לירית אביטל בר נתן – משרד עורכי דין וגישור

רזומה מקצועי ורקע אישי

"בת 40 נשואה + 3 בנות. תואר שני במשפטים מאוני' בר אילן, עם התמחות ביישוב סכסוכים. מגשרת מוסמכת בגירושין ובמשפחה, נוטריונית.

בעלת הכשרה כיועצת זוגית ומשלבת כלים מתחום זה בהליכי גישור בגירושין. עבורי הייעוץ הזוגי הנו אתגר שבא באמת מהלב, לסייע לזוגות לשקם זוגיותם, לייצר תקשורת מקרבת, ולשפר את מערכת היחסים ביניהם בכל התחומים.

בנוסף, אני מתנדבת בעמותת אפי אספרגר, הנותנת מעטפת של שירותים לבוגרים אוטיסטים בתפקוד גבוה, נושא הנוגע לליבי, ומרצה בתחום האפוטרופוסות, תומך החלטות ותכנון הורשה לילדים בגירים וקטינים עם צרכים מיוחדים".

במה משרדך עוסק ומהם שירותיו?

״במגוון רחב מאוד של דיני משפחה, ירושה ומקרקעין, תיקי גירושין מורכבים, סכסוכי ירושה וסכסוכי רכוש בין אחים והורים, בכל הנוגע לנחלות ומשקים חקלאיים. עבודתי מתאפיינת בבניית אסטרטגיה משפטית נכונה עבור כל לקוח, מחשבה יצירתית ועבודה משפטית יסודית.

בנוסף המשרד מעניק שירותי גישור, הן בין בני זוג המעוניינים להתגרש בשלום, והן בין בני משפחה המעוניינים להביא לסיום מחלוקות משפטיות ורכושיות, מחוץ לכותלי בית המשפט.

אני מוסמכת לערוך יפוי כוח מתמשך ומסמכי הבעת רצון, ומעניקה שירות וליווי צמוד למבוגרים בגיל השלישי, אשר מעוניינים לקבוע מי יטפל בענייניהם האישיים, רפואיים ורכושיים, במידה וחלילה יהפכו לבלתי כשירים".

מה מייחד את פעילותך העסקית?

"בראש ובראשונה אני רואה את טובת הלקוח מולי, ומעניקה לא רק שירות משפטי, אלא משמשת גם כפסיכולוגית. אני תמיד זמינה לשיחות, מהווה אוזן קשבת להבנת צרכיהם ולקבלת מענה מידי, עת חווים את המשבר הגדול בחייהם.

אני רואה כל לקוח לא כ"תיק משפטי" , אלא כאדם, עם רגשות ובעיקר חוסר וודאות מההליך המשפטי, מהמצב הרגשי שלו ושל משפחתו ומהמצב הכלכלי אליו נכנס. לא מפחדת מעבודה קשה ומייצגת בבתי משפט בכל רחבי הארץ".

הישג שהינך גאה בו במיוחד?

״לפני מספר שנים טיפלתי בלקוחה בת 40 הסובלת מסכיזופרניה ופיגור קל, שעברה טיפולי פוריות ביחד עם בן זוגה (מוכר בפוסט טראומטי לאחר שירות צבאי קשה)  לאחר שקיבלה אישור מפסיכיאטר.

לצערנו, היה אסור לה ליטול את תרופותיה במהלך ההריון ובלידה, הצוות הרפואי הבחין בקולות ותנועות לא רצוניים, חרדה קשה והתנהגות אלימה ומיד הוצא צו נזקקות לתינוק.

בצעד יוצא דופן הצלחתי לשכנע את בית משפט לנוער, שהסבתא (אם היולדת) תשמש כמשמורנית של הקטין, תוך התחייבות הוריו להתגורר עם התינוק בבית הסבתא. התינוק חזר אל אימו, והאם שבה ליטול את התרופות הפסיכיאטריות״.

האם את רואה בעבודתך שליחות?

"שליחות גדולה מאוד, בעיקר בשני מישורים עיקריים:

האחד: מתן מענה להורים לילדים עם צרכים מיוחדים, בכל הנוגע לשאלות מי ייכנס לנעליהם לאחר לכתם? מי יהיה האפוטרופוס על ילדם כשלא יהיו בחיים, ויתרה מכך, תכנון הורשה נכונה וחכמה, עבור אותו ילד שיגדל להיות בגיר עם צרכים מיוחדים, שאינו מסוגל לנהל ענייניו הרכושיים, הגנה על זכויותיו ובעיקר מניעת זליגת הרכוש וההון המשפטי, לידיים הלא נכונות.

השני: 15 שנים אני שומעת את זעקת הילדים בהליכי גירושין. ב-2020 הקמתי את השדולה ליישום טובת הילד, ונאמתי בכנסת בנושא אחריות חברתית לטובת הילד בהליכי גירושין.

באותה שנה הוצאתי ספר המיועד לילדים בגיל הרך, שהוריהם בהליכי גירושין.

הספר מסייע לילדים להסתגל לשגרת זמני השהות החדשה בבית אמא ובבית אבא, ומצורפים אליו 2 לוחות שבועיים מגנטיים ל-2 הבתים, אותם ניתן למלא באיורי אמא או אבא, כדי שהילדים יוכלו לדעת היכן הם שוהים בכל יום בשבוע. בנוסף יש בספר 10 טיפים להורים בהליכי גירושין".

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?

"לפני כשנתיים פנה אלי הגרוש של לקוחה וביקשני לייצג את בת זוגו, בהליכי גירושין נגד בעלה. באותו רגע הבנתי שכנראה עשיתי עבודה טובה מאוד!"

מה תאחלי לעצמך לשנה החדשה?

"להמשיך להיות בתשוקה להצלחה ולהשגת הצדק עבור לקוחותיי, ושנה טובה לעם ישראל".

ישנם 3 מסמכים חשובים שכל אדם צריך לחתום עליהם כשהוא כשיר:

יפוי כוח מתמשך: מסמך משפטי הממנה מיופה כוח לטפל בעניינים אישיים, רפואיים ורכושיים הקובע מראש, כיצד ייראו החיים במצב של אי כשירות זמנית/קבועה.

מסמך הנחיות רפואיות מקדימות לפי חוק החולה הנוטה למות: מסמך המאפשר לאדם לבחור מתי ובאילו מצבים לא יאריכו את חייו.צוואה: הכרחית כשיש ילדים קטינים או עם צרכים מיוחדים, בזוגיות פרק ב,' ובמקרים בהם אנו מעוניינים להוריש שונה ממה שקבוע בחוק.

 

טלפון  0506794429  03-9612131

פ"ת, תוצרת הארץ 3, מגדל Y קומה 8, מתחם בסר סיטי

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*