שירה חלי גורן

עו"ד ומגשרת, בעלת משרד עורכי דין העוסק בדיני משפחה ומעמד אישי.

שירה חלי גורן

במה עוסקת ואילו שירותים מעניקה?

״משרד עורכי דין בתחום דיני המשפחה והמעמד האישי, הווה אומר הליכים לפני הנישואין (הסכמי ממון, הורות משותפת וכד'), הליכי גירושין לרבות ייצוג בביהמ"ש, בביה"ד הרבני ובערכאות הערעור, עריכת צוואות וייצוג בענייני צוואות וירושות, טיפול וייצוג בענייני אפוטרופסות, לרבות עריכת ייפוי כוח מתמשך וייצוג בלשכות הוצל"פ בתיקי מזונות.

המשרד עוסק הן בייצוג בערכאות השונות, והן בגישורים, בתחומים אלו״.

מה לדעתך היתרונות הבולטים של העסק שלך?

״המשרד, הינו משרד בוטיק באזור השרון, המעניק שירותים משפטיים בתחום המומחיות שלנו, כשהלקוח מקבל הרבה מעבר לייעוץ משפטי. לנוכח ניסיון רב השנים שלי בתחום (כ-12 שנים) יש לי היכולת לזהות את הבעיות שהביאו למשבר, לזהות איזה זוג צריך היה להתגרש כבר מזמן ואיזה זוג עוד לא מיצה את כל הדרכים ולהם אני מעניקה נקודת מבט שונה על הדברים, תורמת להם מניסיון החיים ומניסיון רב השנים שלי בתיקי גירושין ובחלק מהמקרים אני מציעה לשקול ניסיון נוסף לשלום בית. לא כל זוג נועד להתגרש, לא כל לקוח שמגיע אליי הוא תיק גירושין בהכרח – ועבורי זו היא שליחות וחובה להציל נישואים דקה לפני שנוקטים בהליכים, שאחרי זה כבר קשה לחזור אחורה״.

הישג שהנך גאה בו במיוחד?

״ההישגים המשפטיים רבים הם, אך ההישג הגדול ביותר עבורי הוא דווקא הזוגות ששבו לחיות בשלום בית בעקבות המפגש איתי. כשאני מקשיבה ללקוח בפגישת הייעוץ ומזהה כי לא כלו כל הקיצים ומרגישה שיש עוד מה להציל, אני פועלת על פי צביון הלב שלי ולא לפי הכיס שלי. אני עוזרת ללקוח לראות את הדברים מנקודת מבט קצת אחרת, לפעמים אפילו מציעה ללקוח לשכור חוקר פרטי כדי להשיב את האמון בחזרה, אני מפנה לטיפול זוגי אצל מטפלים שאני נוהגת לעבוד איתם וסומכת עליהם שיעשו עבודה טובה. עבור הצדדים שחזרו לשלום בית אני מכינה הסכם ׳שלום בית לחילופין גירושין׳ המיוחד רק להם למקרה שבעוד כמה שנים ירצו להתגרש. בדרך זו אני גם מצילה נישואים, גם מונעת מהלקוחות שלי מלחמות מיותרות וכמובן גם חוסכת להם עשרות אלפי שקלים״.

מה ההחלטה הכי טובה שעשית כאשת עסקים?

״לצאת לעצמאות ולמקם את המשרד שלי באזור מגוריי. העצמאות מאפשרת לי את החופש לבחור את הדרך המשפטית (או הטיפולית) שאני מאמינה בה ולבחור את אנשי המקצוע שאני עובדת איתם ושנמצאים סביבי. השילוב של עצמאות עם קרבה לאזור מגוריי מאפשרים לי את האיזון בחיים, את החופש להחליט חברתך בכל בוקר איך לחלק את הזמן שלי בין העסק, למשפחה, הבעל והילדים, ולהשאיר קצת זמן פנוי גם לעצמי״.

גישור: הדרך הנכונה ליצירת ערוץ תקשורת בין הצדדים, מתוך מחשבה על היום שלאחר הגירושין, תוכלי לספר על תחום דיני המשפחה והגישור במסגרת עבודתך?

״גישור: אחד התפקידים המשמעותיים והחוויתיים שיש בעבודתי. כמגשרת אני סבורה,  שהדרך הנכונה להתגרש הינה בגישור! רק בתהליך גישור הצדדים שומרים על הילדים מפגיעה מיותרת ונוספת לטלטלה שהם חווים בפירוק המשפחה, רק בגישור הם יוכלו לשמור על אוירה נעימה ביניהם ועל כבוד הדדי, רק בגישור יש להם שליטה על הליך הגירושין ואיך שהוא ייראה, רק בגישור הם יכולים לבחור על מה להתפשר ועל מה לא ורק בגישור הם יכולים לכתוב את פסה"ד שלהם!

כל זוג שמגיע אלי לגישור יודע שגישור מקנה וודאות ושבסופו של תהליך יהיה בידם הסכם שישקף את הרצונות שלהם, אך גם את הפשרות של כל אחד מהם. כל אחד יצטרך להחליט מה חשוב לו ועל מה להתפשר ופסה"ד יהיה מה שהם כתבו בעצמם״.

״לא כל זוג נועד להתגרש, לא כל לקוח שמגיע אליי הוא תיק גירושין בהכרח. עבורי זו היא שליחות וחובה להציל נישואים, דקה לפני שנוקטים בהליכים, שאחרי זה כבר קשה לחזור אחורה״

https://www.sh-goren.co.il
פייסבוק:  שירה חלי גורן – עו"ד ומגשרת  
shg-law@outlook.com‏