אמיר נבון – בכיר באקדמית כנרת

"הוא ככל הנראה אחד המרצים הטובים בעולם"

הוא אומנם עוד לא בן 40, אך נחשב היום לאחד המרצים המבוקשים ביותר בארץ. את הציטוט שפותח את הכתבה שמעתי מקולגה קרובה שנכחה באחת מהרצאותיו.

אמיר נבון, בכיר באקדמיית כנרת, ומזה כחמש שנים מוזמן כמעט מידי ערב לבמות מכובדות בארץ ובעולם, החלטתי לראיינו והרי הראיון לפניכם.

  1. מהם הנושאים המרכזיים עליהם אתה מרצה?

רצף הנושאים בקשת הרצאותיי נע בין עולם העסקים והקריירה, לעולמות ההתפתחות האישית והפסיכולוגיה החיובית. בעיניי, קיימת הרמוניה אמיתית בין הנושאים הללו.

המחקר מוכיח לנו עד כמה "ווינרים" מחזיקים בקשת תכונות, המהוות מכנה משותף רחב מאוד לאותם אנשים, הן בעולם הקריירה שלהם והן בעולמות האישיים שלהם

  1. מה היא ההרצאה המבוקשת ביותר שלך?

שאלה מעניינת. מאוד תלוי בפני איזה קהל אני מרצה, הרצאת הדגל בתחום קבלת החלטות הינה אחת ההרצאות המבוקשות גם בארץ וגם בעולם, מול שלל ארגונים וקבוצות.       בנוסף, בשיא הקורונה החלטתי על כתיבת הרצאה שעוסקת בין היתר בשילוב הקדוש שבין התפתחות אישית לעולמות הקריירה והתעסוקה, ההרצאה בשם "למה פילים עצובים" ? כותרת שמושכת הרבה עניין ביחס למהות ההרצאה כולה.

  1. מהי הצלחה בעינייך?

זו אולי אחת השאלות המעסיקות ביותר את דיסיפלינת מדעי האושר, הצלחה אינה דבר אוניברסלי ולמען האמת גם אינה אובייקטיבית, הגדרת ההצלחה בעיניי היא מינימום הפער בין החלום לבין המציאות אותה אדם חי, חלום באשר הוא, באישי, במקצועי, בזוגי ובמשפחתי.

  1. אז אתה מאושר?

הייתי מגדיר את עצמי בנקודה הזאת של החיים של כמסופק עם תבליני אושר, אני עדיין לא חושב שהפער בין חלומותיי לבין המציאות שלי הוא הקטן ביותר האפשרי, אני עובד מאוד קשה להשיגו, אך עוד דרך ארוכה לפני.

  1. מהם הרגעים שבהם אתה אומר "הצלחתי"?

אין כאלו המון, אני משתדל בכל כוחי לשמור את הרגליים על הקרקע, במהלך היום יום שלי אני זוכה להיות בכיר במוסד להשכלה גבוהה ששוכן על שפת הכנרת, בתפקידי הנוכחי אני אמון על תחום משאבי אנוש וגם על תחום הפיתוח העסקי בכנרת, בהובלת מנכ"ל המכללה מיקי לב.

רגעי אושר נוספים הם בסיום הרצאה משמעותית שבסופה הקהל נעמד על רגלייו ומוחא כפיים. ככל שלוקח לי יותר זמן להגיע לרכב, ככה אני מבין שהצלחתי לגעת בעוד כמה מוחות ולבבות בקהל.

  1. מעט טיפים לכולנו..

אני מאמין בכל ליבי כי חלומות נועדו להתגשם, ועכשיו כל שנותר הוא לדעת עד כמה תהיה מוכן להשקיע כדי להגשים אותם, בכל זמן, מקום ומרחב.




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*