עו״ד טלי בן יקיר על נחישות, מקצועיות ורגישות בתחום דיני המשפחה!

נבחרי השנה 2022

בחרתי לראיין את עו״ד טלי בן יקיר, עו"ד ומגשרת בעלת משרד עו"ד וגישור המתמחה גם בגירושין בשיתוף פעולה

מה קורה כשלקוח נכנס למשרדך בפעם הראשונה… ועם מה הכי חשוב שיצא? 

״הפגישה הראשונה הינה הפגישה הכי חשובה בתיק. בפגישה זו אני שואלת הרבה שאלות, כדי לקבל מידע ועובדות, אבל בעיקר כדי להבין ולרדת לשורש הטיפול הנחוץ לאדם היושב מולי. אין תיק זהה לתיק אחר, כל יעוץ נתפר לפי מידות הלקוח, תוך תיאום ציפיות, סקירת המצב המשפטי, סיכון אל מול סיכוי, ולבסוף גיבוש ותיאום לו"ז ואסטרטגיה נכונה, אשר תוביל אותו לתוצאה אליה הוא מייחל להגיע.

בפגישה זו אני פורסת את כל האלטרנטיבות העומדות בפני הלקוח במועד הנתון, ויחדיו אנחנו בוחרים את המסלול שיהא הכי נכון עבורו, כשבראש ובראשונה אני תמיד אמליץ להתחיל את ההליך בהידברות, מו"מ, תוך חתירה להסכם כולל.

במרבית המקרים אני מצליחה לסיים את התיק בשלב זה, אבל לצערי לטנגו צריך שניים – ולא תמיד הצד השני משתף פעולה או מעוניין בכך, ואז נצטרך לנהל הליך משפטי בערכאות. בפגישה זו בעיקר חשוב לי לתת מענה מקצועי לכל השאלות ולהפגת אי הבהירות הקיימת אצל הלקוח, שאינו מכיר ויודע את זכויותיו/חובותיו, כך שאת ההחלטה יקבל כשהוא מצוייד בכל המידע הנחוץ לו באותו שלב״.

מהי רמת ההשפעה שיש לעוה״ד המייצג, על איפיון סכסוך הגירושין, אם למלחמה ואם לשלום? וכיצד ניתן למזער את הפוטנציאל ההרסני שקיים בהליך גירושין?

״חשוב לבחור עו״ד מתחום דיני המשפחה, כי כשאחד הצדדים בוחר עו"ד שאינו מבין בהלכות ובמה שקורה בפרקטיקה בפועל, ובשל כך מייעץ ומבטיח יתרונות משפטיים המנותקים מהמציאות, זוהי משוכה כמעט בלתי אפשרית לעבור בשלב ראשון של המו"מ, וכתוצאה מכך נגררים הצדדים למלחמות מיותרות, להוצאות כבדות, לבזבוז אנרגיה, ולגרוע מכל: שואבים את כל התא המשפחתי לכאוס ונזקים, שלעיתים הינם בלתי הפיכים״.

שתי המלצות ראשונות במעלה בפתיחת הליך זה: 

1. לבחור בהליך גישור.

2. בחרו רק עו"ד המתמחה בתחום דיני המשפחה. יש משקל רב לבחירת   איש המקצוע המלווה אותך, בצומת שישפיע על המשך חייך. בחירת
איש מקצוע לא נכונה, תוביל לתוצאות לא רצויות, לנזקים ולהוצאות כלכלית מיותרות״.

כמומחית בתחום ניכור הורי, עד כמה לדעתך ההורים מתחשבים בטובת ילדיהם בניהול הליך הגירושין? 

״מניסיוני כבר כמעט שני עשורים בתחום אני יכולה לומר שכל הורה סבור, מאמין ורוצה לפעול לטובת ולמען ילדיו.

יחד עם זאת לעיתים היעדר ידיעה/הבנה/הכוונה נכונה מביאה אותם לפעולות שלא בהכרח יניבו את התוצאה הטובה ביותר עבור ילדיהם. כך למשל, פעמים רבות הדרך הנכונה ביותר למזעור הנזקים שבהליך הגירושין היא בחירה בהליך גישורי או גירושין בשיתוף פעולה (שזה מסלול ייחודי הכולל ליווי של אנשי מקצוע שהוסמכו לכך) אך למרות זאת, צדדים רבים בוחרים בפנייה לערכאות, הליך שמטבעו מסלים את הסכסוך וגובה הלהבות וכשהם אמוציונאליים ועסוקים בכאבם האישי אין להם את המסוגלות לראות את הנזקים הנגרמים לילדיהם ולקשר שלהם עם ההורה האחר – אלו הם התיקים הקשים והכואבים באמת״.

מהן התובנות אשר חשוב לך להנחיל ללקוחותייך?

״לוותר על האגו, לראות בראש ובראשונה את טובת הילדים, גם אם היא לא עולה בקנה אחד עם טובתך. ללמוד לנהל תקשורת טובה עם הצד השני, כי זה ישפיע על איכות חייך וההשקעה שווה את התמורה״.

לסיום, עם נסיונך הרב – את עדיין מצליחה להיות מופתעת?

״תתפלאי אבל – כן! כשלרגעים נדמה שכבר שמעתי הכל, מגיעה לקוחה למשרדי ומגוללת בפניי סיפור שיכול היה להיכתב כספר מתח ב-3 כרכים.

כשהקורונה ללא ספק סיפקה קרקע פורייה ליצירתיות של אנשים, ולדרך בה הובילו לפירוק התא המשפחתי (לדוגמא: בעל שנהג לסמם את אשתו בסם אונס, על מנת לבצע בה אקטים מיניים, כאלו ואחרים).

רק בחצי שנה האחרונה, קיבלתי שלושה תיקים יחודיים ותקדימיים (אחד מתברר בבג"צ בימים אלו) שהנסיבותיהם יכלו בקלות להפוך לתסריט שלא היה מבייש סרט של שפילברג״.

כ״ס, הסדנא 6, בית מניבים | טל׳: 09-9739977 | 0522-661250


talibenyakir@gmail.com

צילום: סמדר כפרי




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*