עו״ד (רו"ח) ליאור פיק, עו״ד ונוטריון שירי וייס

צילום: עמיר צוק

משרד עורכי דין בוטיק המתמחה במיסוי ונדל״ן

אילו שירותים מעניק משרדכם?

ליאור: ״ליאור פיק ושות', הינו אחד מהמשרדים המובילים בתחום המיסוי, הנדל"ן והמשפט המסחרי בישראל. תחום המיסוי בארץ והמיסוי הבינלאומי, הינו אבן היסוד של המשרד שכן, כרו"ח, יוצא רשות המיסים עם ניסיון עשיר בתחומי המיסוי השונים: מס הכנסה, מס שבח מקרקעין, מיסוי בינלאומי, מע"מ, היה לי ברור כשהקמתי את המשרד בשנת 2003, שזו נקודת חוזקה משמעותית ושיש לי את היכולת לתת שירות מקצועי, ייחודי ויצירתי.

לימים, שירי וייס, שכיום שותפה במשרד, הצטרפה אליי. כך בעצם הרחבנו את תחומי הפעילות שלנו, ומאז אנו מתמחים גם בנדל"ן בארץ ובחו"ל, צוואות וירושות, נאמנויות, הסכמי הורות משותפת, ליווי משפטי לחברות, סטארט-אפים והיי-טק, ליווי לקוחות זרים, בין היתר בתחום הגז והנפט, מטבעות דיגיטליים ועוד. כשאנחנו לאורך כל הדרך, שומרים על צביון בוטיקי שנותן מעטפת משפטית כוללת לקהל לקוחותינו״.

מה היתרון הבולט המבדל אתכם מן המתחרים?

ליאור: ״אנחנו משרד בוטיק שפועל כיחידת קומנדו, והמוטו שמלווה אותנו מראשית הדרך ועד היום, ומהווה את ה DNA של המשרד  זה שאנחנו "הופכים כל אבן" עבור לקוחותינו. לכל בעיה יש פתרון ואנחנו יודעים למצוא אותו״.

שירי: בשתי מילים, "יחס אישי" שאנו מעניקים גם ללקוחות וגם לעובדים. ליאור מגדיר את זה יחידת קומנדו, אני מגדירה את זה משפחה.  אנו משרד שכיף לקום ולבוא אליו בבוקר, כי באמת אכפת לנו מהעובדים ואכפת לנו מהלקוחות שלנו, ואנחנו פשוט עושים את הדברים בצורה אחרת.

ספרו לנו מעט על הכשרתכם המקצועית?

ליאור: ״בעל תואר LL.B במשפטים מהמרכז הבינתחומי בהרצליה ותואר B.A במנהל עסקים (התמחות במימון) מהמכללה למנהל
בתל-אביב. 2002, יוצא משרד ש. הורוביץ ושות' בעל התמחות ייחודית בתחומי המיסוי השונים וכן, בתחום שוק ההון, ניירות ערך וחברות.

עד להקמת המשרד ניהלתי, את מחלקת המיסים במשרד עוה"ד כהן להט ושות', שם טיפלתי בחברות מהגדולות במשק בתחום המזון, בחברות ציבוריות ואחרות בתחומי הנדל"ן, ההשקעות, ההייטק ועוד.

במשך 12 שנים שימשתי כמזכיר סניף ישראל של ארגון STEP שהינו ארגון בינלאומי המונה כ- 20,000 חברים בכל העולם המתמחים בתחום המיסוי הבינלאומי, נאמנויות (TRUST), נדל"ן, עיזבונות וצוואות.

בנוסף, הנני בעל הכשרה בראיית חשבון החל משנת 1998 כאשר את ניסיוני כרו"ח רכשתי במשך 5 שנות עבודתי בנציבות מס הכנסה לרבות במסגרת היחידה לכינוס נכסים ופירוקים. קודם לכן עבדתי במחלקה הכלכלית של הבורסה לניירות ערך בתל-אביב״.

שירי: ״בעלת תואר ראשון LL.B. במשפטים מהמסלול האקדמי המכללה למנהל. משנת 2003 התמחות ייחודית בתחומי הנדל"ן,
צוואות וירושות, הסכמים בינלאומיים, מיסוי וחברות (בדגש על עסקאות בינלאומיות).

טרם הצטרפותי למשרד ב 2006 התמחיתי במשרד עו"ד  א. אמיר ושות', העוסק בתחומים שונים של המשפט העסקי – מסחרי, תוך שימת דגש בין היתר על דיני חברות ונדל"ן.

בתחילת דרכי, שימשתי כעוזרת הוראה בדיני ראיות וסדר דין פלילי של ד"ר גיא רוטקופף, בבית הספר למשפטים של המכללה למנהל ובמכללה האקדמית נתניה. לאורך השנים פרסמתי מאמרים משפטיים רבים בארץ ובחו"ל״.

מהו סוד ההצלחה שלכם?

ליאור: ״היכולת שלנו לזהות מגמות בזמן אמת ולתת מענה מהיר, יצירתי ומקצועי התואם את החוק. לאורך השנים הצלחנו לזהות מגמות בתחילתן, כגון: העלייה מצרפת, הביטקויין והמטבעות הדיגיטליים, וכמובן הגילוי מרצון. היינו בין המשרדים היחידים בארץ שהיו ברשימות המומלצים של בנקים שוויצרים מובילים כגון קרדיט סוויס, UBS ואחרים. אנחנו משרד בוטיק וזה מאפשר לנו גמישות בשוק המשתנה של ימינו, כך שברגע שאנו מזהים נישה מעניינת, אנו מובילים אותה קדימה ונכנסים אליה בכל הכוח״.

שירי: ״לצד המקצועיות, השירותיות והמסירות יוצאת הדופן כלפי הלקוחות שלנו, אני חושבת שהקשר המיוחד ביננו הינו חלק בלתי נפרד מההצלחה שלנו. זה אמנם היה לפני הרבה שנים אבל אני זוכרת את זה כאילו זה היה אתמול, עוד בזמן ריאיון העבודה שלי אצל ליאור כעו"ד צעירה הבנתי שהגעתי למשפחה, הרגשתי בבית. מיד כשיצאתי מהריאיון ליאור התקשר אלי ובשיחת הטלפון סגרנו שאני מצטרפת למשרד, לא היה לי ספק, שזו הבחירה הנכונה עבורי. וזאת למרות שהיתה לי הצעה לעבוד במשרד גדול העדפתי ללכת אחרי הלב שלי, איפה שהרגיש לי בית, עם ערכים, נאמנות ובוודאי מקצועיות חסרת פשרות״.

הישג בולט שאתם גאים בו במיוחד

ליאור: ״יש לנו קשרי עבודה בינלאומיים ענפים עם רו"ח, בנקים,
עורכי דין בכל העולם״.

שירי: עסקאות נדל"ן מאוד גדולות שעשינו עם לקוחות מחו"ל. מדובר בלילות ארוכים של מו"מ שנמשך מס' חודשים ובסיכומו של התהליך, הביא ללקוח את התוצאה האופטימלית לשביעות רצונו. ישנה עסקה שאני זוכרת שבתחילתה, היתה סקפטיות גבוהה מצד חלק מהצדדים המעורבים. עם הרבה נחישות ועיקשות לא ויתרנו, ניהלנו מו"מ ארוך ומורכב, פתרנו אחת לאחת את הסוגיות בו והגענו לתוצאות מדהימות כנגד כל הסיכויים. כמו שליאור אמר, אם יש פתרון, אנחנו מוצאים אותו. תמיד. אני מניחה שזה חלק מהסיבות שיש לנו לקוחות שאנו מלווים אותם מזה כשני עשורים, בכל עסקה מסחרית ונדל"נית״.

שאיפה לעתיד

ליאור: ״אני מקווה שזה בעתיד הקרוב, כי בימים אלו אנחנו במו"מ להקמת סניף ראשון בארה"ב״.

ליאור ספר לנו על פרויקט שליווית וזכור לך במיוחד

״לפני מס' שנים, פנה אלינו עו"ד פלילי שהלקוח שלו נתפס ע"י רשויות המס. כשעברנו בתחילה על חומרי החקירה והפרוטוקולים חשכו עיננו, עבדנו במרץ מספר חודשים והבאנו להסדר מול פקיד השומה. בזכות זאת התיק נסגר בעבודות שירות בלבד, במקום עונש מאסר ודאי. הלקוח הזה איתנו עד היום בכל עסקה שהוא מבצע״.

למה למעשה רוב העובדים הם נשים?

״אנו מאמינים כי העובדים הם הנכס החשוב ביותר במשרד. נשים הן כוח חזק שמניע, החוזקה שלנו היא הכוח הנשי".

"חסכנו במהלך השנים ללקוחותינו, עשרות מיליוני דולרים והכל בעבודה מקצועית, על פי החוק, בנאמנות ואמינות ללא פשרות"

ת.ז ליאור
גיל: 50 | מצב משפחתי: נשוי + 3 | מתגורר: ברמת אביב
מוטו לחיים: הכל אפשרי

ת.ז שירי
גיל: 41 | מצב משפחתי:  נשואה + 2 | מתגוררת: ברמת השרון
מוטו לחיים: תעשה טוב, תקבל טוב

טלפון: 03-5105002 | www.Pick-law.com | Lior Pick & Co. Law Offices

צילום: עמיר צוק

מביאים את פלורידה לתל אביב
לפרטים נוספים: www.epic-us.com או בטלפון 053-7315201