מנור מדיקל מקבוצת דנאל – החברה המובילה בישראל בתחום תרומת ביצית ופונדקאות בחו"ל

בחרתי לראיין את ד"ר אורית מלכא פאר, מנהלת מחלקת תרומת ביצית במנור מדיקל, ואת טלי קסלר מנור, מנהלת מכירות ראשית

מעט אודותינו

טלי קסלר מנור, נשואה + שלושה, מתגוררת בחולון. משנת 2011 עובדת בעסק המשפחתי "מנור מדיקל", אותו הקימו הוריה ליאורה ועמי מנור.

ד"ר אורית מלכא פאר, אם לשניים, מתגוררת בתל אביב. מלווה מטופלי פוריות למעלה מ-35 שנה.

מי קהל היעד הזקוק לשירותי חברתכם?

ד"ר פאר: נשים אשר עברו טיפולי פוריות ללא הצלחה, נשים עם רזרבה שחלתית ירודה, נשים שעברו את גיל הפוריות ואיכות הביציות שלהן אינה טובה ונשים עם בעיות גנטיות ותסמונות מולדת.

יתרונות יחודים המבדלים אתכם מאחרים?  

טלי: פרויקט תרומת הביצית שלנו הינו מודל שאין לו אח ורע בעולם, ומבוסס על רפואה ישראלית וצוות ישראלי בלבד, שמבצעים בעצמם את תהליכי ההפריה בארץ ובחו"ל ללא התערבות אף גורם מתווך.

גם הקליניקה בקייב נמצאת תחת ניהול ופיקוח ישראלי של צוות מנור, ואין עוד חברה בישראל המבצעת ולוקחת אחריות מלאה על התהליך מתחילתו עד סופו כולל גיוס התורמות, תוך שמירה והקפדה עצומה על בריאותן וכבודן.

מקרה שטיפלתם ולא תשכחו לעולם?

ד"ר פאר: לפני כמה שנים הגיע זוג שעבר למעלה מ- 30 טיפולי הפריה חוץ גופית. האשה הרתה כבר בהחזרה הראשונה, לאחר המסע הארוך והמפרך שעברה סירבה להאמין שהיא בהריון והפסיקה לקחת את תרופות התמיכה.

בעלה ואנו עשינו מאמץ יומיומי לשכנע אותה ליטול את התרופות. לצערנו בעלה נפטר במהלך ההיריון, אך היא זכתה להביא לעולם את ילדם המשותף.

טלי: כל זוג או אישה יחידנית שמגיעים אלינו הם עולם שלם, אך לעתים יש מקרים שנחקקים עמוק בזיכרון, לדוגמה: מקרה טרגי של זוג הורים שביתם היחידה נהרגה בתאונת דרכים קטלנית. אותו זוג החליטו עם כל הכאב להביא עוד ילד לעולם, אך נאלצו לפנות להליך תרומת ביצית עקב גילה המתקדם של האישה.

זכיתי ללוות את הזוג במסע המורכב שכלל המון ירידות ועליות, החל מבחירת תורמת הביציות ועד ללידה המאושרת שהייתה מהולה בעצב.

מהם האתגרים בעבודתכם ומהי דרך התמודדותכם עימם?

ד"ר פאר: בשנתיים האחרונות נאלצנו להתמודד ככל העולם עם אתגר המשבר העולמי שיצרה מגפת הקורונה. בתקופות הסגרים, ואיסור יציאות מישראל של צוותים רפואים, הטסנו אמבריולוגים שלנו מצרפת ואוסטרליה, אל הקליניקה באוקראינה לצורך הפריות עוברים, וכאשר נסגרו השמיים לטיסות אזרחיות שכרנו מס' פעמים מטוסים פרטיים, וביצענו העברות זרעים ועוברים, בין קייב, תל אביב וטביליסי.

איך ההרגשה לעסוק בתחום שמייצר חיים חדשים?

טלי: קיבלנו משמיים את הזכות הענקית והטהורה להביא שמחה גדולה למשפחות לאחר שעברו שנים של סבל וכישלונות, טיפולים קשים ומחיר נפשי כבד בעולם טיפולי הפוריות. עד היום נולדו כ-5,000 ילדים בזכות מנור מדיקל ולדעתי לא קיימת באף תחום בעולם תחושת הסיפוק והאושר לייצר חיים עבור זוג חשוכי ילדים, רק לראות את האור שנכנס לביתם, שווה כל מחיר!

האם ילד אשר נולד לאם יהודיה מביציות של אישה גויה נחשב ליהודי?

ד"ר פאר: שאלת היהדות בתרומת ביצית הינו נושא שלגביו ישנה מחלוקת הלכתית. השאלה העיקרית שעולה מהסוגיה – מי היא אם הילד? זו שהילד היה ברחמה והיא ילדה או זו שהביצית היא שלה למרות שהילד לא נולד ממנה.

רוב תורמות הביציות מגיעות מחו"ל ואינן יהודיות, לכן לשאלה העיקרית מצטרפת גם שאלה בנוגע ליהדותו של הילד.

לפי פסיקת הרב מרדכי אליהו זצוק"ל, אם הילד היא זו שהילד היה ברחמה ולכן הילד אינו חייב לעבור גיור. פסיקתו של הרב מרדכי אליהו זצוק"ל מקובלת כבר שנים רבות גם על מכון פוע"ה (פוריות ורפואה על פי ההלכה) ובהתאם לפסיקה זו מגיעים למנור מדיקל הרבה חרדים וגם רבנים.

 

https://manormedic.co.il/?gclid=CjwKCAiA4KaRBhBdEiwAZi1zzummd1yjOJlzsqPUMgZA3TBJUURwnTVctd-kDX4I2OWhCzTQqeIK_BoC568QAvD_BwE

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*