה, מנחת תקשורת מקרבת

רקע אישי ורזומה מקצועי

בת 47, נשואה ואמא ל-3, מדריכת הורים לגיל הרך והיסודי, עם ניסיון אדיר של מאות הורים ו-25 שנה בניהול לגיל הרך. תואר ראשון בחינוך גיל הרך ו-MA בהצטיינות בייעוץ חינוכי.
בעת כתיבת התזה שלי, לא ידעתי עד כמה חיי ישתנו, נחשפתי לגישה עוצמתית אשר נקראת תקשורת מקרבת.

חקרתי לעומק אצל ילדים בגיל הרך את השורש שמוביל אותם להתנהג בצורות שונות,
על מנת לעזור להם ולהוריהם להבין את הצרכים והרגשות העמוקים שמובילים אותם. היה מרגש מאוד לראות את ההשפעה של הגישה על התנהגות רגועה יותר, פחות אלימות וקשר קרוב עם ההורים.

מאז התמקצעתי ובנוסף, עברתי הסמכה כמנחת תקשורת מקרבת ופסיכולוגיה חיובית, והתחלתי להעביר מאות סדנאות והרצאות לאנשי חינוך והורים בכל הארץ.

במהלך עבודתי עם הגיל הרך, תחילה כגננת, מדריכה פדגוגית וכמנהלת אשכול גני ילדים, הכרתי אלפי הורים וילדים, וראיתי שאפשר לתת לכל ילד את הכלים להבין את עצמו, והילד פתאום הופך לרגוע ושמח בלי עונשים ובלי כעס.

כדי לעזור להורים ואנשי חינוך, כתבתי 3 ספרים, ופיתחתי ערכת קלפי אימון מאויירים לילדים, שיעזרו לעודד שיח אמפטי ממקום לא שיפוטי.

מהו עיסוקך ומה הובילך לעסוק בתחום?

מגיל 4 ידעתי שאגדל שאהיה גננת – "גננת אחרת".
גיליתי עד כמה אני מחוברת לילדים, להורים, לשליחות הזו. במהלך השנים התקדמתי לתפקידי ניהול והשפעה.

לאחר 25 שנה במערכת החינוך, החלטתי לעסוק במשרה מלאה בהנחיית הורים, כי אני מאמינה שלהורה יש את הכוח הגדול ביותר לעזור לילדו, צריך רק מעט הכוונה וליווי.

מה מייחד את פעילותך העסקית?

הורים שבאים אליי מקבלים את כל הכלים והאמפטיה, ביחד עם ניסיוני הרב ליצור שינוי אמיתי בבית.

יחודיות השיטה שלי שמצד אחד היא מביאה לידי ביטוי את האני מאמין של כל אמא, ומצד שני נותנת כלים עוצמתיים. לפתע ההורים מגלים מחדש את עצמם, את ילדיהם, את הזוגיות שלהם  ומתחילים לחיות חיים אחרים.

האם את חשה בעבודתך שליחות?

אני קמה מידי בוקר בתחושת התרגשות ומוטיבציה להשפיע וממש לשנות חיי משפחות.
ההבנה הזו של ההורים את ההתנהגות האמיתית של הילד נותנת כל כך הרבה. ההשלכות על הילד הן לטווח הרחוק, בביטחון העצמי וכמובן בקשר קרוב עם ההורים גם בשנים הבאות.

כשמגיעים אליי הורים עם סיפורים באמת קשים ואני יודעת שיש כאן דרך להגיע לילד ולשנות את החוויה בבית לחלוטין, זה ממש עולם ומלואו שנותן לי כל כך הרבה סיפוק. פתאום ההורים מועצמים וחזקים, כבר אין לחץ לתייג, לקחת את הילד לאבחונים, לחכות כבר שיהיה שקט.

ספרי על רגע שיא בקריירה?

הגיעו אליי הורים לילד בן 5 עם אלימות קשה מאוד. אף אחד לא הסתדר איתו – לא ההורים, לא הגננות… והכי כאב לי שכשההורים דיברו עליו הם העלו רק חסרונות.

ההורים האחרים בגן התארגנו כדי שהילד יעבור למסגרת אחרת, וכל הבית היה בקרייסס תמידי.

ההורים הגיעו מיואשים לחלוטין, התהליך איתם היה עמוק ועוצמתי.

לאט לאט ההורים התחילו להבין את הצורך האמיתי של הילד, וכמו בקסם התנהגותו השתנתה, והילד החל לרכוש חברים בגן ולהרגיש אהוב ומקובל.

כשאמא שלו אמרה לי "כשהגעתי אליך הרגשתי שיש לי בבית מפלצת, והיום אני כל כך אוהבת וגאה בילד שלי" התרגשתי עד דמעות. אני יודעת שהצלחתי לשנות לילד הזה ולהורים שלו את החיים שלהם.
אני מודה כל יום ויום על הזכות להוביל אנשים לאושר ולהצלחה.

מה כולל ארגז הכלים שלך כמצליחה בתחומך?

למידה מתמדת. מוסיפה לעצמי כל הזמן עוד ועוד כלים: גישור, כלים אימוניים של אדלר, נומרולוגיה, פתיחות לקבל מכל אחד וסקרנות לגלות בכל יום מחדש.

מה חשוב לך שלקוחותייך יידעו עלייך?

אני מחוייבת להצלחת כל הורה שמגיע אליי.
הוא פותח את ליבו בפניי, וזו זכות. אני מבינה את האחריות במקצוע שלי ויודעת שזה מסע אישי המצריך יציאה מאזור הנוחות ואומץ רב, אני עבורכם בהקשבה אמיתית ומחוייבות לתהליך.

עם קריירה מצליחה איך נראה הפנאי שלך?

אני מאוד אוהבת ללמוד ולוקחת בכל פעם קורס אחר שמכניס ערך מוסף לחיים שלי.

אוהבת לצאת עם חברות, לבלות עם המשפחה ואני בעיקר טיפוס של בית. אחת לשבוע מבקרת בקבוצת נטוורקינג על מנת להכיר עוד אנשים.

יש לך שאיפות עסקיות שטרם הגשמת?

הקמתי קליניקה משפחתית חמה, ושאיפתי שכל הורה יצור לעצמו ולילדיו מרחב נעים ובטוח בביתם. אני מחוייבת להצלחה, וכעת עובדת על יצירת קורסים דיגיטלים מעבר לספרים אשר כתבתי, כדי לאפשר לעוד ועוד הורים לקבל כלים וידע ממני בדרכים שונות.

כדאי לדעת: הדרכת הורים וצוותי חינוך לגיל הרך.

ראיתם שינוי בהתנהגות הילד? הוא אינו רגוע? אתם לא רגועים?

זיהוי צרכי הילד שלכם הינו הצעד הראשון לשינוי.

במרכז ליאת עזר – עשרות שנים של ניסיון בעולם הגיל הרך. עם הליווי והכלים אשר תקבלו, תבינו יותר את שורש ההתנהגות של הילד/ה. בסוף המסע, השיח שלכם יהיה אחר, ותרוויחו את האושר והקירבה ביחסי ההורים והילדים.

 

ליאת עזר | טל׳: 0544507774 | www.liat-azar.co.il | linoyki@zahav.net.il




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*