דגנית בר קציר- עורכת דין, מגשרת ונוטריונית, עיתונאית ושדרנית רדיו בפינה משפטית

מהו תחום עיסוקך ועל הכשרתך המקצועית?

״אני עורכת דין לדיני עבודה, אזרחי, משפחה. בנוסף מגשרת עסקית וגם מגשרת משפחה ונוטריונית.

בחודש האחרון, יצא לאור ספרי ׳אישה שווה׳, שהינו שילוב של אמת אישית שלי ושל אחרים לעניין גירושים, התהליך שעוברים ובשילוב פיקצייה של רומן משולש. המסע מתואר בצורה מעניינת ומושכת, מסקרנת ואף ייחודית, כשמסרים מוכמנים בספר עצמו  וגם טיפים לקוראות ולקוראים.

כמגשרת משפחה מוסמכת, הספר מומלץ לא רק כקריאת רומן, אלא גם כספר שפותח ראייה שונה לגבי הדברים, כשהמוטיב המוביל הינו גירושים בצורה מכובדת ולא פוגענית, תוך חשיבה על העתיד לבני הזוג ולילדיהם.

אציין כי "צמרת" – ההוצאה לאור, מלווה את הוצאת הספר, ובימים אלה אני בתהליך של כתיבת הספר השני, כהמשך לספר זה, שייקרא:
׳שנת הסכנות שלי׳ ואף עובדת על הרצאה שתלווה את הספר "אישה שווה" ותיתן ראייה שונה וחדשה, תוך מתן טיפים משפטיים ומקצועיים״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?

״מהיותי בגן רציתי להיות עורכת דין, ובהמלצת אבי ז"ל נרשמתי דווקא ללימודי ראיית חשבון וכלכלה. עם סיום התואר ובשנה השניה להתמחות בראיית חשבון, התחלתי לימודי משפטים במקביל, וגיליתי שזה העיסוק שאני אוהבת, המשלב חשיבה, לימוד תמידי ושילוב עבודה עם אנשים,  שזה דבר שמאוד חשוב לי״.

נקודות משמעותיות שעברת בדרך:

״כעורכת דין כשני עשורים, הפעילה בהתנדבות למען הקהילה, למען זכויות  נשים  ועצמאים, פעלתי עד לפני גירושיי בתחום דיני עבודה וייצגתי הן עובדים והן מעסיקים. במהלך גירושיי למדתי את תחום הגירושין
ואף הוספתי לימודי גישור, וגישור משפחה באופן ספיציפי יותר, ונראה לי שכך יש לי אפשרות רחבה יותר להתמחות בתחום זכויות הנשים במדינה.

תוך כתיבת הספר, גיליתי שהפכתי מאישה מרצה לאישה מרוצה, ואני בוחנת את האמירה הזו באופן שוטף.

תוך כתיבת הספר החלטתי להגיש מועמדות לשיפוט, והנני מועמדת כיום כממתינה לועדה לשיפוט בענייני. נבחרתי כיו"ר ויצ״ו נתניה בעבר, וכיו"ר להב נתניה, מארגון העצמאים בישראל, חברה בפורום משפטניות שדולת הנשים בישראל, ואף התנדבתי בעוד תפקידים  שונים, הקשורים בזכויות נשים ועזרה לקהילה״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?

״עריכת דין, מקצוע שיכול להיות לוחמני בבית המשפט, ויכול להיות מגשר גם בעריכת הסכמים עסקיים ואף משפחתיים, תוך בחינת האינטרסים של הצדדים, השילוב של עיסוק בשני קצוות אלה, מאתגר ומאזן את העבודה״.

ספרי על רגע שיא בקריירה שאת גאה בו?

״יש מספר רגעים כאלה, ואספר על מקרה שנדון בבית המשפט המחוזי בב״ש, ואחר כך בעליון, תיק בו זכו לקוחותיי, ונקרא פסק דין ׳חזן׳: 2 אחים
קבלני בניין שרבו ביניהם משפטית, לאחר סגירת השותפות ביניהם, הסכסוך עבר לדורות הבאים, ובינתיים אציין ששני האחים נפטרו. בזמנו טען האח השותף כנגד הלקוח שלי ובנו לטענת מירמה באחת הדירות. פסק הדין והערעור בעניין, היו חשובים במיוחד לעניין הקביעה, שטוען לטענת מרמה עליו קיים נטל מוגבר להוכחה, ואילו הצד השני לא עמד בכך. המשמעות היתה שהלקוח ובנו זכו ונותרו עם הדירה שהייתה בבעלות הבן״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?

״נהנית לפתור לאנשים בעיות משפטיות, ללמוד דברים חדשים מקצועיים, ולהשתמש בידע הנרכש לטובת לקוחותיי.

עקב פטירת אבי בתקופת הקורונה, החלטתי להמשיך דרכו מבחינת כך שהיה שליח ציבור, ועשה הכל למען הקהילה בהתנדבות וביראת שמיים, והוספתי מתן הרצאות, על מנת ולו שאם אוכל להציל נפש אחת – דייני. ההסתכלות שלי על המקצוע שלי לגביי, הינה כשליחות, שאני נהנית למלא״.

מהן המלצותייך לבחירת איש מקצוע נכון,  בתחומך?

״הייתי ממליצה בלשכור שירותי עו״ד או מגשר, לא רק בהתאם למקצועיות ולניסיונו, אלא גם בהתאם לכימיה ולחיבור האישי איתו. ממליצה גם על מי שיש לך התאמה אישית אליו ושתהנה לעבוד מולו ובוודאי שיש צורך שתסמוך עליו ותיתן בו אמון, הרי הוא זה שמייצג את האינטרסים שלך״.

מקצועית, איפה את רואה עצמך בעוד 5 שנים?

״היות והגשתי מועמדות לשיפוט, אשמח לתרום במידה ואמונה לשופטת. בנוסף, אני מתכננת להוציא עוד שני ספרי המשך לספר "אישה שווה" ולכסות בהם עוד תחומים משפטיים כהנגשה קריאה לציבור הקוראים ולעניין את קהל הקוראים והמתעניינים בהרצאה "שווה" בנושא של גירושים והסבר שהחיים לא נגמרים לאחר הגירושים, לפעמים להיפך, יש שלל הזדמנויות ואפשרויות להגשמת חלומות״.

״עריכת דין, מקצוע שיכול להיות לוחמני בבית המשפט, ויכול להיות מגשר גם בעריכת הסכמים עסקיים ואף משפחתיים, תוך בחינת האינטרסים של הצדדים״

 

טל׳: 054-4981081 | dganitbk.wixsite.com/avoda 
פייסבוק  עיסקי: עו"ד דגנית בר קציר. דיני עבודה. אזרחי. נוטריון

סניפים: תל אביב: הארבעה 28 (מגדלי חג'ג' – המגדל הצפוני, קומה 34)  | נתניה: סמילנסקי 10 (בית אלון, קומה 4)

 

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*