עו״ד דיקלה ואנונו- בעלת משרד מוביל לעריכת דין, בתחום ייצוג נפגעים מרשלנות רפואית.

ספרי לנו אודותיך ואודות תחום עיסוקך?

״אני עו״ד דיקלה ואנונו, התחלתי את דרכי המקצועית בעולם המשפט לפני למעלה מעשור.

במהלך השנים עבדתי במשרדים מובילים, המייצגים רופאים בתחום הרשלנות הרפואית, שם ביססתי את דרכי המקצועית, וכיום בעלת משרד עצמאי מצליח בתחום. מגיל צעיר ידעתי שאהיה עורכת דין. כבר בתיכון למדתי משפטים, וגם במסגרת נוער שוחר משפט, באוניברסיטת בר אילן. את תחום הרשלנות הרפואית לא בחרתי… התחלתי התמחות במשרד מוביל בתחום רשלנות רפואית… משרד עו"ד וייסגלס אלמגור, ומשם הכל התפתח״.

ספרי לנו איזה עשור עבר עלייך בתחומך?

"עברתי עשור מעניין מאוד, למעשה במהלכו חוויתי את תחום הרשלנות הרפואית מכל היבטיו. בתחילת העשור עבדתי במשרדי נתבעים מובילים המייצגים רופאים, לאחר מכן עבדתי בחברת הביטוח של הרופאים שם נחשפתי לתיקים גדולים ומגוונים. ולאחרונה אני מייצגת תובעים.

במהלך העשור גם הפסיקה בתחום הרשלנות הרפואית השתנתה משמעותית, בעיקר במקרים של הולדה בעוולה, כך שהיה לנו עשור מעניין. למשל: במקרים של הולדה בעוולה – מדובר במקרים בהם נולד ילד הסובל מנכות, שיתוק מוחי וכו'. הפסיקה השתנתה וכיום ניתן להגיש תביעה רק עד גיל 7 ולא עד גיל 25 כפי שהיה בעבר.

כמו כן, במהלך העשור טיפלתי בתיקים מגוונים החל: מרשלנות בשתלים בתיקי שיניים, ניתוחים לא מוצלחים, ניתוחים פלסטיים כושלים, איחור באבחון מחלות קשות, איחור באבחון סרטן, רשלנות בלידה, תיקים בהם במהלך הלידה נגרמה נכות או נזק ליילוד וכדומה'״.

מהו היתרון הבולט, המבדל אותך ממתחרייך?

״במהלך השנים ייצגתי רופאים, מרפאות ובתי חולים, בתביעות מורכבות של רשלנות רפואית, זכיתי להכיר את שני צידי המתרס בתביעות מורכבות אלו. לאחר שנות ותק רבות בתחום זה, החלטתי לקחת את הידע הרב שצברתי ולנתבו למקרים של נפגעים מרשלנות רפואית. אני מכירה במורכבות הקשה, התסכול, ולעיתים קרובות גם בפגיעה הפיזית החמורה שעוברים לקוחותיי בדרך להתמודדות עם הנכות שנותרה להם, עקב הטיפול הרשלני. לכן, אני שמה דגש לא רק על מתן שירות מקצועי ללא פשרות, אלא גם על יחס חם ואנושי, לכל לקוח המגיע למשרדי״.

החוויה שעיצבה אותי:

״הגיעה אליי משפחה קשת יום, שנולדה להם ילדה החולה בשיתוק מוחין, ההורים פנו אליי לאחר שהתייעצו עם מספר עורכי דין, אשר אמרו להם שתביעתם התיישנה. בחשיבה משפטית מחודשת, הצלחתי לבסס תביעה, והילדה ומשפחתה, בדרך לקבלת פיצוי כספי משמעותי״.

מה מחזק אותך?

"אמונה, אני מאמינה שכל מה שקורה הוא מדויק והכל מלמעלה".

דמות שמעוררת בך השראה

״עורכת הדין דפנה רוזן זינגר, ממשרד וייסגלס אלמגור, שם עשיתי התמחות. דפנה נפטרה ממש לאחרונה,
בנר ראשון של חנוכה, דפנה היתה מודל להערצה, אישה כובשת בחוכמתה וביופיה, היה לה קסם מיוחד".

ספרי לנו על החלטה חשובה בחייך?

ההחלטה לייצג תובעים היא החלטה חשובה ומשמעותית עבורי. אני מרגישה שמהניסיון הרב שצברתי דווקא בצד של הרופאים, מאפשר לי לסייע ולתרום רבות לתובעים".

לסיום, מהן התכניות העתידיות שלך לעשור הקרוב?

״הרבה ילדים נולדו עם שיתוק מוחין, לאחרונה המצב המשפטי השתנה, וניתן להגיש תביעות עד גיל 7.

לעיתים פונים אליי הורים, כשכבר מאוחר, ולא ניתן להגיש תביעה עקב התיישנותה.

הייתי שמחה אם היתה יותר מודעות בקרב הורים שנולדו להם ילדים הסובלים משיתוק, ולא הוסבר להם דבר על כך, במהלך ההיריון. ישנם גם מצבים בהם השיתוק נגרם כתוצאה מהלידה, והורים אינם מודעים לכך שהם יכולים להגיש תביעה.

 ״אני גם מתנדבת ב-שיל בראשון לציון, ובלשכת הנשים ׳בנימין דה רוטשילד׳,
ארגון בני ברית, בראשון לציון, שאחת ממטרותיה הינה סיוע לילדים עם מוגבלויות, להם ולבני משפחותיהם״

052-5610165 |  פייסבוק   רשלנות רפואית- עו"ד דיקלה ואנונו

צלם: דניאל אוחנה  |  איפור: רונית יולזרי




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*