עו"ד מתת פלסנר בעלת משרד עו"ד בתחום דיני המשפחה והגירושין

איך הכל התחיל?

"עוד משחר נעוריי נמשכתי והתעניינתי בעשיית צדק ובעזרה לאחר. באופן טבעי נרשמתי ללימודי משפטים וסיימתי תואר ראשון באוניברסיטת תל אביב. אני עורכת דין מזה 20 שנה ובעלת משרד עצמאי בתחום דיני המשפחה והגירושין משנת 2006. אני מעסיקה צוות של עורכות דין שעושות יומם וליל במלאכה באהבה גדולה למקצוע ובמסירות אין קץ. אני מתעוררת מדי יום עם חיוך גדול בלב, כי זכיתי לעסוק במה שהכי מעניין אותי ואני הכי אוהבת. זו זכות גדולה ושליחות אמיתית לעזור לאנשים ולשנות את חייהם. מטבע הדברים, כאשר עושים את מה שאוהבים ומאמינים בו, גם מצליחים".

מה הדבר שגורם לך את הסיפוק הרב ביותר בעבודתך?

"לחולל שינוי בחיי אנשים זה אחד הדברים המרגשים בעבודתנו. הדבר מתעצם בכל הנוגע לענייני ילדים. אב שאינו רואה את ילדיו ולאחר הליך משפטי, זוכה לראותם פעמיים בשבוע ובכל שבת שנייה – זה הישג מרגש. אישה שניסו לנשלה מרכושה ולבסוף מקבלת למעלה ממחצית הרכוש בשל קונסטרוקציה משפטית מבריקה שבנינו, זה ללא ספק מרגש ומספק. הפחתת מזונות מכח החלת שיוויון, כאשר האם מרוויחה כמו האב או יותר ממנו והאב מעורב באופן שווה לחלוטין בנטל גידול הילדים – זהו הישג משמעותי. להצליח לייצר תקשורת מחודשת בין הורים ותיאום הורי לטובת ילדיהם הקטינים ולטובתם האישית – זה מאוד מרגש ומשנה חיים. לגשר בין שניים שמתגרשים ובחרו בדרך הגישור שהיא דרך המלך – זו זכות גדולה מאוד".

מהי הצלחה לדעתך?

"הצלחה זו היכולת לעצור מדי פעם את מירוץ"

העשייה האינטנסיבי ולהתבונן בסיפוק על ההישגים הרבים שבדרך. הצלחה זו היכולת לומר תודה על מה שיש ולהנות מן העשייה. הצלחה זה לעבוד קשה וגם לדעת לעצור ולצאת לחופש.
אני נהנית מזמן איכות עם בנותיי המדהימות בחופשות בארץ ובחו"ל. הצלחה זו היכולת לשלב את העבודה במשרד עם תחומי עיסוק נוספים, אשר מעשירים את ארגז הכלים האישי והמקצועי שלי. הצלחה זה להנות ממה שיש כאן ועכשיו".

מהם תחומי העניין שלך מחוץ לעבודתך במשרד?

"תחומי העניין שלי מגוונים אך משיקים כמעט תמיד לעיסוק המרכזי. לפני מספר שנים הקמתי את "הרמוניה – הבית לגישור", שם לימדתי קורסי גישור משפחה במקביל לניהול הליכי גישור לגירושין. זהו תחום שקרוב מאוד לליבי. בשנתיים האחרונות למדתי טרילותרפיה בביה"ס של זן מאסטר ניסים אמון. מדובר בשיטה, שמאפשרת לי ראייה רחבה והבנה עמוקה יותר של מצבים ושל הלקוחות, אשר בטיפולי. לפני כעשור, נפלה בחלקי ההזדמנות לכהן כעוזרת הוראה בשתי כיתות בקורס ״פסיכולוגיה חיובית״ בהנחיית ד"ר טל בן שחר באוניברסיטת הרווארד ואף קיבלתי תעודת הצטיינות על הוראה. בשנה שעברה השתתפתי בקורס מיינדפולנס, שאת עקרונותיו אני מיישמת בחיי היומיום ומתרגלת מדיטציה מדי יום. אני מאמינה בצמיחה והתפתחות מתמדת וחשוב לי להעשיר את עולמי האישי והמקצועי באופן מגוון. כך, אני מאמינה, מתפתחת חשיבה יצירתית, מתחדד המיקוד שלי לדרך וההתנהלות משתפרת".

מהו השינוי המיוחל בתחום ההתמחות שלך?

"במסגרת עבודתי, אני נתקלת לא פעם במקרים לא פשוטים בהם נשים מנכסות את ילדיהן ואינן מאפשרות לאב הורות שווה ומעורבות מלאה בגידול וחינוך הילדים. מצופה מערכאות השיפוט לנקוט בסנקציות קשות כלפי מי שמונע ממשנהו הורות שיוויונית ללא אבחנה בין האם לאב. בתיקים אחרים, אני רואה לא פעם תלונות שווא ובקשות סרק, שמוגשות ע"י נשים בתחום של אלימות במשפחה. אני מצרה על כך וקוראת לביהמ"ש לנקוט בסנקציות חריפות כנגד מי שעושה שימוש ציני בהליכי משפט לקידום מטרות ואינטרסים אישיים. חשוב להבין, כי מי שמגיש בקשות סרק, למתן צווי הגנה פוגע בסופו של דבר במי שסובל מאלימות וזקוק לעזרתו האמיתית של ביהמ"ש. כל נסיון להלך איימים על הצד האחר במסגרת הליך גירושין הינו פסול ויש להוקיעו מן היסוד. ולסיום, בנימה אופטימית, שנראה כמה שיותר תיקים מסתיימים בהסכמים מחוץ לכתלי ביהמ״ש״.

״הצלחה זו היכולת לעצור מדי פעם את מירוץ העשייה האינטנסיבית ולהתבונן בסיפוק על ההישגים הרבים שבדרך. הצלחה זו היכולת לומר תודה על מה שיש ולהנות מן העשייה. הצלחה זה לעבוד קשה וגם לדעת לעצור ולצאת לחופש״

לינקולן 20, ת"א, בית רובינשטיין, קומה 17

03-6246224 |  www.plesner-law.co.il

פייסבוקדיני משפחה וגישור – עו"ד מתת פלסנר