תשר געש – פתרונות ראיה מתקדמים

קבוצת ׳מקסימוס׳
צילום: עמיר צוק | לוקיישן: מטרופוליטן ת״א  | איפור: נורית חן ל׳סולו׳

רוני סופר – מנכ״ל החברה, בת-אור יחזקאלי – אופטומטריסטית מומחית במחלקת האופטיקה תשר געש.

במה עוסקת חברת 'תשר געש'?

רוני סופר: "תשר געש הינה חברה ייחודית המתמחה במתן פתרונות לאנשים עם לקות ראייה ועיוורון ומרכזת את כל העזרים האופטיים והאלקטרונים המשוכללים בעולם, תחת קורת גג אחת. כאשר הירידה בראייה אינה ניתנת לשיפור באמצעות טיפול רפואי או ניתוח, וגם משקפיים רגילים אינם עונים על הצרכים, ניתן לשפר את חדות הראייה ותפקודי היום יום (כגון: קריאה, צפייה בטלוויזיה, נהיגה ועוד), באמצעות עזרי ראייה מיוחדים. כמו כן אנו מספקים תאורות
וצילום לתיעוד תהליכים רפואיים לרופאים מנתחים ורופאי שיניים".

אילו פתרונות אופטיים קיימים כיום?

בת-אור יחזקאלי: "קיים מגוון רחב של פתרונות אופטיים, למשל: משקפיים טלסקופיים המכילים עדשות מגדילות למרחק, אשר יכולים לסייע בשיפור הראייה לצפייה בטלוויזיה, שלטים רחוקים והצגות.

המשקפיים הטלסקופיים משיגים שיפור משמעותי בחדות הראייה, אך גם משנים את אומדן המציאות של המטופל. לשיפור הראייה מקרוב, קיימים משקפיים מיקרוסקופיים. הם מכילים עדשה מגדילה לטווחים קצרים, כמו קריאת ספר ועיתון.

פתרון נוסף לקריאה הוא "זכוכית מגדלת", נותן מענה לאנשים שזקוקים לפתרון פשוט וזול להגדלת הטקסט. חשוב להדגיש שזכוכית מגדלת לרוב נותנת שטח ראייה מוגבל, והיא פחות נוחה לקריאה רציפה וממושכת. במקרים בהם ההגדלה האופטית אינה מספקת, קיימים פתרונות אלקטרונים. מכשיר הגדלה אלקטרוני לקריאה נקרא טמ"ס (טלוויזיה במעגל סגור). מכשיר שכזה מאפשר הגדלה מאוד משמעותית של הטקסט, ובנוסף מאפשר שינוי של הקונטרסטים (שינוי צבע הכתב וצבע הרקע). המכשירים קלים מאוד לשימוש ומתאימים גם לגיל השלישי. גודל המסך של מכשיר כזה יכול להגיע עד ל-24 אינץ', מה שמאפשר כיסוי רחב מאוד של העיתון או הספר".

׳תשר געש׳ - פתרונות ראיה מתקדמים

אילו חידושים נכנסו בתחום שלכם בשנים האחרונות?

בת-אור יחזקאלי: "בעידן הטכנולוגי ישנם יותר ויותר פתרונות שלא היו בעבר. לאחרונה פותחו משקפיים חכמים המאפשרים הרחבה של שדה הראייה לאנשים ששדה הראייה שלהם מצומצם במיוחד, פתרון המאפשר עצמאות וניידות במרחב. קיימים פתרונות נוספים כמו: תוכנות הגדלה והקראה למחשב. התוכנות מאפשרות הגדלה ושינוי הצבע של הכתב, סרגלי הכלים ואף שינוי גודל וצבע של סמן העכבר. כאשר שרידי הראייה קטנים מאוד, ניתן גם להיעזר בתוכנות קוליות ולתת למטופלים מענה באמצעות חוש השמיעה".

רוני, כמנכ"ל החברה, מהו ההישג שאתה הכי גאה בו?

"הנגשה של מקומות עבודה לאנשים עם לקויות ראיה קשות ועיוורון, ובנוסף, בכך שאנו מסייעים לקשישים מעוטי יכולת באספקת מכשירי הגדלה".

ספר לנו על ההחלטה הכי טובה שעשית במהלך הקריירה?

"הבחירה לעסוק מדי יום בתחום מלא נתינה ועזרה לאנשים, תוך כדי ניהול חברה עסקית".

09-9529366 |  www.tsr-gaash.co.il