מירב זמיר – עו"ד פלילית מומחית לעבירות מין ופשיעה חמורה

מהו עיסוקך ומה הובילך לעסוק בתחום?

עורכת דין העוסקת מזה כ-14 שנים בתחום הפלילי ובעלת התמחות מיוחדת בתיקים מורכבים, עבירות מין ופשיעה חמורה.

מה הוביל אותך לעסוק בתחום

"כירושלמית שגדלה בשכונת הקטמונים, חייתי לצד כל מי שהיה שקוף ונחשפתי מידי יום לסבלם של אנשים ולאוכלוסיות מוחלשות. 'בית הגידול' שלי, בשילוב עם סיפור חיים מורכב, פיתחו בי את הרצון העז לעסוק בדיני נפשות כדרך להיאבק למען צדק ולסייע ככל שניתן בשינוי מסלול חייו של כל אדם באשר הוא.

המשפט הפלילי הינו תחום מרתק , אך לא ניתן  לצלוח תפקיד קשה ולעתים מייסר זה, אם אין לך את הנפש  שחומלת על סבלו של אדם. רק מי שבא מ'למטה' ולא מ'מגדל השן', יכול להבין זאת".

רזומה מקצועי ורקע משפחתי שלך

מייד לאחר סיום שירותי הצבאי כתומכת לחימה, התחלתי את לימודי המשפטים תוך שכבר בשנת הלימודים הראשונה, התמקדתי בחטיבה הפלילית של  המנטור הגדול במשפט הפלילי, בועז סנג'רו. מתוך קושי בדחיית סיפוקים, כבר בשנת הלימודים השנייה, התחלתי ב"טרום טרום התמחות" במשרד ידוע שם בירושלים. במשך כמעט  14 שנים הפכתי לחלק אינטגרלי של המשרד בייצוג חשודים ונאשמים בכל קשת סוגי העבירות ( מ"הקלה" שבהן ועד החמורה) . אני בת 39, נשואה באושר ואם לארבעה ילדים מדהימים.

מה מייחד את פעילותך העסקית?

כדי לצלוח את תפקיד הסנגור, צריך אינסטינקטים טובים, תעוזה רבה וראש יצירתי ( במיוחד כשעסקינן בתיקים מורכבים ).  בזכות הוותק הרב והניסיון שצברתי, אני מכירה כל "טריק" וכל "שטיק", בין זה של המשטרה ובין זה של גורמי התביעה.  באמצעות בניית אסטרטגיה ייחודית לכל תיק ותיק, בשילוב חושיי החדים,  הצלחתי במשך השנים  לסגור תיקים רבים ו/או להביא לזיכוי הנאשמים.

ניהול משפט פלילי מבחינתי הוא נעדר פשרות וככזה אעמוד מול כל מי שיעז לנסות לפגוע בזכויות השמורות ללקוחותיי. מעבר לזה, מעולם לא חסכתי זמן כדי לסייע בידי הלקוח ומשפחתו לצלוח את ההליך הקשה, גם ברובד הנפשי, בשלום.

האם את חשה בעבודתך שליחות?

אם  בכל מקצוע אחר תחושת השליחות היא סוג של פריווילגיה , דעתי הנחרצת היא שלא ניתן לשמש כסנגור ככל שלא טבועה בך תחושת השליחות. מבחינתי, עטיית הגלימה על גופי היא , ראשית לכל, בשם השליחות , בין זו החברתית ובין זו האנושית. תחושת השליחות היא זו אשר מספקת לי את המוטיבציה להילחם על כל תיק ותיק כאילו היה זה התיק הראשון.

רגע שיא בקריירה שלך?

אלה שמורים לאותם רגעים בהם הלקוח זוכה בחייו ובכבודו בחזרה  ו/או עולה על מסלול חדש בחייו. למזלי, זכיתי בהרבה רגעי שיא כאלה במהלך השנים. משמעותו של כל תיק שנסגר או הסתיים בזיכוי , היה מבחינתי הצלת חיי אדם, אשר הגביר את הרעב שבי לצאת ל"מלחמה" עבור הלקוח הבא.

כמצליחה בתחומך, מה כולל ארגז הכלים שלך?

"בית הגידול" שלי העניק לי "ארסנל" כבד של יצר הישרדותי , נחישות ורעב להצליח שדירבן אותי לפרוץ כל חומה שעמדה בדרכי. מצויידת ב"ארגז הכלים" האישי שלי, ותוך הבנה כי בכוחי להציל חיי אדם, אני יוצאת ל"מלחמה" עבור כל לקוח ולקוח שלי.

מה חשוב שלקוחותייך יידעו עלייך?

איני שמה עצמי כשופטת על איש. בכל תיק ותיק, חזקת החפות השמורה לכל אדם היא זו המשמשת נר לרגלי. החמלה על נפשו של אדם, הפגיעה הקשה אשר יכולה להיגרם לאדם על לא עוול בכפו, כמו גם ההגינות המתחייבת כלפי אדם באשר הוא, היא זו אשר מנחה אותי בעבודה קשה זו.

מה היית משנה בתחומך שיביא תוצאות עסקיות טובות יותר?

לא הייתי משנה דבר. בניתי עצמי בעשר אצבעותיי הגם שלעתים היה זה כנגד כל הסיכויים. למרות זאת, תמיד הקפדתי לא לזנוח את ערכיי: יושרה והגינות.

הגדירי מהו המסלול הנכון בין קריירה לחיים אישיים?

שאלה מורכבת וסובייקטיבית עד מאוד. הכל נעוץ בסדר העדיפות ובהגדרת לוחות הזמנים. במקביל לכך שפיתחתי קריירה בגיל מאוד צעיר ובתחום קשה ומורכב, נולדו לי בזה אחר זה ארבעת ילדיי. ועדיין, במקביל לזמן רב שאני מקדישה לכל לקוח, הצלחתי להיות אמא טוטאלית במשרה מלאה שלא מוותרת על זמן האיכות איתם. מזלי הגדול שהספק עבודתי גדול, אך מהיותי פרפקציוניסטית, לא פעם מצאתי עצמי חוזרת בשעת לילה מאוחרת למשרד.

שאיפות עיסקיות שטרם הגשמת?

כל תיק חדש שאני מקבלת לטיפולי, מהווה מבחינתי שאיפה חדשה שיש להגשימה.

טיפ להצלחה בקריירה..

המתכון המנצח לדעתי הוא שילוב של נחישות , אמונה בצדקת הדרך יחד עם רעב שלא יודע שובע.

 

טלפון: 050-5555354

כתובת: כנפי נשרים 35 "מגדל הנשרים" קומה 6, גבעת שאול, ירושלים

אתר:  www.mz-lawoffice.com

פייסבוק: עו"ד מירב זמיר




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*