החלטתם להתגרש? יש גם דרך אחרת

ראיון עם עו"ד דגנית אלישיב, על חשיבות הדרך, הקשר האישי, הנסיון והמענה המתאים ליום שאחרי

תחום העיסוק שלי והכשרתי:

עורכת דין לדיני משפחה, מגשרת וקואצ'רית. עיקר עיסוקי הינו ליווי זוגות מתגרשים בתהליך גישור,  עריכת ייפוי כוח מתמשך, צוואות, הסכמי ממון, הסכמי הורות משותפת והסכם חיים משותפים. 

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?

״את לימודי המשפטים סיימתי לפני כ-21 שנה, בתחילת הדרך עסקתי בתחום שונה והחיים משכו אותי לכיוון עסקי אחר לגמרי, שלימים הבנתי עד כמה הוא בנה את מעמדי העסקי.

הקמתי חברה להפקת אירועים, "אבן נייר ומספריים", צברתי נסיון עסקי ומשפטי עצום מול חברות גדולות במשק ובמקביל למדתי לימודי גישור משפחתי וזוגי והתחלתי לעסוק גם בזה״.

אילו כלים חשובים הובילו אותך לבניית עסק מצליח?

״אומץ ויזמות. מטבעי אני אדם שמעז וקופץ למים. אומץ ותעוזה הן תכונות שזכיתי בהן ואני לא מפחדת ליפול או להצליח – הוגה רעיון – מיישמת. פעם זה מצליח ופעם לא – רק ככה מתקדמים״.

מה ההחלטה הכי אמיצה שקבלת במהלך הקריירה?

״בשנת 2009 אב ילדיי ואני, החלטנו להתגרש והיה ברור לנו שאת התהליך אנחנו נסיים במהרה. הדרך שבה בחרנו להתגרש והדרך בה אנחנו מנהלים את המשפחה שלנו עד היום, היא ששמרה על הבריאות הנפשית של כולנו. העסק הוא ה – walk the talk שלי. מערכת היחסים שלי ושל אב ילדיי כוללת ארוחות משפחתיות משותפות, קבלת החלטות משותפת תוך הסתכלות על טובת הילדים וטובתנו האישית. אני מאמינה שהסכם גירושין הוא חלק קטן מהליך הגירושין. בניית הסכמות וראיית החיים שאחרי הם החשובים. לקוחותיי מחפשים מישהו ללמוד ממנו, מישהו שעבר את הדרך הזו ויש לו תוצאות״.

היש דמות שהשפיעה או עוררה בך השראה ומודל חיקוי?

״ההורים שלי הם ההשראה שלי. בשנת 1994 איבדנו את אחי בתאונה, יכולנו להתרסק, אבל הוריי משכו את כולנו מעלה. האופטימיות, התעוזה וההובלה שלהם מעוררים בי השראה בכל יום מחדש״.

מה היית משנה בתחומך שיוביל לתוצאות טובות יותר?

״שני תחומים חשובים צריכים להגיע למודעות הציבור – גישור גירושין וייפוי כוח מתמשך.

ייפוי כוח מתמשך – זו תעודת ביטוח כלכלית ובריאותית לכל אדם. המדינה חייבת לצאת בפרסום מסיבי על מנת להנגיש את המידע לציבור.

בגירושין – חשוב לי להעביר את המסר שגירושין אינם שדה קרב. בחרתם להתגרש? אל תתנו לאף אחד לנהל את חייכם או לקבל החלטות על המשפחה שלכם.
לא חברים, לא עורכי דין ולא בית המשפט.

הדרך היחידה לנהל את התהליך הוא בגישור, כך יש לכם שליטה על התוצאות. כשעוברים תהליך גישור נכון, הרווח המשפחתי הינו עצום״.

מה גורם לך לגאווה בעבודתך, מה את אוהבת בה?

״השבוע קיבלתי משוב מלקוחות אשר חימם את ליבי. זוג שערכתי עבורו ייפוי כוח מתמשך, סיפר עד כמה התהליך יצר עבורו שקט ובטחון כלכלי, הם חשים ביטחון כיום שהכספים שחסכו כל השנים ישארו בשליטת ילדיהם, אם וכאשר יהפכו בלתי כשירים, והילדים הבינו, עדכמה ההורים סומכים עליהם ומה באמת חשוב להם.

מקרה נוסף: לקוחה שהתגרשה לפני כשנה, שלחה לי הודעה מרגשת שהיא מצליחה לעמוד על הרגליים, לא מתעסקת יותר בגירושין והקימה עסק עצמאי.

זו היתה לקוחה שחיה בצלו של בעלה שנים, עברה משבר אישי קשה, ובזכות הגישור הבינה שעליה לעבור תהליך אישי, להסתכל קדימה ולבחור אחרת״.

הגדירי מהו המסלול הנכון בין קריירה לחיים אישיים?

״איזון הוא שם המשחק. ילדים קטנים – גדלים! וכך גם את והעסק שלך. כשהילדים יגדלו יהיה לך יותר זמן להשקיע בעסק, אל תרגישי תסכול״.

האם יש לך עוד שאיפות עיסקיות שעדיין לא הגשמת?

״פודקאסטים בנושא גירושין ובניית קורס הדרכה לעורכי דין ולציבור המתגרשים איך לבנות את ההסכמות לקראת הסכם הגירושין״.

היכן הינך רואה את עצמך בעוד 5 שנים?

״אני לא מסתכלת בטווח של 5 שנים – אני מגשימה  סדרתית של כאן ועכשיו. החיים הינם דינמיים, ואי הוודאות שפעם ברחתי ממנה, היום היא הפתעה נעימה״.

״ייפוי כוח מתמשך הוא תעודת ביטוח כלכלית ובריאותית. לקוחותי מחפשים מישהו מקצועי ומנוסה שיעזור להם לשמור על שלמות המשפחה אם יהפכו דמנטיים״.

טל׳: 050-7583555 | www.gishur1.co.il

 פייסבוק:    דגנית אלישיב, עורכת דין ומגשרת דיני משפחה   |  dganit_elyashiv_adv  אינסטגרם

 

עיצוב שיער: yair hair design

צילום דגנית עם תמונת קוביות: דגנית ארטמן

צילום תמונה ראשית: שי קדם | איפור: רונית יולזרי 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*