לירון אוכמן – עו"ד בדיני משפחה

בעלת משרד בתחום דיני המשפחה והירושה וכן אזרחות לאיחוד האירופאי

רזומה מקצועי, נקודות ציון בקריירה ורקע אישי

נשואה לשי, אמא לאור, ליה וינאי, גרה בזכרון יעקב.

עו"ד לירון אוכמן הוסמכה כעורכת דין בשנת 2008, בעלת תואר בוגר במשפטים, הוכשרה בגישור ובגישור בענייני משפחה וגירושין.

השתתפה בהשתלמויות ובהכשרות רבות בתחום הגישור, משפט ופסיכולוגיה. עבדה כיועצת משפטית לשופטת בבית המשפט. כיום, בעלת משרד המתמחה בענייני המעמד האישי, גירושין, נישואין, צוואות וירושות, כמו גם מחלקה לאזרחות ודרכון רומני.

מגזין לאשה חוגג 75 שנה. כשתגיעי לגיל זה, איזה מסר תרצי להעביר לנשים צעירות?

"אם את יכולה לחלום את זה, את יכולה להשיג את זה" – עצמי עיניים, ראי את החזון שלך, התעלמי מרעשי הרקע בחוץ, ועוד יותר חשוב התעלמי מרעשי הרקע שלך בפנים, תאמיני בעצמך!

איזה חידושים ושינויים את מתכננת בתחומך בשנת 2022?

חשוב לי להביא את הליך הגישור לקדמת הבמה בניהול הליך גירושין בין הצדדים. מדובר בכלי שיכול לשנות את הדינמיקה בין הצדדים, להביא לסיום יעיל של המחלוקות במינימום פגיעה בצדדים עצמם ובמיוחד בילדיהם, ככל שישנם. מעבר לכך, חשוב להבין שבאמצעות גישור יעיל, ההחלטות הגורליות נשארות להכרעה בידיהם של הצדדים והם אינם תלויים בהכרעה שיפוטית כזו או אחרת. כמו כן, התחום של אזרחות לאיחוד האירופאי תופס תאוצה לאור הגלובליזציה ונותן כלים לישראלים המבקשים לעבוד ולנהל עסקים באיחוד האירופאי. בכוונתי להמשיך ולהגדיל את השירות בתחום זה.

מהו ההישג המקצועי שאת הכי גאה בו?

הישג מקצועי עבורי כאשר אני מובילה את הלקוח ל"חוף מבטחים". לדוגמה: הגיע אלי לקוח בסכסוך בעצימות גבוהה ביותר, מקרה קשה של מלחמת חורמה.

עקב הסכסוך הלקוח לא פגש את בתו במשך כשנה. במהלך כל ההליך המשפטי היה ליווי מקצועי הן משפטי והן רגשי, כי בעולם המשפחה זה חייב לבוא בד בבד. התהליך הסתיים בכך שהאב חזר לפגוש את בתו והכל במסגרת גישור.

כמצליחה בתחומך מה כולל ארגז הכלים שלך?

אני מחויבת ומעניקה ללקוחותיי ליווי מקצועי ואישי חסר פשרות. בנוסף, יש לי יכולת לזהות חוזקות וחולשות ואיני מרפה עד שאני משיגה את מה שאני רוצה.

מה חשוב שלקוחותייך יידעו עלייך?

חשוב שיידעו שעם כניסתם למשרדי יישמעו ממני את דעתי המקצועית והכנה לסיטואציה בה הם נמצאים, גם אם האמת קשה.

איני מייפה עבורם את המציאות או משמיעה להם דברים שהם רוצים לשמוע, אך עם זאת מתוך הבנת הסיטואציה בה הם נמצאים, אני פועלת ברגישות ובזהירות על מנת להביאם לתוצאה הטובה ביותר.

רגע של קונפליקט בקריירה והתמודדותך עימו?

המקצוע שבחרתי מעמידני כל יום בקונפליקטים מורכבים רגשית, בשל המעורבות בחיי אדם ובשל התנגשות אינטרסים.

לדוגמה: הזכות להיות הורה אל מול טובת הקטין: הורה שאוהב את ילדו אך בהתנהגותו מזיק לו ולא בזדון, אלא כי הוא מאמין בדרכו באמונה שלמה.

טובת הילדים הינה קו אדום וגוברת על הכל, וככל שהורה לא מבחין בכך, יש אמצעים משפטיים לפעול בהם.

דמות נשית המעוררת בך השראה?

דמות מעוררת השראה עבורי זו אמי, ורדה לב שמואלי. אימי עברה תקופות סוערות, אך תמיד קמה מהן חזקה, תמיד חתרה להתקדם ולהתפתח ותמיד שמרה על אופטימיות. בגיל 55 נהגה לראשונה, הקימה עסק מוצלח, ובעיקר חיה את החיים שתמיד חלמה לעצמה.

מהו המפתח לשילוב נכון בין משפחה לקריירה?

אני נשואה לשי אוכמן 17 שנה, איש קריירה, עו"ד ושותף במשרד עורכי דין "הרשקוביץ, אוכמן, בנסמן". שנינו אנשי קריירה, אך הגדרנו מתחילת הדרך שהערך העליון עבורנו הינו המשפחה שלנו. איזון בית – משפחה אינו משימה רק של הורה אחד, אלא של שני בני הזוג. לא הייתי מצליחה במשימה חשובה זו מבלי שיתוף פעולה מלא, הכלה והבנה.

איזה טיפ תתני לאשה שמתחילה את דרכה בתחומך?

כל הזמן ללמוד ולהתמקצע בתחום המשפטי שהינו דינמי מאוד, תמיד להיות בקיאה ולהקשיב לאינטואיציות שלך, הן טובות ומשרתות אותך.

אתגרים שמציבה לך עבודתך ואיך את מתמודדת עימם?

ההבנה שאני עובדת בתחום של דיני נפשות ושכל ליווי יכול להיות משנה חיים ומשפיע על מגוון אנשים. המקצועיות שלי היא הביטחון שלי שאני עושה את הטוב ביותר עבור הלקוחות שלי.

האם יש לך עוד חלום שאת רוצה להגשים?

הקמת מרכז גישור באזור הצפון שבו יש מענה משפטי / טיפולי / כלכלי, תחת קורת גג אחת. מקום אחד אשר יהווה מקום מבטחים ואמין לכל זוג שנמצא בפרשת דרכים.

משרד עו"ד לירון אוכמן |   עו"ד לירון אוכמן Liron Ohcman

טל׳: 077-4050834  | טל׳: 054-7565444 |  Liron.oh.adv@gmail.com




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*