מורן לביאד- בעלת משרד עורכי דין, עורכת דין ומגשרת

״יש לי את הזכות לעמוד לצד לקוחותיי ברגעים הכי מאתגרים בחייהם ולעזור להם לצמוח מתוך הקונפליקט, זה לא מובן מאליו ואני מודה על כך בכל יום״

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?

״עורכת דין מוסמכת מ-2008, בעלת משרד לדיני משפחה וירושה, מתמחה בגישור וניהול משברים במשפחה ומוסמכת לעריכת ייפוי כח מתמשך.
בוגרת קורס אימון במכון אדלר, וקורס פסיכולוגיה חיובית במרכז מיטיב ובית הספר לפסיכולוגיה, המרכז הבינתחומי הרצליה״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?

״מגיל צעיר ידעתי שייעודי לעזור לאנשים לצלוח משברים ולצמוח מהם. במהלך לימודיי עבדתי במשרד שעסק בתחום דיני משפחה והבנתי ששם נמצא הלב שלי.

עם השנים, פניתי להכשרות ולימודים משלימים כי הבנתי שעדיף לצדדים לנהל את המשברים עוד בטרם הגעתם לתהליך ארוך ומייגע בבית המשפט, וזאת באמצעות כלים לניהול מיטבי של ההורות והפרידה, בזמן ולאחר הגירושין״.

ספרי על מודל הגישור האימוני שפיתחת?

״במשרד קיימים מספר מסלולי גישור, ביניהם מודל הגישור האימוני, שנולד מעבודה מרובה עם זוגות בקונפליקט, ומתוך הבנה כי לצד הליך גירושין, חשוב שתהיה תמיכה, ראייה היקפית והסתכלות כוללת, לא רק על התוצאה שהיא הסכם גישור לגירושין, אלא גם על הדרך וטובת הילדים.

המודל משלב בין עקרונות מעולם הפסיכולוגיה והאימון לבין הליכי גישור, ומעניק לצדדים הזדמנות לצמיחה, אומץ, מוטיביציה ויכולת להמציא את עצמם מחדש, תוך הבנה בסיסית שהם נפרדים כזוג, אך במידה ויש ילדים, הם לעולם ישארו משפחה. מתוך המקום הזה, צריך להבין שמעבר לתוצאה הסופית של הסכם גישור לגירושין, יש גם דרך לעבור והיא מאוד חשובה ומשמעותית עבור הזוג ועבור הילדים. המטרה היא שלאחר פירוק התא המשפחתי, כל אחד מבני הזוג, ירגיש שלם בזכות עצמו״.

מה מייחד את הליכי הגישור באמצעותך?

״במהלך הקריירה שלי למדתי והתמחיתי, כדי שאוכל לסייע לזוגות שנמצאים במצב זה, חשוב לי להיות שם עבורם, לתת להם מעטפת מקיפה, מקצועית ואישית ולשקף להם את המשמעויות של צעדיהם, עבורם ועבור ילדיהם.

כשהם בעין הסערה, המשמעויות לא תמיד ברורות להם. בגישור אימוני לדוגמא: הצדדים נפגשים
עימי ביחד ולחוד, ולומדים כיצד ליצור תקשורת חיובית ביניהם, נחשפים לעוצמות וליכולות שלהם, ולמעשה מקבלים כלים פרקטיים לניהול מיטבי של ההורות בהליך הגירושין ואחריו, וכל זאת לצד הסכם גישור, מקיף וצופה פני עתיד״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?

״כל זוג שעובר תהליך גישור, מגיע להסכמות ויוצא עם כלים, מודעות ותקשורת מיטבית, הינו סיפור הצלחה עבורי.

ניהול הליך משפטי ארוך, לוחמני ויקר מוביל לכך שכל הצדדים יוצאים ממנו נפסדים. הידיעה שהצלחתי למנוע את עוגמת הנפש והמלחמות המתישות, ובנוסף הכלים אשר הענקתי להם להורות מיטבית, במהלך ולאחר הגירושין,  זה סיפוק גדול ששווה את הכל״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?

״יש לי הזכות לעמוד לצד לקוחותיי ברגעים המאתגרים בחייהם ולעזור להם לצמוח מתוך הקונפליקט, זה לא מובן מאליו ואני מודה על כך בכל יום ויום״.

המלצותייך איך לבחור איש מקצוע נכון?

״חשוב לבחור בעורך דין ומגשר בעל ניסיון ושתיהיה ביניכם כימיה טובה, ושפה משותפת איתו. ההמלצה שלי: תעשו הכל בכדי לא להגיע להליכים משפטיים, ותבחנו האם גישור יכול להתאים לכם. פנייה לעו״ד ומגשר, תאפשר לכם לקיים שיח ענייני, ממוקד ומכבד, והסכם הגישור יותאם לנסיבות האישיות וההעדפותיכם.  מעבר לכך, גישור יכול לחסוך לכם זמן וכסף, ויקדם אתכם לשלב הבא, בכבוד הדדי ובהצלחה״.

מקצועית, היכן את רואה עצמך בעוד 5 שנים?

״תכניתי העתידית הינה לסיים את כתיבת ספרי, שבעזרתו אלמד ואעביר הכשרות למגשרים לפעול על פי מודל הגישור האימוני. המטרה שלי שיותר מגשרים יוכלו לעשות שימוש במודל, ויותר זוגות בקונפליקט יקבלו את הכלים והיתרונות הטמונים במודל הגישור האימוני. במשרדי ארצה להמשיך להיות עוגן עבור לקוחותיי, וכתובת עבור זוגות הנמצאים במשבר ומעוניינים בפרידה אחרת, שניתן ואפשר לצמוח ממנה״.

 

פגישות מתקיימות ברמת גן או נתניה: גיבורי ישראל 40, אזה״ת פולג, נתניה טל׳: 073-7861906 | 052-7453017 | www.moranlaviad.co.il

Inga Avshalom for Q Elite Beautyצילום:

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*