עו"ד מאי מרקוביץ

עו"ד מאי מרקוביץ עוסקת ברשלנות רפואית בתחום הריון, לידה וילדים.

מה הוביל אותך להתמחות בתחום זה?

"התחלתי דרכי במשרד שהתמחה ברשלנות רפואית, בכך למעשה נחשפתי לתחום של רשלנות רפואית: הריון לידה וילדים. מדובר במקרים של ילדים שנולדו עם בעיה שלא אובחנה בהריון, משהו שקרה בלידה, או כל דבר הקשור לרשלנות רפואית בטיפול בילדים. צריך להבין שאותם ילדים זקוקים לטיפולים רבים. אביזרים, השגחה ועלויות הטיפול הינן עצומות. לצערי איני יכולה לרפאם, אבל כן יכולה להשיג עבורם עזרה ובטחון כלכלי לעתידם, ע"י תביעת רשלנות רפואית. אני שנים רבות בתחום, טיפלתי במאות מקרים, וכל פעם החוויה שהצלחתי לעזור למשפחה נוספת מרגשת ומשאירה תחושת סיפוק ענקית".

מה מייחד את המשרד שלך?

״אני עוסקת כמעט בבלעדיות ברשלנות רפואית של ילדים. בשנות עבודתי הרבות התמקצעתי בתחום זה. כשפתחתי את המשרד, אחד הדברים שהצבתי כמטרה היה שמעבר לטיפול המקצועי, חשוב לי להיות שם, גם מבחינה רגשית, עבור לקוחותיי״.

מה צריכים לעשות הורים שחושבים שהיתה רשלנות רפואית בטיפול בילדם ?

״צריכים לפנות לייעוץ לעו"ד המתמחה ברשלנות רפואית, ולא לוותר. היו מס' מקרים שהורים הגיעו אלי לאחר שבמשרדים אחרים אמרו להם שלא הייתה רשלנות, ואני הצלחתי למצוא את הרשלנות, להגיש תביעה ולהביא פיצוי משמעותי״.

איך את חושבת שזה קורה?

״אני מלווה משפחות של ילדים עם צרכים מיוחדים שנים רבות, אני מבינה כמה חשוב פיצוי זה עבורם, ובגלל זה, אעבור על תיק אפילו 5 פעמים עד שאמצא… רק אם אהיה בטוחה שלא הייתה רשלנות אחזיר את התיק. חייבים לעבור בקפדנות על החומר הרפואי וחשוב להיות יצירתיים, לחשוב מחוץ לקופסא״.

דוגמא למקרה שאת זוכרת שבו היית יצירתית?

״זה מקרה של ילד מקסים שנולד עם ליסטריה. ההורים פנו אלי לבדוק אם הייתה רשלנות רפואית בניהול של הלידה.

התחלתי ללמוד את הנושא לעומק, הגעתי לכל מיני חוזרים ונהלים בעולם, וכך הוגשה התביעה הראשונה שהתבססה על הטענה שלא הסבירו לאמא מה מותר ומה אסור לאכול בהריון, ובגלל זה היא נחשפה למזון המעלה סיכון להידבקות בליסטריה וילדה נולד חולה, וכתוצאה, יש לו שיתוק מוחין. בעקבות המקרה בו הצלחתי להביא פיצוי משמעותי למשפחה, הגיעו מקרים נוספים של ילדים שנולדו חולים בליסטריה והייתה רשלנות במעקב ההריון״.

מאיפה הלקוחות שלך?

״אנשים מגיעים מכל הארץ, תביעה של רשלנות רפואית לא דורשת פגישות תכופות עם עוה"ד וההורים מבינים, שכדי לקבל טיפול ע"י מומחה בתחום, שווה לנסוע גם לזכרון. להקל על הורים אני מקבלת פגישות גם בת"א״.

מה חשוב לך שהורים לילדים עם צרכים מיוחדים יידעו?

״יש את עניין ההתיישנות. לפני מס' שנים שינו את ההלכה, ועדין נתקלת בהורים שלא מודעים שבמקרים מסוימים שהילד נולד עם פגיעה או תסמונת שלא אובחנו בהריון, תביעות שמכונות "הולדה בעוולה" אפשרותם לתבוע היא עד לגיל 7. 

חשוב שהורים יגיעו לייעוץ אצל עו"ד לפני זה. מה שקורה זה שהורים רבים כל כך עסוקים בטיפול היומיומי המאתגר והמורכב בילד שלהם ואין להם זמן לחשוב בכלל אם הייתה רשלנות רפואית או לא, והדבר יכול להיות בעייתי בהמשך שאז תהיה התיישנות ולא יוכלו להגיש תביעה ולקבל פיצוי היכול לספק עזרה ובטחון כלכלי לילדם״.

תחביבים מחוץ לעבודה?

״התחביב הראשי שלי הוא עבודתי, חוץ מזה אני רצה מעל 7 שנים. הריצה בשבילי סוג של תרפיה, זמן לחשוב. לפני מס' חודשים חזרתי לרוץ בקבוצת "רצי המושבות" ואני מתאמנת, פעם ראשונה למרתון טבריה בתחילת ינואר״.

״ לצערי איני יכולה לרפא את כל הילדים, אבל כן יכולה להשיג עבורם עזרה ובטחון כלכלי לעתידם, ע"י תביעת רשלנות רפואית. אני שנים רבות בתחום, טיפלתי במאות מקרים, וכל פעם החוויה שהצלחתי לעזור למשפחה
נוספת מרגשת ומשאירה תחושת סיפוק ענקית״

3 עצות להצלחה

מקצועיות ומקצוענות

נחישות בלתי  מתפשרת

הלקוח תמיד במרכז

   טל׳: 077-5150252 |  052-3333396 | may@may-law.co.il

www.may-law.co.il  אינסטגרם  |   פייסבוק  מאי מרקוביץ, עו"ד רשלנות רפואית |     may marcovitz_law

צילום: נועה  זני