לקראת החורף: שיא הבריאות ויטמין C ליפוזומלי


לקראת החורף שצפוי לנו, זה הזמן להזכיר את החשיבות של ויטמין C ולהתעדכן בטכנולוגיות המשפרות את יעילות תוספי הוויטמין מהדור החדש

ויטמין C מעורב במאות תהליכים בגוף, והוא חיוני בכל גיל ולאורך כל השנה. על רקע זה בדקו מחקרים רבים את השפעת הוויטמין ותרומתו להגנה על הגוף, ובהם נמצא קשר בין הוויטמין לתפקוד המערכת החיסונית (1), פעילות נוגדת חמצון (2) ותהליכי בקרת דלקת (3).

בכל שנה לקראת החורף וההצטננויות הנלוות לעונה, גוברת ההתעניינות בוויטמין C.

בצל מגפת הקורונה, השנה רבים חוששים יותר מתמיד מהתקררות בשל הקושי להבחין בין תסמיני ההצטננות לתסמיני הנגיף ושואפים להימנע ככל שניתן מביקורים במרפאה. החלטנו לסקור בקצרה את המידע העדכני ביותר לגבי ויטמין C בעל הספיגה הגבוהה ביותר בגוף.

מקורו של ויטמין C במגוון פירות וירקות. אנשים רבים שהתזונה שלהם לקויה או שגופם מושפע ממצבים מסוימים סובלים ממחסור בוויטמין C, ובהם ילדים שנמנעים מאכילת פירות וירקות ומבוגרים שיכולת ספיגת הוויטמין שלהם יורדת עם השנים. אולם היצע תוספי הוויטמין רחב ומבלבל,

סוגי התוספים נבדלים זה מזה בעיקר בטכנולוגיית הייצור וברכיבים הפעילים. הבדלים אלו מתבטאים ברמת הספיגה בגוף, בזמינות הביולוגית ובתופעות לוואי אפשריות, ובראשן עלייה בחומציות הקיבה שחלק מהתוספים עלולים לגרום.

הטכנולוגיה הליפוזומלית

ויטמין C המיוצר בטכנולוגיה הליפוזומלית נחשב לדור החדש של התוספים, והוא נותן מענה מיטבי לחסרונות שאפיינו את תוספי הוויטמין מהדור הקודם.

הטכנולוגיה הליפוזומלית מיושמת בהצלחה במשך שנים רבות בעולם הרפואה והתרופות, ובשנים האחרונות הוכנסה לשימוש גם בענף תוספי התזונה. ליפוזום הוא בועית חלולה שעשויה מרכיבים שומניים טבעיים הזהים בהרכבם לקרום התאים בגוף. בשיטה הליפוזומלית מוחדר החומר הפעיל של הוויטמין לתוך בועית הליפוזום. הבועית מובילה את החומר היישר לתאי הספיגה הייעודיים בקיבה, ו"פורקת" אותו ביעדו, בדרכו למחזור הדם. הדמיון בין הרכב הליפוזום לקרום תאי הגוף הוא שמאפשר לוויטמין להתמזג בקלות בתאי היעד שבדופן המעי. בזכות ההובלה הבטוחה של החומר הפעיל, הטכנולוגיה הליפוזומלית מגבירה את רמת הספיגה של הוויטמין בגוף ואת הזמינות הביולוגית שלו. נוסף על כך שכבת ההגנה של הוויטמין הליפוזומלי מונעת ממנו להתפרק בדרכו לקיבה ולאבד מיעילותו. ולא פחות חשוב: ההגנה המרבית מונעת את הגירוי האופייני של ויטמין זה במערכת העיכול, וכך נחסכות תופעות הלוואי המוכרות לרבים שהשתמשו בתוספי ויטמין C מהדור הישן.

מחקרים שהשוו בין יעילותם של תוספי ויטמין C מסוגים שונים העלו כי רמות הספיגה והזמינות הביולוגית של המוצרים הליפוזומלים גבוהות משמעותית מאלה של תוספים המיוצרים בשיטות אחרות (4).

ויטמין C ליפוזומלי של אקוסאפ

חברת אקוסאפ, המובילה בישראל ביישום טכנולוגיות מתקדמות בייצור תוספי תזונה, מציעה ויטמין C המיוצר בשיטה הליפוזומלית ומאופיין בזמינות ביולוגית גבוהה ורמת ספיגה מוגברת. התוסף אינו חומצי ואינו גורם לגירוי של מערכת העיכול ולתופעות לוואי, ומתאים גם למי שסובלים מחומציות יתר בקיבה. התוסף נוזלי בטעם תפוז עדין ואינו מכיל סוכר וממתיקים מלאכותיים, ובשל כך הוא טעים, בריא, נוח וקל לנטילה לילדים ומבוגרים בכל גיל. גם אריזת הזכוכית של המוצר שומרת על איכותו.

"בשיטה הליפוזומלית מוחדר החומר הפעיל של הוויטמין לתוך בועית הליפוזום. הבועית מובילה את החומר היישר לתאי הספיגה הייעודיים בקיבה, ו"פורקת" אותו ביעדו, בדרכו למחזור הדם"

את מוצרי אקוסאפ אפשר לרכוש בהזמנת משלוח עד הבית ללא תוספת תשלום, וכן ברשתות פארם, בתי מרקחת ובתי טבע.

באתר

ecosupp.co.il

תוכלו לעיין במחקרים בנושאי ויטמין C והטכנולוגיה הליפוזומלית.


1.      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/1547201/

2.      https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22178550/ 

3.      https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5409678

4.   https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27375360    

התקשרו עכשיו: 1-801-226-226 

איסטגרם EcoSupp פייסבוק

orders@ecosupp.co.il  orders@ecosupp.co.il

למען הסר ספק, התוכן במאמר זה הוא בעל אופי של סקירה כללית בלבד, והמידע בו אינו התוויתי, הוא לא מהווה המלצה רפואית מוסמכת והוא לא מיועד להנחות את הציבור או לשמש לגביו כהמלצה, הוראה או עצה לשימוש, לשינוי או להורדה של תרופה כלשהי, ואין בו תחליף לייעוץ רפואי פרטני או אחר. נשים בהיריון, מניקות, ילדים ואנשים הנוטלים תרופות מרשם – יש להיוועץ ברופא לפני השימוש בתוספי תזונה.