השליחות האנושית של רויטל קידושין

הכירו את האישה שמעוררת השראה חדורת מטרה ומוטיבציה, עובדת 7/24 בשליחותה החברתית לבעלי מוגבלויות, וקוראת גם לכם להצטרף למשימה החשובה ״יחד עם הצוות אנחנו משנים ומשפרים חיים – רויטל קידושין, מנהלת משאבי אנוש בקבוצת רמות שנותנת מענה לבעלי צרכים מיוחדים.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?

״עוד בהיותי נערה הבחנתי לא מעט בהתנהגות לא שגרתית בבן השכנים, אך לא ידעתי לאבחן שמדובר במוגבלות. תמיד נמשכתי לתחום, לטיפול באנשים עם מוגבלויות, סקרן אותי להבין את השונה, המיוחד.

עוד בשירות הלאומי עבדתי עם חרשים ובעלי מוגבלות שכלית התפתחותית. המשכתי ללימודי חינוך מיוחד ובסיום תואר ראשון, התחלתי כרכזת חינוך, לאחר מכן ניהלתי פנימייה במעון רמת טבריה, לאנשים עם התנהגות מאתגרת.

המשכתי ללימודי  תואר שני, ולפני כ-7 שנים,  הקמתי, ניהלתי ופיתחתי את מעון 'גוונים' – מעון קצה יחיד מסוגו בארץ, המטפל באנשים עם התנהגות מאתגרת ומסכנת. בשנה האחרונה קודמתי תפקיד חברת הנהלה ומנהלת מש"א ברמות. כיום אני דוקטורנטית בתחום העובדים במסגרות הדיור, באוניברסיטת אריאל. במהלך השנים טיפלתי במעל ל-700 דיירים, בכל פעם שהגעתי לקבל דייר במצבים קשים ומורכבים מבתי חולים פסיכיאטרים או ממעונות סגורים,  זו היתה לי נקודה משמעותית, ההבנה שיחד עם הצוות המדהים שעובד איתי, אנחנו משנים ומשפרים חיים״.

איך נוסדה קבוצת רמות ומה ייחודה?

״קבוצת רמות התחילה את דרכה במעון רמת טבריה ב-1979. ברמות אנו נותנים שירותי דיור ותעסוקה לאנשים ממגוון אוכלוסיות מיוחדות בניהם: מוגבלות שכלית התפתחותית, אוכלוסיית השיקום, אוטיזם, אוכלוסיית בריאות הנפש, דרי רחוב וטיפול בהתמכרויות וחסות הנוער״.

אנו ברמות בונים תכנית הכשרה לעובדים לכל תחומי העיסוק, מקדמים מידרגי שכר לעובדים ותיקים, נותנים הטבות לעובדים אקדמאים ולצוות מוביל.

זכיתי לעבוד בחברה מדהימה מעל ל-12 שנה, עם מנהלים מקצועיים וערכיים שחקני נשמה.

מעולם לא נתקלתי בסירוב לפרויקט חדש, המנכ"ל תמיד מוכן לשפר ולקדם, כל חברי ההנהלה הגיעו מהשטח ויחד צמחנו. מדובר בעולם מעניין ומאתגר זה לא עוד מקצוע, זו קריירה לחיים ואני קוראת לכולם להצטרף אלינו לעשייה״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?

״ניהול ופיתוח ההון האנושי הינו אתגר גדול שבתחומנו הוא קריטי, שכן מדובר בקידום וסיוע לבני אדם. זהו תחום מאד אינטנסיבי שנתפס פחות אטרקטיבי, המסגרות שלנו עובדות 24/7, וזה מצריך גם מהצוות להיות זמין ולעיתים  בשעות לא מקובלות. חשוב לנו לגייס אנשים שרוצים להתפתח איתנו בתחום: גיוס מדויק, קליטה נכונה והכשרת הצוות הינם מרכזיים לטיפול מייטבי בדיירים.

אתגר נוסף הוא שימור האנשים בארגון, והתפקיד שלנו לשמור על אנשינו באמצעות יחס אישי, מכבד והוגן, תכנית רווחה שנתית, שמירה על תקשורת פנים ארגונית רציפה, ניוד פנים ארגוני, תכניות הכשרה, פיתוח מקצועי ואישי ועוד״.

איך את מצליחה לשלב בין עבודתך לחייך האישיים?

״אני נשואה ואם ל-4 ילדים מקסימים. עבודתי דורשת עבודה בשעות לא שגרתיות. אימי היקרה שעברה לגור לידי ובעל שעומד לצידי ותומך בעשייתי הם יד ימיני בלעדיהם לא הייתי מצליחה להרתם למשימה.  ילדיי גדלו לתוך התחום ומתוך כך הם מקבלים ערכים טובים לחיים, ערבות הדדית, אחריות, דאגה לאחר ועוד…

זו הקרבה אישית לא פשוטה, אבל אני לא מרגישה קורבן אלא מישהי שעושה משהו חשוב ומשמעותי למען החברה וזה שווה המון. אני לא יכולה לדמיין את עצמי בשום  מקום אחר״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך ומה את אוהבת בה?

״הסיפוק ותחושת ההצלחה דוחפת להתקדם, לא לוותר, ההכרה שיש ביכולתי לסייע לאנשים בעלי מוגבלויות ובני משפחותיהם, וההבנה שפעילותי המקצועית מסוגלת לשפר חיים ולהיטיב עם אנשים, ממלאת אותי סיפוק ותשוקה לתחום ולמקצוע.

אני גאה להיות חברה בארגון חברתי שעוסק בקידום המיוחד, ממלא אותי להעסיק מעל ל-850 עובדים מוכשרים ומדהימים מכל המגזרים ובמקצועות שונים, שבוחרים יחד לעשות לילות כימים למען האחר״.

ספרי על רגע שיא בקריירה שהינך גאה בו?

״אני מאמינה שהשיא עוד לפניי, עם זאת בכל פעם שהצלחנו לקדם דייר, להפחית התנהגות מאתגרת, לסייע לעובד, להעצימו ולקדמו, זהו רגע שיא.אנחנו חיים בשביל הצלחות כאלה״.

מקצועית, היכן נראה אותך בעוד 5 שנים?

״להמשיך בעשייה. חלומי לקדם את התחום בארץ, לנער ולשנות את הסטיגמות שיש בחברה על התחום, זו שליחותי. יצירת תדמית חיובית על התחום, הכשרת עובדים רבים ככל האפשר לעסוק בתחום. אני רוצה להפנות זרקור על תחום המוגבלויות גם באקדמיה ולקדם תכניות הכשרה לעובדים בתחום המוגבלויות״.

״אני גאה להיות חברה בארגון חברתי שעוסק בקידום המיוחד, ממלא אותי להעסיק מעל ל- 850 עובדים מוכשרים ומדהימים מכל המגזרים ובמקצועות שונים, שבוחרים יחד לעשות לילות כימים למען האחר״

 

טל׳: 04-8573190

revitalk@maonrt.net

http://rammot.co.il

פייסבוק:  קבוצת רמות

צילום: אינגה אבשלום

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*