עו"ד אילנית האס-ארד

עו"ד ומגשרת, מייסדת ובעלים של משרד העוסק בדיני משפחה וירושה.

מה הוביל אותך לעסוק דווקא בתחום זה?

״עוד כילדה, רציתי להיות עו"ד. הבחירה לעסוק בתחום דיני המשפחה התחדדה לאחר שחוויתי הליך גירושין באופן אישי. עם קבלת הרישיון לעסוק בעריכת דין ולאחר הכשרה הוסמכתי כמגשרת משפחה וגם השלמתי תואר שני ביישוב סכסוכים בדיני משפחה מאוניברסיטת בר אילן, כל זאת על מנת להגדיל את סט הפתרונות שלי ללקוחות בתקופה הקשה בחייהם ״.

כיצד ניתן למזער את הפוטנציאל ההרסני שקיים בהליכי גירושין?

״בחירת עו"ד, שבהכשרתו הוא גם מגשר ובעל כישורי גישור  טבועים וטבעיים יכולה בהחלט למזער את הפוטנציאל ההרסני ואף לבלום אותו. בנוסף, פנייה לקבלת טיפול רגשי מתאים בתוך ההליך, מקלה מאוד ויש בה כדי למתן את הטלטלה הרגשית או את "רכבת ההרים", האופיינית כ"כ בהליך הגירושין״.

את מטפלת גם בתיקים בהם יש ניכור הורי, עד כמה לדעתך ההורים מתחשבים באמת בטובת ילדיהם, בניהול הליך הגירושין?

״ברוב המקרים לשמחתי, לשני  ההורים ישנה מודעות גבוהה, לנזק לו הילדים עלולים להיחשף, כתוצאה מהליך גירושין רווי יצרים ובעל עצימות גבוהה, כך שלמרות כל הקושי שהם חווים הם יראו טובת ילדיהם לנגד עיניהם. 

יחד עם זאת, ישנם לא מעט מקרים שבהם הקרע והסכסוך, בעלי גוון מלחמתי, ומתנהלים בעצימות גבוהה עד גבוהה מאוד, עד כדי שאין לשני הצדדים או לאחד מהם, היכולת להכיל או לראות את טובת הילדים או להתחשב בהם, וכתוצאה מזה הילדים ניזוקים באופן בלתי הפיך, ומשלמים מחיר בלתי נתפס״.

מהי רמת ההשפעה שיש לעורך הדין המייצג, על איפיון סכסוך הגירושין, אם למלחמה ואם לשלום?  

״יש לעוה"ד השפעה רבה. עוה"ד למעשה פוגש צד לגירושין בצומת הדרכים הכי קשה ו/או משמעותית בחייו של המתגרש/ת. בשעה קשה זו, יש ביכולת העוה"ד לנתב את המתגרש/ת לבחור לנהל את ההליך בדרך של שלום ולחזק בפניו את היתרונות שדרך זו עדיפה קודם כל למתגרש/ת  ולא פחות מכך לילדים המשותפים. עם זאת חשוב לציין כי הלקוח תמיד יהיה זה שיבחר את הדרך העדיפה עליו, ומראש יפנה לעו"ד בסגנון שמתאים לו״.

מה תמליצי לבני זוג בפני גירושין לעשות בשלב הראשון, על מנת להגביר את הסיכוי שלהם להתגרש יפה?      

״ללא צל של ספק, דרך המלך הינה להתגרש באמצעות הליך גישור. הליך הגישור מהווה פתרון אולטימטיבי ליישוב סכסוכים בדרכי שלום ונועם, ומהווה ללא ספק החלופה הטובה ביותר להתכתשות ההדדית או להגשת תביעות הדדיות בערכאות המשפט, על כל המשתמע מכך.

באמצעות צד ניטרלי מקצועי ומנוסה, בני הזוג מגשרים על המחלוקות הקיימות ביניהם, ומגבשים פתרונות המוסכמים על שניהם בכל המחלוקות, ובסוף התהליך חותמים על הסכם כולל, ומאשרים אותו בערכאה המשפטית. כל מתגרש/ת המבקש/ת למזער נזקים קודם כל לעצמו, ולא פחות חשוב מכך גם לילדים, ישכיל לפנות להליך גישור גם אם הוא נקלע לעין הסערה וגם אם עולה בו/בה רצון עז בנקמה״.

לתחזק משרד מצליח זאת משימה לא פשוטה. מה הסוד שלך? 

״נכון. לפני הכל אי אפשר ללא התשוקה לעסוק בתחום דיני המשפחה, נדרשים גם חוסן נפשי ועמידה בלחצים גבוהים. אי אפשר לבלוט  ולהצליח ללא מקצועיות בתחום והיכולת לנהל מו"מ מורכבים מאוד, נדרשת גם גמישות מחשבתית, יצירתיות והיכולת להשתנות ולהתפתח תוך כדי תנועה, בהתאם לשינויים בחברה הישראלית ובשוק תחרותי. לפני שהוסמכתי כעו״ד כיהנתי בתפקידי ניהול בכירים בשוק התקשורת, צברתי ניסיון שמסייע לי רבות גם היום״.

מצדה 7, בני ברק, מגדלי בסר 4, קומה 32 | טל׳: 03-9744644
ilanit.mishpacha@gmail.com | shpacha-law.com

“אילנית האס ארד, בוגרת תואר ראשון (LLB) במשפטים, ותואר שני (LLM) ביישוב סכסוכים – מאוניברסיטת בר- אילן. משתתפת דרך קבע בהשתלמויות וכנסים בדיני משפחה וירושה. תחום ההתמחות  היחידי של המשרד הינו  בדיני משפחה וירושה, החל מליווי אישי וטיפול מקצועי לאורך כל הליך הגירושין, ובנוסף מגוון שירותים משפטיים החוסים תחת המטריה של דיני משפחה.  המשרד מושתת על שני ערכים מרכזיים: הוגנות ומקצועיות, למידת כל סיפור בפני עצמו לפרטי פרטים, על מנת לקבל תמונה רחבה ככל שניתן, כבר מרגע הראשון, כשלאורך כל ההליך תתבצע חשיבה מחודשת באשר לצעדים הבאים אשר ייטיבו עם הלקוח לפני הכל. בשנת 2018, נבחר המשרד בין המשרדים המוערכים ביותר בתחום דיני משפחה לשנת 2017, ע״י חברת B.D.I. בשנת 2019, נבחר המשרד בין המשרדים המוערכים והמוכרים בדיני המשפחה לשנת 2018, הן ע"י חברת B.D.I והן ע"י דאנס 100”

Judge hammer on a white background