מיכל מנצור – פסיכותרפיסטית ומדריכת הורים להפרעת קשב

רזומה מקצועי ורקע אישי

"נשואה ואם לשניים, בעלת תואר בפסיכולוגיה. פסיכותרפיסטית קוגניטיבית – התנהגותית CBT, ומנחת הורים, המתמחה בהדרכת הורים לילדים עם הפרעת קשב.

בעלת קליניקה פרטית כ-15 שנה, בה אני מלווה הורים מהארץ ומכל העולם. נמנית בסגל המרצות במסלול להנחית הורים לילדים עם הפרעת קשב של המרכז להורות משמעותית באשדוד, מרצה ומלמדת את תחום ההורות לילדים עם הפרעת קשב, אנשי חינוך בחדרי מורים, אנשי מקצוע מתחום טיפול ורווחה וכמובן הורים.

כרבים מאנשי המקצוע בתחום, הגעתי אליו מתוך הצורך הפרטי שלי למצוא תשובות לקשיים שחוויתי בעצמי בהורות ובזוגיות. לפני שילדיי נולדו, לא הייתה כל זיקה לנושא קש"ר. אפילו עם תואר בפסיכולוגיה, ככזאת שאמורה להחזיק בפתרונות, חוויתי בשנות ההורות הראשונות קשיים, ותחושת כישלון. גיליתי שמה שאני מנסה, לא עובד. הבית הפך לשדה קרב. לא ויתרתי, למדתי שאפשר לגדל ילדים עם ADHD באווירה רגועה, ללא מלחמות וללא צרחות. אפשר להניע אותם להצלחה ולשגשוג ולראותם פורחים. הדבר החשוב שלמדתי הוא, שהורות לילדים עם הפרעת קשב, אינה הורות אינטואיטיבית, היא הורות אחרת. אפשר ללמד אותה וליישם אותה בכל בית.

הורה לילד עם הפרעת קשב יודע שילדים אלה לא לומדים מעונשים. בקליניקה לומדים למה זה קורה ומה לעשות כדי ללמדם גבולות וכללים. זה חשוב בעיצוב אישיות הילדים ובדרכם לגדול למבוגרים מסתגלים ומתפקדים".

במה הקליניקה שלך עוסקת ומהם שירותיה?

"אגדיר בכמה מילים: אני מראה להורים לילדים עם הפרעת קשב, איך להפסיק לחיות בבית מלא ויכוחים ומלחמות, ולהתחיל להינות ולהתגאות בעצמם ובילדיהם".

מה מייחד את פעילותך העסקית?

"בתחילת דרכי כל נושא הקורסים הדיגיטליים והטיפול מרחוק כמעט ולא היו קיימים, אני חלוצה בתחום הזה.

ראיתי בעולם הדיגיטלי הזדמנות להגיע להורים שרחוקים ממני גיאוגרפית, והתלהבתי מהרעיון לאפשר לכל מי שחפץ בכך, ללמוד הורות לילדים עם הפרעת קשב ולעשות שינוי אמיתי וחיובי בבית, בלי לצאת מהבית.

כמובן שעיקר הפעילות הינה בליווי פרטני בקליניקה ובזום. מהרגע שאנחנו מתחילים לעבוד ביחד, ההורים כבר אינם לבדם. אנחנו הופכים לצוות. הצלחת מטופליי חשובה לי מאוד".

האם את רואה בעבודתך שליחות?

"חד משמעית. אני קמה כל בוקר לעשות את מה שאני עושה, כדי שאף הורה ואף ילד לא יצטרכו לעבור את מה שעברנו, ולא יהיו לבדם בהתמודדות הלא פשוטה הזאת".

מה גורם לך לגאווה בעבודתך?

"לראות הורים שהגיעו מיואשים, מתאהבים בילדיהם מחדש. זה הכי משמח אותי. לדעת שכל ההשקעה שלי, הלימודים הרבים, פיתוח הכלים והמאמץ השיווקי, מביאים שקט לבתים".

הישג שהינך גאה בו במיוחד?

"הילדים שלי! הידיעה שהצלחנו לשנות את הסטטיסטיקה של אנשים עם הפרעת קשב. התחלנו כמשפחה עם הרבה קושי והפכנו במו ידינו להורים מאושרים לילדים מדהימים ולבית אוהב".

כמצליחה בתחומך מה כולל ארגז הכלים שלך?

"אספתי המון ידע וכלים לאורך השנים, וגם פיתחתי בעצמי מענים. הארגז מכיל הרבה ידע חיוני, פרקטיקה ואהבה לאנשים שיושבים מולי באומץ, ומבקשים להיחשף כדי לעשות שינוי".

מה חשוב לך שלקוחותייך יידעו עלייך?

"2 דברים שחוזרים על עצמם בשיחות סיכום ובכלל: אחד: מטופליי חשים שאני מבינה אותם וזה בעיקר כי גם אני עברתי דברים דומים בחיי האישיים.

השני: שהגישה שלי מעשית. אנו עושים הרבה עבודה רגשית בקליניקה, אך אני גם מלמדת אותם מה לומר, מה לעשות או לא לעשות בצורה פרקטית, ורואים תוצאות מהר".

עם קריירה מצליחה איך נראה הפנאי שלך?

"אני משתדלת לשמור על גבולות, וזה לא קל.

עושה פעילות גופנית, אוהבת לארח, לטייל ונהנית ללמוד דברים חדשים בתחום המקצועי ובכלל".

מה תאחלי לעצמך לשנה החדשה?

"להקדיש יותר זמן ומקום לעבודה עם מבוגרים בעלי הפרעת קשב, על מטרותיהם האישיות. זה קהל שיכול להרוויח מליווי מקצועי ולשפר את חייו משמעותית.שנה טובה, בריאות, צמיחה ופרנסה טובה".

כדאי לדעת

עבדו על הקבלה של עצמכם, של בני זוגכם ושל ילדיכם. זו המשימה הכי קשה וחשובה שלנו כהורים. ללא תחושת הקבלה וההתפעלות, הסיכויים להצליח יהיו נמוכים. התמקדו בתכונות החיוביות ובהצלחות, והרפו מהניסיון לגרום לילדיכם להשתנות. אינכם יכולים לעשות זאת. חבל על היחסים שנהרסים בגלל ציפיה זו וחבל על הפגיעה בערך העצמי של הילדים ושלכם. תפקידכם ליצור מצע ותנאים נכונים אשר יאפשרו לילדים לגרום לעצמם לשנות ולצמוח.

 

טלפון: 052-2228077

כתובת: גן יבנה

פייסבוק: מיכל מנצור – מי מפחד מהפרעת קשב

 https://www.facebook.com/michaladhd4parents

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*