הוונדר וומן של איגוד המוסכים בישראל

ראיון עם איילה מילר רולוב יו"ר הפורום לקידום נשים באיגוד המוסכים בישראל ובעלים של מרכז שרות פורמולה

מהו תחום עיסוקך?

״אני בעלים ומנהלת של מרכז שרות פורמולה, מרכז השרות מתמחה במשאיות איסוזו וברכבי שברולט, קדילאק ואיסוזו ומטפל בכל סוגי הרכבים. במרכז השרות ישנן מחלקות דיאגנוסטיקה, מכונאות, חשמל, מיזוג ופחחות. בתפקידי הציבורי אני מכהנת כיו"ר הפורום לקידום נשים וחברת מועצה באיגוד המוסכים בישראל. בהשכלתי אני בעלת תואר ראשון במדעי החברה והרוח ובעלת תעודת ניהול עסקי  מאוניברסיטת בר-אילן״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?

״אני דור שני להורים בעלי מוסך. תחום הרכב משך אותי מכיוון שהוא תחום דינמי מאד שמתקדם מדי יום״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?

״ניהול מוסך היא עבודה מאתגרת מאד כי מתעסקים בה בתחומים רבים ומגוונים, כגון: ניהול עובדים, שרות ללקוח, שיווק, עבודה מול ספקים, ניהול כספים,
בירוקרטיה מול הרשויות ועוד. בניהול המוסך האתגר הכי גדול מבחינתי הוא שביעות רצון הלקוחות ובייחוד של הנשים אשר יוצאות מהמוסך שבעות רצון ומבינות מה התיקון שבוצע ברכבן  ומרגישות תחושת אמון וביטחון להמליץ עלינו לחברים ולמשפחה. כיו"ר הפורום לקידום נשים באיגוד המוסכים , האתגר הכי גדול מבחינתי הוא המטרה להפוך את המוסכים לשוויוניים כלפי נשים גם בתור עובדות וגם בתור לקוחות״.

ספרי על רגע שיא בקריירה שאת גאה בו?

״רגע השיא בקריירה שלי היה בשנת 2017 כאשר נבחרתי כחברת מועצה האישה הראשונה באיגוד המוסכים בישראל. והוגדרתי כאשה פורצת דרך בענף הרכב בישראל״.

מהו הכוח המניע אותך בקריירה שלך?

״אני קמה כל בוקר עם רצון פנימי עז להצליח באופן אישי ולהוביל את ענף תחזוקת הרכב למקום שוויוני מבחינה מגדרית. הסלוגן שתמיד מהדהד בראשי הוא לחיות את החיים בעוצמה, להפיק מהחיים את המקסימום ולא לשכוח על דרך לחייך וליהנות בכל רגע נתון. כיו"ר הפורום לקידום נשים באיגוד המוסכים, אני מבינה שיש צורך בשינוי התדמית של הענף ויודעת שהדרך לעשות זאת היא ע"י כך שנשים יהיו חלק משמעותי מענף הרכב. איגוד המוסכים בישראל פועל לקידום השוויון המגדרי בענף הרכב והמוסכים ושם לו למטרה לפעול לשינוי חברתי תוך קידום נשים בתחומים השונים בענף המוסכים. כיום בענף המוסכים כ-97% מהמועסקים הם גברים וכ-3% הן נשים שעובדות בעיקר במשרדי המוסכים״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?

״בתפקידי כחברת מועצה באיגוד המוסכים אני מתמלאת גאווה כאשר אני מקבלת הערכת גדולה מאד מבעלי מוסכים וותיקים ומובילים בתחום אשר מפרגנים לי על המקצועיות שלי בניהול המוסך וכמובן, על כך שמרגישים שינוי באיגוד המוסכים מאז הצטרפותי. בניהול המוסך אני מלאת גאווה על כך שהמוסך מוביל בסקר של מכון  גיאו-קטוגרפיה שנים רבות בשירות ובמקצועיות. כהוכחה לכך הלקוחות מצביעים ברגליים״.

מהו עיקר התמחותך?

״עיקר התמחותי הוא בתורת השירות ללקוח. אני מודעת למצוקה שבה נמצא לקוח כאשר רכבו תקול, דבר אשר משבש לו את כל שגרת יומו  ובנוסף לכך, הוא מודאג מהעלויות התיקון של רכבו. בנקודת זמן זאת, אני יודעת איך לנהל את הסיטואציה שבה נמצא הלקוח על מנת לפתור לו את התקלה במהירות הגבוהה ביותר ובעלות הנמוכה ביותר.

מה הן המלצותייך לבחור איש מקצוע נכון בתחומך?

״המלצתי בבחירת מוסך, היא ראשית, להגיע רק למוסך שבדקתם עליו המלצות מראש. שנית, ברגע הכנסת הרכב למוסך על הלקוח לבקש הסבר על התהליך הבדיקה והתיקון שהרכב יעבור, לבקש הצעות מחיר מראש גם על תיקון עם חלקים מקוריים וגם על תיקון עם חלקים חלופיים איכותיים אשר יכולים להוזיל עלויות. לדרוש את החלקים הישנים שלכם בחזרה, וכמובן, לקבל אחריות על התיקון״.

מקצועית, איפה את רואה עצמך בעוד 5 שנים?

״בעקבות הניסיון הרב שצברתי בניהול המוסך במשך ה-25 שנים  האחרונות, נרשמתי ללימודי תואר שני ביעוץ ארגוני. בתור אישה אני מנהלת את המרכז שרות כאשר הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא נתינת שרות ויחס אכפתי, מקצועי ואמין כלפיי הלקוחות.

בעוד 5 שנים אני רואה את עצמי בנוסף לניהול ופיתוח מרכז השרות שלנו, ביעוץ ארגוני לבעלי עסקים נותני שרות בתחום הרכב, אני רואה את עצמי ממשיכה להוביל את הנשים אשר מעוניינות לעבוד בענף תחזוקת הרכב לתוך העידן החדש של מהפכת הרכב החשמלי״.

״אני קמה כל בוקר עם רצון פנימי עז להצליח באופן אישי ולהוביל את ענף תחזוקת הרכב למקום שוויוני מבחינה מגדרית. הסלוגן שתמיד מהדהד בראשי הוא לחיות את החיים בעוצמה, להפיק מהחיים את המקסימום ולא לשכוח על דרך לחייך וליהנות בכל רגע נתון״

פייסבוק: איילה רולוב , מוסך פורמולה 1- הבית המקצועי לרכב שלך

https://www.formula1.org.il

 

 

 

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*