עדן חג׳ג – עורכת דין ומגשרת מוסמכת

איך הכל התחיל:

אני עורכת דין מגיל 6. דודתי מספרת כי בגיל זה צעדתי איתה ברחוב ואיזו אישה החלה לפתע לצעוק עליה. דודתי רצתה לעזוב את המקום, בעוד אני התחלתי לומר לגברת: "למה את צועקת עליה? היא לא עשתה לך כלום. עם הזמן גדלתי ובכל תקרית ניסיתי להבין מה קרה ואיך לפתור את הבעיה.

לפני שהתחלתי לימודי משפטים, עזרתי לנערים בביה״ד לעבודה, תוך כדי ניהול תיק והליך גישור שלם, עזרתי לנערים אחרים שקיבלו דוחות מהעיריה על רעש, תוך מו"מ עם העירייה הצלחתי לבטל את כל הקנסות. אף הוצאתי לבן משפחה, נכות לצמיתות מטעם הביטוח הלאומי.

במה את מאמינה?

אני מאמינה שעו״ד טוב חייב שתהא לו תשוקה למקצוע, כי בזכותה מגיעים למחשבות יצירתיות המועילות ללקוח. בנוסף מאמינה שעו"ד טוב חייב ללמוד תחומי משפט רבים כדי להתמקצע בתחום שלו.

אני למשל עו״ד ליטיגטורית בתחום האזרחי: תביעות כספיות, רכושיות, חוזיות וכו', נזיקין: שזה תאונות גוף, תאונות עבודה, תאונות דרכים ועוד, ביטוח לאומי: תביעות ילד נכה, נכות מעבודה, נכות כללית, דמי לידה ודיני עבודה.

יש לי תואר שני במשפטים מאוני' תל אביב, לקחתי לימודים נרחבים בתחום הוצאה לפועל ופשיטת רגל, תעבורה, פלילי, משפחה, ייפויי כוח מתמשך וכו'.  אומנם לא עוסקת בזה, אך תחומים אלו משיקים אחד לשני ולכן הרבה פעמים חובה על עו"ד להבין בתחומים נוספים בכדי לדעת איך לייצג בצורה המיטיבית בתחומו.

יכולה לתת דוגמאות?

בוודאי. היה לי לקוח שעשה תאונת דרכים (תעבורה), בה נהרג אדם (פלילי). התאונה קרתה תוך כדי העבודה, אך הסתבר כי מעסיקו לא עשה לו ביטוח, וכעת נמצא המעסיק בהליך של חדלות פירעון.

כדי לפתור את הדילמה בצורה הטובה ביותר ללקוח, הייתי חייבת להבין מעבר לתחום הנזיקי והביטוח הלאומי, בתחום הפלילי, בתחום תעבורה ופשיטות רגל.

מה מייחד אותך מאחרים?

אמנם אין הנחתום מעיד על עיסתו, אך אענה עובדתית. כיום אני יודעת שאני באמת יוצאת דופן כי אני מגיעה עם תובנות שונות.

ראשית אני חושבת שאדם צריך ללמוד כל הזמן ללא הפסקה ולהתמקצע.

שנית אני תחרותית. כשלוקחת תיק רוצה לנצח

ולהצליח ולקבל את התוצאה הטובה ביותר ללקוח ולכן אני לא מתחשבנת כמה בקשות הגשתי וכו׳, אני נלחמת עבורו עד התוצאה המיוחלת.

האם את חשה בעבודתך שליחות?

בהחלט. הרבה אנשים מברכים אותי ומספרים כמה פעמים ניגשו לביטוח הלאומי לבד וכשלו ורק בעזרתי הן הצליחו.

איני חוששת מאתגרים, להיפך זה מלהיב אותי!

איך נראה היום שלך?

אני קמה מידי בוקר בשעה 5. מתרגלת יוגה האשטנגה ויניאסה. עושה מדיטציה. חלק עיקרי במדיטציה מוקדש להכרת הטוב, משתדלת לקרוא לפחות עמוד בבוקר וקצת כתיבה לעצמי. 8.30 כבר במשרד.

יש לך פסקי דין מיוחדים?

הרבה, וחלקם אפילו לא בתחומיי העיקריים.

נער (17) קיבל כתבי אישום על גידול סמים, שימוש בסמים ואלימות. האמנתי בו, נלחמתי עליו בטירוף והצלחתי להוציאו בהיעדר הרשעה.

עתירה נוספת שמתנהלת כרגע נגד אדם שבא למשרדי ואמר: "אני לא יוצא מפה עד שתקבלי את התיק שלי". הוא הגיע עם מכתב פינוי מדירתו תוך
45 יום. קראתי כל כך הרבה חוקים, החלטות ופס"ד בעניין, ענייני דיור ציבורי. מזה שנתיים שאני מנהלת מלחמות עבורו בזמן שהוא עדיין בדירתו.

תביעה הזויה נוספת: אדם עם שיתוק מוחין ללא רישיון נהיגה, עבריינים גנבו את זהותו, רשמו "מרצדס" על שמו, וצברו מאות דוחות.
אותו אדם עבר הליך פשיטת רגל מהנזקים שהכניסו אותו אליהם. למעלה מעשור, משרד התחבורה מתעקש לא להסיר את הרכב משמו, וזאת לאחר שמוכר הרכב הצהיר בבית המשפט כי לא הוא שמכר לו את הרכב (התביעה עדיין מתנהלת).

ומה עם ביטוח לאומי?

תחומיי העיקריים עם המון הצלחות, אינספור פעמים הצלחתי בתביעות שכשלו, למשל: בתביעת ילד נכה בגין ילד נכה הסובל מהפרעות קשב וריכוז, אלרגיה, אסטמה וכדומה.

בנכות כללית – לקוחה שנדחתה מס' פעמים עקב קרוהן, ואחרת שנדחתה בגין פיברומיאלגיה. לקוח בגין חרדות, דיכאונות ועוד דברים נוספים, וכמובן גם פגיעה מעבודה ונכות מעבודה.

יש לי תיקים מעניינים שמתנהלים כעת בבית הדין בגין עילת המיקרו טראומה, שזו פגיעה מתמשכת בעבודה (לדוגמא: כאבי גב לאחר 35 שנות מקצוע סבלות).

מה המידות שמאפיינות אותך?

יושרה, אמינות, חדשנות, חשיבה מחוץ לקופסא, להילחם עבור מה שמאמינים בו, לשדר אנרגיה טובה, להיות אמיתי עם עצמך וסובביך, להשתדל לא לשפוט, לא לרכל, ולהשתדל להוציא מהפה   לומר מילים חיוביות. ובמילה אחת? התמדה!

כדאי לדעת: אני עורכת דין ברמ"ח אבריי, אוהבת את המקצוע שלי בכל מאודי, בנוסף, נהגת אמבולנס, ראש צוות וחובשת במ.ד.א (כמתנדבת).

אוהבת צלילת בלונים בעומק מעל 20 מטר, רכיבה על סוסים, ירי במטווח (מרגיע מאוד), ריקוד ותולעת ספרים.

בעלת תעודת הוראה ביוגה האשטנגה, ומתנדבת בתכנית ׳מתן סיוע משפטי למעוטי יכולת׳ – מטעם לשכת עורכי הדין.

 

טל׳: 08-9777969 | הציונות 23, אשדוד | עדן חג'ג ושות'    | www.hagag.net  

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*