עו"ד הדס גרניט

שותפה במשרד עו"ד גרניט צומעי

צילום: עמיר צוק

״זכיתי להיות מעורבת ולטפל במספר "תיקי ענק" מתוקשרים, לעבוד עם עורכי הדין ובעלי המקצוע המובילים בתחומם, ולהופיע מול שופטות ושופטים בתיקים מורכבים״

איך החלה התמקצעותך בתחום?

״מגיל צעיר מאוד ידעתי כי דרכי לתחום המשפט, בדגש על עריכת דין בתחום הליטיגציה. כבר כילדה נמשכתי לתחום, והיה לי ברור שאלמד משפטים כשיגיע היום. למדתי באוניברסיטת חיפה, סיימתי תואר ראשון במשפטים בהצטיינות, ועם סיום הלימודים וההתמחות המשכתי לעבוד בכמה מהמשרדים הגדולים והמובילים בארץ.

זכיתי להיות מעורבת ולטפל במספר "תיקי ענק" מתוקשרים, לעבוד עם עורכי הדין ובעלי המקצוע המובילים בתחומם, ולהופיע מול שופטות ושופטים בתיקים מורכבים.

לפי כשנה, החלטנו, אני ושותפתי עו"ד רעות צומעי, להגשים חלום ולפתוח משרד משלנו. הרצון המרכזי היה להביא לידי ביטוי את הניסיון הרב שצברנו, האהבה שלנו לעשייה ולמקצוע המורכב והמאתגר הזה, ולעצב את משרדנו לפי הערכים שלנו. לאחר שנים של עבודות במשרדים מובילים, והידיעה כי בסופו של דבר ברצוני להיות עצמאית, אין שמחה גדולה יותר מלעשות את הצעד המתבקש ולפתוח משרד. אני מאמינה בכל לבי שתמיד צריך להתפתח ולהתקדם – בכל תחום ובכל שלב״.

מהן החוזקות המשמעותיות של המשרד בעינייך?

״במשרד שפתחנו, אנו שמות דגש רב על זמינות גבוהה מאוד ללקוחות, לצד מקצועיות בלתי מתפשרת. אדם שנמצא בסיטואציה משפטית מלחיצה ובעייתית זקוק למענה מיידי, לעתים בשעות לא קונבנציונאליות, גם מהפן המשפטי-מקצועי וגם מהפן האנושי.

חשוב לנו מאוד לתת ללקוחות את התחושה שהם אף פעם לא מפריעים, ככל ומתעורר משהו שנראה להם דחוף או חשוב באותו הרגע. כמו כן, כשאדם נקלע להליך משפטי, בין אם הוא התובע ובין אם הוא הנתבע, הוא נחשף – לעתים לראשונה בחייו – ל"כללים" המיוחדים החלים בבית המשפט, לכלים המשפטיים העומדים לרשותו, ולחשיבות העצומה בתכנון הצעדים ואופן הצגת טענותיו וראיותיו בבית המשפט. רוב האנשים אינם מכירים את הפרקטיקה המשפטית, ולעתים לא היו מעולם באולם בית משפט.

מעורבות בהליך משפטי, במיוחד כשהצד שמולך הוא אדם שהיה חבר קרוב שלך או אפילו איש סודך שבגד באמונך, קל וחומר כשמדובר בבני משפחה, יכול להיות חוויה לא פשוטה בלשון המעטה, ששואבת אנרגיות רבות. לא רק אנרגיות של זמן וכסף, אלא, ואולי במיוחד משאבים נפשיים. אני מאמינה שבחירת אסטרטגיה מנצחת, והגמישות בלהתאים אותה לתנאים המשתנים, תוך ידיעה מדויקת של מלוא העובדות כהוויתן היא המפתח לפיצוח התיקים הקשים והמורכבים ביותר. כמו כן, כל שלב ושלב צריך להיות מתוקשר ללקוחות באופן בהיר ומובן. הכימיה ושיתוף הפעולה בין עורכי דין ללקוחותיהם – הוא רכיב קריטי להצלחת התיק״.

במה את גאה במיוחד בעבודתך?

״בעבודתי, אני גאה במיוחד באמון הלקוחות בשיקול הדעת המקצועי שלי ובניתוב התיק. אמון זה בא לידי ביטוי גם בהפניית לקוחות על ידי לקוחות מרוצים אחרים, ואפילו בהפניית לקוחות על ידי קולגות מולם ייצגתי בבית המשפט. אין דבר יותר משמח מהבעת אמון שכזו, ובעיני זו החותמת האידיאלית עבור העבודה שהושקעה״.

מהו השינוי שהיית מקווה לראות בתחומך בעשור זה?

״השינוי שהייתי מקווה לראות בתחום שלנו בעשור החדש, נוגע בעיקר לקיצור וייעול ההליכים בבתי המשפט. לעתים, ישיבת קדם משפט ראשונה יכולה להתקיים גם אחרי שנה ואף יותר מפתיחת התיק. אין ספק שנדרש פיתרון מערכתי כולל, וידוע שבתי המשפט קורסים תחת העומס, אך אשמח אם סוף סוף תימצא הדרך לייעול המערכת וקיצור משמעותי של הימשכות ההליכים.

טחנות הצדק טוחנות לאט – אך ניתן וצריך לקדם פתרונות ראויים אשר יחישו משמעותית את פועלן. עניין זה מתקשר לנקודה חשובה נוספת, שהיא כמובן הסוגייה המורכבת של אמון הציבור בבית המשפט ובמערכת המשפטית כולה. סוגיית אמון הציבור בבתי המשפט תופסת כותרות בעיקר עם פרסום פרשות תקשורתיות בהן מעורבים אנשי ציבור מפורסמים, אך למעשה – אמון זה נפגע לעתים מההתנהלות ה"אפורה" היומיומית – דיון חשוב וקריטי עבור אדם מן השורה שדיון בעניינו נדחה למשך חודשים. רק לאחרונה התפרסמו נתונים המראים כי שופטי ישראל מצויים בעומסים בלתי הגיוניים והגיע הזמן לתת לכך את מלוא תשומת הלב הציבורית״.

עצה טובה ממך לאשת עסקים בתחילת דרכה?

״אני מאמינה ש"רק מי שלוקח סיכון והולך רחוק, מגלה עד כמה רחוק הוא יכול להגיע" (אלברט אינשטיין). אם אתם באמת ובתמים אוהבים את מה שאתם עושים, אם רוב הזמן אתם קמים בבוקר בהתלהבות כדי לתת לעולם מעצמכם ומהכישורים שלכם אתם בהכרח תמצאו את הדרך להצלחה.

בנוסף, אל תהססו להתייעץ עם מבוגרים ומנוסים מכם. כלל ידוע אומר שאין חכם כבעל ניסיון, אך בעיני, החכם יותר הוא זה הלומד מבעל הניסיון ומאמץ את עצותיו״.

״במשרד שפתחנו, אנו שמות דגש רב על זמינות גבוהה מאוד ללקוחות, לצד מקצועיות בלתי מתפשרת. אדם שנמצא בסיטואציה משפטית מלחיצה ובעייתית זקוק למענה מיידי, לעתים בשעות לא קונבנציונאליות, גם מהפן המשפטי-מקצועי וגם מהפן האנושי״

03-7429288 | www.gtz-law.co.il | hadas@gtz-law.co.il

צילום: עמיר צוק




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*