גלית ברוש – עורכת דין

רזומה מקצועי ורקע אישי

עורכת דין, נשואה + 2.

"התחלתי את דרכי בתחום עריכת הדין לפני כ-23 שנה. כאדם שמאמין בהעצמה נשית, עשייה ויזמות, היה לי ברור שאהיה עצמאית מהרגע הראשון. מיד לאחר ההסמכה, הקמתי את משרדי, שמשרת כמעט חצי יובל לקוחות, מכל רחבי הארץ. משרד שמתמחה בעיקר בליטיגציה, דיני משפחה וירושה,  מקרקעין נדל"ן, ויזמות נדל"ן".

יזמות נדל"ן  בחו"ל

"כאישה עצמאית ושאפתנית, תמיד האמנתי ביזמות עסקית. לא רק בפתיחת העסק שלי, אלא גם באפיקים רבים אחרים. כשנקראית בפניי הזדמנות טובה, ומאזן נכון של שיקולי סיכון-סיכוי, איני חוששת מלנקוט בצעדים. מצד שני, כטיפוס שמרן ומחושב, לא אכנס ליזמות, מבלי לבצע אלף ואחת בדיקות מקדימות שיוודאו שאנחנו בנתיב בטוח.

מה שהתחיל במיזמים קטנים וזהירים שהובלתי עבור לקוחות, התגבר מאד.

בשנתיים האחרונות אני עוסקת בהיקף נרחב ביזמות נדל"ן בחו"ל, עם התמקדות ספציפית בצפון ובדרום קפריסין".

מהם הערכים החשובים לעו"ד בתחום דיני המשפחה?

"דיני משפחה הם דיני נפשות. מדובר בתחום היחיד במשפט שבו הצדדים לתיק הם גם בני משפחה בתחילת הדרך וגם בני משפחה ביום לאחר פסק הדין. הורים שהתגרשו ממשיכים להיות קשורים בגלל הילדים המשותפים, ואחים לא יפסיקו להיות אחים, גם אם היה ביניהם סכסוך על ירושה.

'הניצחון' על כן אינו חזות הכל. בדיני משפחה, כך אני מאמינה, אם אפשר להגיע לסיום התיק בפשרה ובהסכמה, תוך חיסכון משמעותי בזמן ובהוצאות, כן ייטב. כמובן שלעתים אין מנוס ממאבק משפטי בכל הערכאות, ואני מכירה זאת היטב כליטגטורית שמופיעה תדיר בבתי המשפט לענייני משפחה, בבתי הדין הדתיים, ועד ערעורים שהגיעו לבית המשפט העליון.

היות שמדובר בתיקים של אנשים פרטיים, והיות שהגורל של מעגלים נוספים מונח על הכף, כגון: ילדים קטינים, חשוב לשקף ללקוח לא רק את התמונה המשפטית כיום, אלא את השלכותיה על העתיד, במישור הכלכלי, המשפחתי והאישי.

אנושיות ומקצועיות הם הערכים המרכזיים לדעתי שנדרשים לעו"ד בדיני משפחה. הם גם הערכים שמנחים אותי בכל פעילות בתחום, לרבות הסכמי ממון, הליכי גירושין, הסכמים במשפחה, מזונות ילדים, מזונות אישה, אפוטרופסות, משמורת, חטיפת ילדים, ירושות, צוואות, ידועים בציבור, פירוק שיתוף בנכסי נדל"ן במשפחה, סכסוכים בעסקים משפחתיים ועוד".

מה לגבי דיני ירושה וצוואות?

"ירושה וצוואות הם תת תחום בדיני משפחה וזהו שדה משפטי שדורש תדיר התמודדות עם תיקים סופר מורכבים. אני גאה בשורה ארוכה של פסקי דין פורצי דרך, בתיקי ירושה שהיו מהמורכבים ביותר, כולל תיקי ירושה שהתנהלו בפרופיל גבוה, ושהעמידו במרכזם עזבונות גדולים, מבוזרים, עתירי ממון ונכסים".

בתחום הנדל"ן, מה הכי חשוב בליווי המשפטי?

"דיני מקרקעין ונדל"ן שונים מאד מדיני משפחה. כאן לא צריך רגש אלא שכל וחדות מחשבה. צריך להיות מהיר, החלטי, מקצועי ומיומן.

לעתים קרובות עליי להביא לתיק יצירתיות ויכולת חשיבה מחוץ לקופסה, בין אם זו עסקה סטנדרטית של רכישת יד שניה, ובין אם מיזם רחב היקף עם עשרות רוכשים בפרויקט ענק.

הערכים שאני מביאה לעולם הנדל"ן הם הקפדה על הפרטים הקטנים, היכרות עם כל הפרוצדורות הרלבנטיות, ויכולת לבצע שיקולים ארוכי טווח. בזכות ניסיוני הרב בביצוע עסקאות נדל"ן בכל סדר גודל, אני יודעת לגרום לדברים לקרות.

להניע את המהלך, לפתור בעיות, להסיר חסמים ולקדם את הצדדים ללחיצת יד וחתימה על חוזה, מצד אחד בלי עיכובים ומריחות, ומצד שני כדי גידור סיכונים הרמטי.

בכל שנות פעילותי כעו"ד בתחום המקרקעין, עם קילומטרז' של מאות עסקאות בכל סדר גודל, אפשר לספור על אצבעות כף יד אחת, את הפעמים שבהם חוזה שהובלתי, הגיע לעיון נוסף בגלל מחלוקת משפטית".

עם קריירה מצליחה איך נראה הפנאי שלך?

"עבודה זה לא הכל בחיים. עבודה היא אמצעי, ובעריכת דין היא גם שליחות. אבל היא לא הכל.

בשעות המעטות שיש לי בין לבין, אני אוהבת בעיקר לבלות עם המשפחה בבית, בים או בחיק הטבע".

כדאי לדעת

נסיבות עסקיות הובילו אותי לשהות הרבה באי השכן לצרכי עבודה.

ככל שביקרתי יותר בקפריסין, זיהיתי השקעות מעניינות, והעמקתי קשרים עם חברות בנייה וייזום מהגדולות במדינה.

לאחרונה הקמתי קבוצת מומחים ייעודית לכך – 'ישראל-קפריסין השקעות נדל"ן'.

 

פרופ' אברהם פצ'ורניק 2, בניין D , קומה 3, קמפוס יובלים, נס ציונה.

טל': 08-9474490, דוא"ל: Broshgalit@gmail.com




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*