גאוותי הגדולה: היכולת להוביל להצלחה בתיקים מורכבים ולהשיג ללקוחותינו את הפיצוי המירבי שמגיע להם

בעשור האחרון ייצגה עו"ד דורית קורץ, מומחית בתחום המשפטי-רפואי, שורה ארוכה של נפגעי רשלנות רפואית, תאונות דרכים ותאונות קשות אחרות וכן נכי צה"ל. את הרקע הקליני שלה כאחות בכירה היא מנצלת כדי לספק ללקוחותיה זווית ראיה משפטית ורפואית כאחת.

״למרות ההצפה שקיימת כיום במקצוע שלנו, זוכה המשרד שלי לייצג בתיקים רבים ומורכבים, ולצערי גם בתאונות דרכים קשות, שאנו משיגים בהן פיצויים של מיליוני שקלים", מספרת עורכת הדין דורית קורץ, שמשרדה מתמחה בייצוג נפגעי תאונות מסוגים שונים, נפגעי רשלנות רפואית ונכי צה"ל, וכן בייצוג תובעים בתביעות מול המוסד לביטוח לאומי.

"עד היום לא נדחתה אף תביעה שהגשתי לבית המשפט", מספרת עו"ד קורץ ומוסיפה: "היכולת להצליח להשיג ללקוחותינו את הפיצוי שמגיע להם – זוהי גאוותנו הגדולה, ולשמחתי אנו עושים זאת בשיעורי הצלחה גבוהים ביותר".

עו"ד דורית קורץ, בעברה אחות בכירה בצה"ל, שסיימה את שירותה בדרגת סגן אלוף, היא בעלת תואר שני במשפטים ותואר שני במנהל מערכות הבריאות, ומשלבת בעשייתה המקצועית את שני עולמות התמחותה: הרפואי והמשפטי.

מהי ההחלטה החשובה שקיבלת בקריירה שלך?

"הייתי בוחרת בשתי החלטות המשלימות זו את זו: ההחלטה ללמוד משפטים, לקראת סיום שירותי בצה"ל, וכמובן ההחלטה, בתום הלימודים, לשלב את שני עולמות התוכן, הניסיון והידע הרב שצברתי בתחום הרפואי עם העולם המשפטי שהוא עולם תוכן מרתק.

גם היום, אחרי שנים, אני נוכחת עד כמה ההחלטה הייתה נכונה, כיוון שהידע בתחום הרפואי, נותן לי יתרון להתמודד עם תביעות מול המערכת הרפואית שמאוד מוכרת לי".

מהו האתגר המקצועי המשמעותי ביותר שלך?

"האתגר המשמעותי שלי בתחום המשפטי הינו בתיקי רשלנות רפואית בהם אני נדרשת לבחון את הנסיבות שהובילו לנזק שנגרם למטופל על ידי הצוות הרפואי, שכן לא כל נזק שנגרם למטופל הוא תוצאה של רשלנות.

כדי לנסות ולהבין האם מדובר בחריגה של הצוות הרפואי מסטנדרט רפואה סביר שמוגדר ברפואה, או שמדובר בסיכון שהתממש, אני נעזרת בידע הרפואי שלי, בשכל הישר ובמומחים רפואיים. הבחינה המדוקדקת הזאת היא שמשפיעה כמובן על היכולת לתבוע פיצויים מהמערכת בגין רשלנות -ועל הסיכויים לזכות בה".

אנו שומעים בתקשורת על לא מעט טעויות רפואיות שגרמו לנזק ואפילו למוות, מה הסיבות לכך?

"המסקנה שלי בכל התיקים שטופלו על-ידי משרדי הינה שהתערבות גורם בכיר ברגע הקריטי של הטיפול הרפואי וכן בקרה ופיקוח הדוקים יותר על הצוותים הרפואיים היו יכולים לשנות לחלוטין את התוצאה הקשה, שלעיתים מובילה למות עובר ברחם אימו, כפי שהיה בתיק שהסתיים לאחרונה, או למות המטופל לאחר תלונות חוזרות על כאבים בחזה, וזאת בשל חוסר ניסיון או בשל סטייה של הצוות הרפואי מסטנדרט הטיפול הרפואי".

כרעיית רופא בכיר במערכת הרפואה הציבורית וכאימא לבת שסיימה לא מזמן את לימודי הרפואה, אין לך תחושת אי-נוחות לתבוע את המערכת הרפואית?

"כיוון שתביעת רשלנות רפואית לא נועדה להוקיע רופא שתכלית חייו הבאת מזור לחולים, אלא מטרתה לסייע בידי מטופל שנפגע מטיפול רפואי כושל (גם אם לא נעשה במזיד), לקבל את הפיצוי המגיע לו לצורך המשך חייו, איני רואה בכך כל בעיה. איני פועלת מתוך ראיה חד-צדדית או נקמנות, אלא מתוך ראיית טובת הזולת שנפגע. הייעוד שלנו כעורכי דין, לייצג  לקוחות שנפגעו מעוולה באופן מקצועי ואתי, ואני שלמה לחלוטין עם הייעוד המקצועי שלי ועושה זאת בנאמנות רבה כלפי הלקוחות שלי".

איך מצליחים למצוא קשב וזמן לכל לקוח כאשר מדובר בתביעות מורכבות המתמשכות לאורך זמן?

"זהו אחד הדברים החשובים מבחינתי: להבטיח שכל לקוח ירגיש שהוא הלקוח היחיד במשרד. זה לא משנה אם מדובר בתיק רשלנות ענק או בתיק תאונת דרכים שלא הותירה נכות משמעותית, הלקוח הוא מרכז המשרד, וכך אנו מתנהלים.

סיפרתי לא פעם, שיש לי מנהג לישון עם מחברת לידי וקורה לא מעט, בעיקר לפני דיוני הוכחות, שאני מתעוררת באמצע הלילה ורושמת עוד רעיון או שאלה  לחקירה נגדית, שיכולים להוביל את ניהול התיק מסיום טוב להצלחה כבירה".

מהו המוטו המקצועי שלך?

"חשוב לי כדרך חיים לעשות טוב, ולהוציא את הצדק לאור, ואת אלו להשיג תוך שאני מקפידה על התנהלות בדרך של יושרה והוגנות כלפי הלקוחות ועמיתים למקצוע. אני אף פעם לא מסכימה להסתפק עם תוצאה בינונית ולוחמת להגיע תמיד לתוצאה המקסימלית האפשרית בנסיבות המקרה".

איזה יעד הצבת לעצמך לעוד עשור?

"אני סבורה שחלומות נועדו להתגשם, אך צריך לסמן את הדרך וללכת בה באומץ רב ובנחישות. אני רואה את המשרד שלי ממשיך וגדל, ומסוגל להעניק סיוע מקצועי ליותר ויותר אנשים שנפגעו רפואית וראויים לפיצוי. אני סבורה שהמערכת הרפואית בכלל, והטיפול בחיילי צה"ל בפרט, דורשים עדיין השקעה רבה ואני נלחמת יחד עם חבריי למקצוע על מנת להוביל לשינויים שיתנו את המענה המיטבי לחיילים שלנו שמסכנים את חייהם עבורנו.

חשוב לכולנו להמשיך ולהיאבק לצמצום הבירוקרטיה במערכת הבריאות, על מנת לפנות את זמנם היקר של צוותי הרפואה לטפל בחולים. מגפת הקורונה לימדה אותנו שיעור חשוב בחשיבותה העליונה של מערכת בריאות איכותית הערוכה לכל  תרחיש, וכולי תקווה שהאירוע הזה, יוביל לצמיחה נוספת של מערכת הבריאות בישראל".

״היכולת להצליח להשיג ללקוחותינו את הפיצוי שמגיע להם – זוהי גאוותנו הגדולה, ולשמחתי אנו עושים זאת בשיעורי הצלחה גבוהים ביותר״

 

ז'בוטינסקי 33 (מגדלי התאומים 1),  רמת גן

טל׳:03-6707090  |  www.kurtz-law.co.il

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*