אילנית רוטביין – מייסדת ובעלים "רוטביין חשבונאות מיסים"

מהו עיסוקך ומה הובילך לעסוק בתחום?

״שמי אילנית רוטביין, מייסדת ובעלים של "רוטביין חשבונאות מיסים", יועצת מס בהכשרתי. הארגון שלנו מטפל בכל שכבות העוסקים באוכלוסייה: משכירים, דרך עצמאים קטנים וחברות גדולות. אנחנו מלווים עסקים בתחילת דרכם ועסקים אשר מבצעים קפיצות קוונטיות בהתפתחות שלהם.

אנו נותנים מגוון רחב של שירותים מהנהלת חשבונות לפרטיים וחברות, דרך חשבות שכר, הצהרות הון ודוחות שנתיים. ייצוג מלא מול רשויות המס, ליווי עסקי וייעוץ פיננסי.

השנה פתחנו מחלקה לביטוח ופיננסים ללקוחותינו וצירפנו רואה חשבון לביקורת עבור חברות״.

רזומה מקצועי ורקע אישי / משפחתי

"לאחר הצבא לקחתי קורס בהנה"ח ובמקביל לעבודות סטודנטים התחלתי לעבוד בחברה שהעסיקה מעל 300 עובדים כמנהלת חשבונות וחשבת שכר. במקביל המשכתי לימודי להסמכה ליועצת מס. מהר מאד התקדמתי למנהלת הכספים של החברה. מחברה מפסידה עקב התנהלות כספית כושלת, הובלתי שינוי שהביא את החברה לרווחית אשר קונה נכסי נדל"ן.

לאחר הולדת בני השני קיבלתי 2 החלטות חשובות:

  1. שאני רוצה להיות אמא שנוכחת בגידול ילדיי.
  2. שאני רוצה להגשים את חלומי לפתוח משרד ולסייע לעסקים להרים את הראש ולצאת ממעגל ההישרדות שלהם.

יצאתי לעצמאות, התחלתי מאפס, הקמתי משרד לייעוץ מס והנה"ח, גידלתי את ילדיי איתי במשרד ובבית.  במקביל הייתי מרצה באוניברסיטה הפתוחה בקורס יזמות עסקית לנשים. חלפו מאז 20 שנים של התפתחות התרחבות וצמיחה מתמדת".

מה מייחד את פעילותך העסקית?

"הארגון שלנו, מעבר לעיסוק בתחומי מיסוי ודיווח, משמשים מלווים עסקיים ללקוחותינו, החל מסיוע בתמחור שירותים ומוצרים, סיוע בגיוס הון להתפתחות כלכלית, תכניות עסקיות, ניהול תזרים מזומנים, מח' מקצועית בתחום הביטוח וסיוע בהתפתחות פיננסית לרבות מינופים לגדילה עסקית״.

האם את חשה בעבודתך שליחות?

״אני רואה בארגון שלנו "מצפן עסקי". תפקידנו להראות ללקוחותינו את הדרך ולעזור להם להתמצא בסבך העיסקי המורכב בארץ.

לא אחת הצלתי עסקים מקריסה כלכלית או מהסתבכות עם רשויות המס. אני מאמינה גדולה ששליחותי לסייע ולהכווין את לקוחותינו ובכך לפרנס משפחות רבות בארץ. הצלחתם הינה הצלחתי".

רגע שיא בקריירה שלך?

״בתקופת הקורונה, לא מעט מלקוחותינו חוו משברים קשים מאד וחלקם היו על סף קריסה כלכלית, עסקים מפוארים עם מוניטין עמדו על סף חדלות פירעון. גיבשתי תכנית חרום, גייסנו כספים מבנקים וקרנות סיוע, ויצרנו מעבר בטוח עד לחזרה לשגרה. אין גאה ממני לראותם היום שוב משגשגים ופורחים״.

כמצליחה בתחומך מה כולל ארגז הכלים שלך?

״כדי להצליח ולהתפתח בתחום המאוד אגרסיבי, תחרותי ולרוב גם גברי, תמצאו בארגז כליי: עור עבה מאד, התמדה, נחישות, חדשנות, חזון ערכי ואהבת אדם. אני מנחילה זאת לעובדיי כדרך חיים״.

מה חשוב לך שלקוחותייך יידעו עלייך?

״חשוב לי שלקוחותיי יידעו שמייצג טוב אינו מי שמכיר להם בכל הוצאה, אלא אני ששומרת עליהם מטעויות שיוכלו לפגוע בהם בעתיד. להיות מייצג זה לא אומר להיות זה שמאשר הכל. אלא להיות אחראי ושקול כדי להגן עליכם״.

האם את מתכננת חידושים השנה?

״עולם המיסוי והדיווח מנוהל במערכות מידע ישנות מאד, ועובר תהליכים איטיים של פיתוח. שמתי לי כדגל להוביל את הארגון לחדשנות טכנולוגית כדי לסייע ולצמצם את הפערים לשאר תחומי החיים של לקוחותינו.

לדוגמא: רכשנו אפליקציה שמאפשרת ללקוחות להעביר את המידע לדיווחים באמצעות הטלפון הנייד מבלי להגיע למשרדים. הטכנולוגיה שאנו מטמיעים מאפשרת להם לעקוב אחר ההתפתחות העסקית שלהם: מניהול מלאי, תזרים מזומנים, גבייה ועוד, בלחיצת כפתור. המטרה להעבירם לסביבה הדיגיטלית בשנה הקרובה ולהפוך למשרד ללא נייר".

מה היית משנה בתחומך שיביא תוצאות עיסקיות טובות יותר?

״ההתנהלות המסורבלת מול רשויות המס, ועבודה בשיטות של פעם רוויות נייר, יוצרים עבודה סזיפית, יקרה ומיותרת. אני פועלת להעביר היום הכל למימד הדיגיטלי כדי להפחית עלויות כ"א, שטחי אחסון והוצאות הדפסה יקרות מאד״.

מהו המסלול הנכון בין קריירה לחיים אישיים?

"אני מאמינה גדולה שקריירה חשובה מאד למימוש עצמי, אך לא פחות מלהיות רעייה ואם. אני אם לשני בנים והיום בפרק ב' מופלא, עם בן זוג שהוא אב לשלושה ילדים כששניים מהם ילדים עם צרכים מיוחדים וקיבלתי אותם לתוך חיי באהבה גדולה. בן זוגי ואני מוצאים את השביל הדק לקיים כל אחד את הקריירה שלו ומשמשים עוגן אחד לשנייה, ויחד מקיימים משפחה מאושרת עם זמן איכות. הסוד "הגדול" הוא התיעדוף. היכולת להבין היכן נגמר משהו אחד והיכן מתחיל משהו אחר. התייעלות האצלת סמכויות ושיתוף פעולה הינם מרכיבים חיוניים מאד לעוגה הזו״.

עצת הזהב שלי:

בהירות! לגבי המטרות, הדרך, הפעולות הנדרשות בכל נקודת זמן. הבהירות צריכה להשתקף מול השותפים לדרך, לקוחות, עובדים, שותפים עסקיים ומשפחה. האתגר הגדול ביותר הוא להיות קודם כל בהירה לעצמך.

 

"רוטביין חשבונאות מיסים" חטיבת הראל 46 ,רעננה | טל': 09-7748558 rotbien@ilanit.co.

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*