מילנה סמבן – יועצת בתחום הפארמה והבטחת איכות ומרצה

הרזומה המקצועי שלך, נקודות ציון חשובות בקריירה, ורקע אישי משפחתי

גדלתי והתחנכתי בתוך עולם של רפואה ותרופות עם אבא פרופסור לרפואה. למדתי הנדסה כימית בתחום ייצור תרופות, כשתוך כדי לימודיי הבנתי כמה הנושא רגיש ביחס לבריאות הציבור ואחריות היצרן לכך.

שנים עבדתי בתחום מחקר יישומי למציאת החומרים הפעילים לטיפול בליקויי בריאות ומחלות, ובפיתוח תהליכי ייצור לאותם חומרים. לאחר שנות ניהול בכיר בחברות רב לאומיות ייסדתי ב-2018 את MILENA PHARMA CONSULTING, יועצת לחברות פארמה, תמרוקים, מזון, בתי מרקחת, מרצה לתנאים נאותי GxP, תוך שאני מרצה שנים במכללה להנדסה ע"ש סמי שמעון, באותם נושאים.

מגזין לאשה חוגג 75 שנה. כשתגיעי לגיל זה, איזה מסר תרצי להעביר לנשים צעירות?

כמלווה מנהלות צעירות ובמיוחד כמרצה, הדגשים החשובים שלי הם: תעוזה, יוזמה, ביטחון עצמי ובכלל, תעשו מה שאתן אוהבות. העיקר, להיאבק על האמת, אתיקה מקצועית ויישום רעיונות.

איזה חידושים את מתכננת בתחומך בשנת 2022?

תחום הייעוץ שלי מביא בעצמו חידושים, כפי שנעשה בשנות הקורונה. אני צריכה רק להתאים את עצמי!

הניסיון שצברתי בזירת האיכות מקשר אותי ללקוחות רבים המכירים במוניטין המקצועי ויכולותיי״

מהו ההישג המקצועי שאת הכי גאה בו?

במבט לאורך קריירה ארוכה ומלאת הישגים, הגשמות והצלחות – הבחירה בהישג אחד מהווה אתגר מפני עצמו. ובכל זאת: קבלת תעודת מרצה מצטיינת בהנדסה כימית במכללה לשנת הקורונה הראשונה, מסמל עבורי ציון דרך, היכולת להתחבר לדור הצעיר ולהעביר את אהבת המקצוע.

כמצליחה בתחומך מה כולל ארגז הכלים שלך?

ארגז כלים הינו זמן רב באז וורד. מה שלא נאמר הוא שנשים צריכות להיות יותר שאפתניות וממוקדות, כי מעולם לא הייתה לנו ברירה. נאלצנו להילחם כדי להצביע, לעבוד מחוץ לבית, לעבוד בסביבות נקיות מהטרדות מיניות, ללמוד באוניברסיטאות לבחירתנו, והיינו צריכות להוכיח את עצמנו שוב ושוב כדי לקבל כל טיפת התחשבות.

מה חשוב שלקוחותייך יידעו עלייך?

אני אדם נִמרָץ. כאשת מקצוע נלהבת אני מבטאה כלפי חוץ אנרגיה בכל דבר שאני עושה. אני ניגשת לכל הפעילויות בתחושת דחיפות חיובית. אני מצפה לאתגרים חדשים בשמחה וכל מכשול הופך להזדמנות להיטען מחדש ולהתמקד מחדש.

רגע של קונפליקט בקריירה והתמודדותך עימו?

קונפליקט? רק אחד? איך אנו מגיבים עושה את ההבדל. כמנהיגה מובילה השתמשתי באסטרטגיות תקשורת וניהול חיוניות למנוע הפיכת הקונפליקט לבעיה. נתתי לזה מגע של אישה, תוך יציאה משדה הקרב לקרקע ניטרלית ומציאת פתרון מקובל.

דמות נשית מעוררת בך השראה?

אימי, פעילה בארגון סטודנטים בתקופת טרום שואה, שהעניקה לי שיעורי פמיניזם ראשונים.

מהו המפתח לשילוב נכון בין משפחה לקריירה?

מקום העבודה צריך לאפשר לעובדות גמישות ותמיכה לחזור לעבודה לאחר הלידה, ולעשות יותר כדי לקדם אבות 'חולקים את העומס' כשמדובר בילדים, וכך לאפשר יותר הזדמנויות לנשים להישאר במקום העבודה ולספק לשני ההורים איזון טוב יותר בין עבודה לחיים.

אתגרים בעבודתך והתמודדותך עימם?

אני נמצאת בחזית הטיפול בנושא תאימות וציות לדרישות משרד הבריאות, באמצעות יזמות של תרבות האיכות, וריכוז תהליכי הליבה יצירתיים וחדשניים. התמקדות בתרופות, מכשור רפואי,  רגולצית קנאביס רפואי ולוגיסטיקה, שם האתגרים, עם יחסי אנוש מצוינים ויכולת לבנות קשרי עבודה חזקים בכל רמות הארגון. להציג יכולות גבוהות של יצירתיות, מוטיבציה גבוהה ופרואקטיבית.

יש לך עוד חלום שאת רוצה להגשים?

בחברה בה גדלתי והתחנכתי לא היה מקום (כמעט)  לחלומות, במיוחד עבור היהודים. לא חלמתי להיות  מהנדסת ולא חלמתי לעבוד בתחום.  זו הייתה מעין ברירת מחדל למול החלום הלא מותר. היום אני יכולה להשאיר לעצמי זמן לחלומות ולמלא  את עצמי עם מוסיקה, מחול, תיאטרון… אך בעיקר לפתח את הצד הרוחני.

 

מילנה – יעוץ פארמה | טל׳: 054-4334470 | milenasamban@gmail.com

 

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*