עדי וינשטוק ואלינה גורליק – מייסדות מודל גפן וראשות התכנית לניתוח התנהגות במכללת אורנים

מהו עיסוקכן ומה הובילכן לעסוק בתחום?

אלינה גורליק – "החל מסיום לימודי תואר ראשון בפסיכולוגיה, עבדתי עם ילדים בעלי אוטיזם, חוויה שגרמה לי להסתכלות שונה על דרך הטיפול בהם.

עדי ואני הבנו שצריך משהו אחר כדי להעניק להם אפשרות להתקדם משמעותית, וזו הסיבה שנרשמנו ללימודי ניתוח התנהגות יישומי.  אחר שנות עבודה ומחקר, החלטנו לאחד כוחות ולייצר משהו ייחודי, שונה ממה שיש.
שילבנו בין תיאוריות וגישות טיפול מוכחות מחקרית כיעילות וגם קשורות זו בזו, תוך שילוב כלים של ניתוח התנהגות.

התוצאות לא איחרו לבוא, ממש ראינו את יעילות התכנית והצורה שבה ילדים התקדמו. כיום אנו המייסדות והמנהלות של 'מודל גפן', מהעמותות הגדולות בארץ לטיפול בילדים והדרכת צוותי חינוך והורים.

רקע אישי ורזומה מקצועי

אלינה גורליק – מייסדת 'מודל גפן', מנהלת, מנחה, מרצה ומלווה ילדים, בוגרים, צוותי חינוך ומנתחי התנהגות.

נשואה ואמא ל-2, ראשת התכנית לניתוח התנהגות במכללת אורנים. מנתחת התנהגות, M.A בחינוך מיוחד עם התמחות באוטיזם ולקויות התפתחותיות מורכבות בהצטיינות BA בפסיכולוגיה וחינוך.

15 שנים של טיפול, הנחייה ושילוב ילדים עם עיכוב התפתחותי ותקשורתי, הערכה וטיפול בבוגרים בעלי צרכים מיוחדים, ובליווי צוותים ומטפלים במסגרות חינוך מיוחד.

מנחת תכניות סופרוויז'ן למנתחות התנהגות, מרצה לצוותי חינוך בבתי הספר השונים, ומלווה צוותי חינוך בהתבוננות וטיפול פרטני ומערכתי. בונה תכניות התערבות לילדים עם קושי חברתי, רגשי, התנהגותי והתפתחותי, מלמדת ומכשירה מטפלים לטיפול בילדים ובוגרים עם מורכבויות שונות.

עדי וינשטוק – מייסדת 'מודל גפן', מנהלת, מנחה, מרצה ומלווה ילדים, בוגרים, צוותי חינוך ומנתחי התנהגות. נשואה ואמא ל-2. ראשת התכנית לניתוח התנהגות במכללת אורנים. מנתחת התנהגות M.A BCBA, בחינוך מיוחד עם התמחות באוטיזם ולקויות התפתחותיות מאוני' חיפה, תואר ראשון בפסיכולוגיה, בוגרת תכנית ההכשרה למנתחי התנהגות מטעם אוני' ת”א.

15 שנים של הנחייה וניתוח התנהגות, משלבת גישות התנהגותיות עם גישות התפתחותיות וקוגנטיביות בהתאמת תכנית לילד, למשפחה ולגורמים החינוכיים. בונה ומנחה תכניות בבתי ספר לטיפול וקידום לילדים ובוגרים עם קשיי התנהגות וקושי חברתי, מנחה צוותי חינוך בניווט כיתה וטיפול בבעיות התנהגות.

בנוסף, מעבירה סדנאות לצוותי חינוך וטיפול.

מה מייחד את פעילותכן העסקית?

בעמותת 'מודל גפן' עובדים לפי מודל אשר יצרנו, מודל התנהגותי, קוגנטיבי ורגשי. זהו מודל הוליסטי המתמחה בבעיות התנהגות וויסות רגשי אצל ילדים. הצלחנו להוכיח שכאשר רואים את התמונה כולה, הנקודות מתחברות והשינוי העמוק מגיע מהר ומוטמע לאורך זמן. כיום, יותר ויותר מחקרים מוכחים ששילוב של גישות טיפוליות זו הדרך הטובה ביותר לשינוי עמוק, אמיתי ומיטבי. במודל גפן אנו אוספות נתונים, מנחות את הצוות ובנוסף גם מתמקדות בעולם הרגשי והקוגנטיבי של הילד. התכניות שלנו מתמקדות ביצירת שינוי מהיר וארוך טווח בבעיות התנהגות בבית ובמסגרות חינוך, קשיים במיומנויות חברתיות, הגברת שיתוף פעולה ומימוש הפוטנציאל האמיתי של הילד!

עבודתנו מתמקדת בפרקטיקה ובמתן כח וכלים למעטפת התומכת בילד, הורים, אנשי חינוך ומטפלים מקצועיים.

האם אתן חשות בעבודתכן שליחות?

בוודאי! הלוואי וכל בית ספר ומשפחה בישראל היו לומדים ומיישמים את המודל במסגרת הבית או המסגרת החינוכית!

אנו מאמינות שהחינוך יכול וגם צריך להתנהל אחרת. עם הכלים הנכונים, עם גישה חיובית ומקדמת וראיית התמונה המלאה, נגיע לשינוי.

כמצליחות מה כולל ארגז הכלים שלכן?

אמון הילדים, ההורים וצוותי החינוך בנו, מחייב אותנו לתת 100% מצדינו כדי לתת מענה טוב ביותר שאנו יודעות לתת. אנו מקיפות את עצמנו בצוות נשי הכי מקצועי, משפחתי ונכון, כשלכולנו מטרה להוביל שינוי אמיתי בחינוך בארץ.

מה חשוב לכן שלקוחותיכם יידעו עליכן?

אנו מאמינות באכפתיות ובראיית הצרכים של הצד השני, וגם מאמינות במקצועיות הכוללת חוסר התפשרות בפן המקצועי, שמוש בכלים עדכניים ואקטיביות תמידית.

עם קריירה מצליחה איך נראה הפנאי שלכן?

משקיעות זמן איכות עם המשפחה, משתדלות להשקיע גם בעצמנו: עדי לומדת גיטרה ופיתוח קול, ואני אוהבת לחקור אוכל ולנשום את הים.

היש לכן שאיפות עסקיות שטרם הגשמתן?

בודאי! בשנה הקרובה הארגון שלנו מתפתח לארגון בינלאומי ופותח סניף בהולנד, בתקווה לפתוח עוד סניפים נוספים בעולם.

בנוסף, עובדות על פיתוח אפליקציה אשר תסייע להורים ואנשי חינוך לעזור לילדים בצורה קלה ונגישה, ותעבוד על פיתוח מיומנויות חברתיות חשובות, יחד עם מניעת קשיים התנהגותיים וקוגנטיביים.

 

כדאי לדעת: מודל גפן – בין הארגונים הגדולים ביותר בישראל לניתוח התנהגות. עוסקים בהדרכת מורים, הורים ואנשי טיפול במתן כלים יישומיים לטיפול בבעיות התנהגות, בעיות חבריות ורגשיות אצל ילדים בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד.

התכניות שלנו מתמקדות ביצירת שינוי אמיתי במיומנויות חברתיות, קשיי התנהגות, שת"פ, עיבוד מידע ותקשורת בינאישית. המודל הוכיח שמיפוי מדויק ומקיף של מקור הקושי יחד עם גישה חיובית שמטפחת ומעצימה את הילד, מביאה תוצאות מהירות ואיכותיות לטווח הארוך.

 

טל׳: 050-8262210 | ווטסון 10 חיפה | מודל גפן – התנהגותי, קוגנטיבי, רגשי

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*