אורטל אלטרמן – פסיכולוגית ומאמנת אישית. מרצה על אושר ומוציאה לאור של ערכת הקלפים: "עושים אושר"

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?

״הידע והכלים בהם אני משתמשת אינטגרטיביים ומבוססים על לימודי תואר שני בפסיכולוגיה חברתית-ארגונית, אימון, פסיכותרפיית CBT והעמקה בעולם הפסיכולוגיה החיובית. עיקר העשייה שלי הוא הרצאות בתחום של הגשמה אישית ומקצועית, במגוון תכניות ארציות ומול ארגונים עסקיים. למדתי לעומק מה זה משבר בעבודה עם מכורים, אסירים, נפגעי נפש, נשים נפגעות אלימות ונוער בסיכון.
תמיד, במקביל לקושי, חקרתי אושר ותמיד מצאתי בכל פינה חשוכה גם אור״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?

״חוויית חיים של אושר עבורי, אינה מובנת מאליה. עברתי תקופות מאתגרות בחיי, חוויתי אובדנים ומשברים. היו זמנים ארוכים שבהם חשבתי שאין בי את היכולת להיות מאושרת כלל. לא חדלתי לטפל בעצמי, לא ויתרתי וכך גם הגעתי לעסוק ב"מדע האושר". מצאתי המון תשובות לשאלת משמעות החיים עבורי, ועודני מחפשת ומוצאת כל הזמן״.

נקודות משמעותיות שעברת בדרך…

״בשנת 2016 איבדתי את אמי אסתר, למחלת הסרטן. תקופת מחלתה הייתה מאוד עוצמתית עבורי, ידעתי כאב שלא חוויתי מימיי. במקביל, עלו בי תחושות עזות של חיבור עמוק אליה, אל משפחתי, אל חבריי ואל האנשים אותם ליוויתי כפסיכולוגית ומאמנת אישית.

בשבעה שלה החלטתי להתחתן עם יוחאי, בן זוגי, והסכמתי להיות אם. כיום אני אמא להדר (4.5) ואביב (1) וחבילת הקלפים המרהיבה "עושים אושר" שהוצאתי לאור, מוקדשת לאמא שלי, שהיא עבורי סמל לאהבה ללא תנאי״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?

״מבחינתי האתגר הכי גדול זה לפגוש אנשים שויתרו על אושרם. אנשים שממקדים את כל האחריות למצבם בגורמים מחוץ להם, ולא מאמינים שהם יכולים לייצר שינוי בחייהם. הייאוש וחוסר האונים כואבים לי ואני רוצה לצעוק בקול גדול: "אפשר אחרת!"

מה המסר שהיית רוצה לתת לאנשים לגבי אושר?

״החיים והמוות, הכאב והשמחה, כרוכים זה בזה. לחיות חיים מאושרים משמע להסכים לחוות את כל קשת הרגשות, לקבלם ולאשרם בתוכנו. אושר הינו סובייקטיבי, והוא שילוב האמונות וההתנהגויות שלנו, וניתן לעבור שינוי ממשי ומשנה חיים, אם בוחרים להתמסר לתהליך של שינוי וצמיחה״.

מהו הכח המניעך בקריירה שלך?

״יש בי תשוקה עזה להגיע עם הידע והכלים שאספתי ועם חבילת הקלפים שהוצאתי לאור: "עושים אושר", לאנשים וארגונים כדי להנגיש "חיים מבוססי ערכים"
של אומץ, קבלה, חמלה, הכרת תודה, נדיבות לב והשפעה. אני יודעת ששימוש בחבילה זו הינו עוצמתי.

אני מכירה אנשים שמשתמשים בה מידי יום בסיטואציות אישיות, זוגיות, משפחתיות ומקצועיות. ההודעות שאני מקבלת מאנשים על האפקט של הקלפים על חייהם, כל זה ממלאות אותי בכח להמשיך בעשייה״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?

״מרגש אותי שהקלפים ישארו אחריי בבתי האנשים, ויתנו ערך רב  לדורות הבאים״.

איך תגדירי מרצה טוב בתחומו?

״מרצה טוב הוא מרצה שמעורר השראה ומוכן לשתף בהרצאותיו באופן אותנטי גם מחוויותיו האישיות, קשייו והצלחותיו. כאשר אנו חשים את האמת שלו בהרצאה, הלבבות נפגשים, וכל מי שצפה בהרצאה יוצא בסיומה עם ידע חדש ומלהיב. כשאנשים יוצאים מההרצאות שלי עם כוח להתמודד עם הקשיים שלהם ועם רצון להשפיע לטובה באופן ממשי על סביבתם, אני יודעת שעשיתי את שלי״.

מקצועית, היכן את רואה עצמך בעוד 5 שנים?

״בעוד 5 שנים החברה שלי תמשיך להתפתח  ותכלול מרצים בארץ ובעולם, שעובדים עם קלפיי ומנחים תהליכים להקניית התכנים של "אושר מבוסס ערכים", בבתי ספר, צה"ל וארגונים עסקיים. חבילות "עושים אושר" נמכרות בארץ ובעולם לארגונים, יחד עם ההרצאות והקורס הדיגטלי שלי שמנגישים אותם, מאות אלפים מצליחים לתרגל אושר באופן יומיומי ומסכימים להיות מאושרים יותר״.

טל׳: 050-7650650  www.ortalalterman.com |  |   פייסבוק:  אורטל אלטרמן – להעיר את הדרך

צילום: צופית דמארי  |   צילום ערכת הקלפים: גליה פלד

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*