עו"ד ויקטוריה גלפנד – דודה של כבוד ל-500 תינוקות

בעלת משרד עו"ד המתמחה בליווי תהליכי פונדקאות, הורות משותפת, הסכמים ומשפחות להט"ב

נקודות ציון חשובות בקריירה ורקע אישי

צדק היה ערך חשוב עבורי מילדות. כבר בשנתי הראשונה כעורכת דין, ב-2004, זכיתי בפסיקה תקדימית נגד המדינה, שהפיחה בי אמונה שאפשר למצוא דרך לערער על אמיתות משפטיות מיושנות. מאז הובלתי שורה של הליכים פורצי דרך, שחלקם גרמו לשינוי בנהלים ונכנסו לסילבוס של לימודי המשפטים: מצאתי מתווה להכרה בילדי פונדקאות חו"ל, ששימש מאז לקבלת אזרחות ישראלית ליותר מאלפיים תינוקות; עתרתי נגד המוסד לביטוח לאומי והשגתי הכרה בזכותם של אבות מיועדים לחופשת לידה; עתירה אחרת הובילה לזכאות להחזרי הוצאות אשפוז לתינוקות שנולדו בחו"ל (שעל-פיה שולמו עשרות מיליוני שקלים במצטבר). בינתיים נולדו לי שני ילדים משלי ומעל 500 שנטלתי חלק בהבאתם לעולם, בעיקר בתהליכי פונדקאות בארה"ב – להם אני "דודה של כבוד".

מגזין לאשה חוגג 75 שנה. כשתגיעי לגיל זה, איזה מסר תרצי להעביר לנשים צעירות?

אני מקווה שהרבה יותר נשים תהיינה בעמדות בכירות ומשמעותיות בכל התחומים. אני מאמינה גדולה ב-Girl power וגאה שמשרדי הוא מהבודדים בישראל שנקרא "משרד עורכות דין", ונחשב זה שנים בארץ ומחוצה לה כאוטוריטה בתחום הפונדקאות.

אילו שינויים את צופה בתחומך בשנת 2022?

צפויה לנו שנה רבת תהפוכות: בג"ץ הפונדקאות סלל דרך לתהליכים בישראל גם לאבות מיועדים, אך מספר הנשים המוכנות והמתאימות לשמש כאן כפונדקאיות צריך לגדול משמעותית כדי לענות על הצורך. לכן, סביר שיותר זוגות סטרייטים יפנו לחו"ל – ואז כדאי שייוועצו באנשי מקצוע מנוסים ואובייקטיביים כדי לבחור במסלול האופטימלי עבורם. בנוסף, קורונה הכניסה המון אי ודאות לתהליכים בחו"ל וחידדה את הצורך בליווי מדוקדק, שזה בדיוק תפקידנו בתהליך.

ניכר שעבודתך רוויה מאבקים, מה נותן לך את הדרייב לעשות זאת כבר קרוב לשני עשורים?

את הגאווה הגדולה ביותר מסב לי הצוות המופלא שלי, עוה"ד דפנה כהן-סטאו ובת-חן גרינבלט, שחולקות איתי את הלהט, האופטימיות, החיוך, המנהיגות, המקצועיות והאנושיות – תכונות שכל כך חיוניות למשפחות שאנחנו מלוות ושמשרות עליהן ביטחון בתוך מערבולת של מידע ופרוצדורות מסובכות. אני שמחה וגאה בכך שמנענו התרסקויות ומפחי נפש וצמצמנו סיכונים. והאושר הגדול ביותר הוא להסתכל על מאות תמונות של תינוקות שהם קצת שלי, לדעת שהפכנו אנשים למשפחה ולכרבל את הקטנטנים שקופצים לביקור.

כמצליחה בתחומך, מה כולל ארגז הכלים שלך?

אכפתיות, מקצוענות, סקרנות, פתיחות לדעות שונות, חשיבה ביקורתית שלא הולכת בתלם, שקיפות וכנות, מסירות, חברות ועבודת צוות.

אילו אתגרים מציבה לך עבודתך?

ביומיום שלנו שזורות גם אכזבות מרות: הריונות שלא צלחו, תינוקות שאבדו. בקורונה התמודדנו עם מקרה של תינוקת שנולדה בגיאורגיה עקב טעות מעבדה לאב גנטי שלא תכנן אותה ונמסרה לבית יתומים. הצלנו אותה משם והסדרנו את ההכרה באב הישראלי תוך כדי סגרים, הקפאת בתי משפט והפסקת טיסות (הסיפור סוקר בתוכנית "עובדה").

עם סגירת השמיים חווינו תסכול נוראי כשעשרות משפחות טריות לא יכלו לשוב ארצה, והגשנו עתירה רבת משתתפים כדי לייצר נוהל ייחודי. מצבים כאלה מחייבים גיוס של כל תעצומות הנפש ומלחמה בכל החזיתות, אבל אנחנו עם הלקוחות שלנו עד הסוף הטוב.

 

עו"ד ויקטוריה גלפנד | טל׳: 03-5259017  | המסגר 54 ת"א

Victoria Gelfand law offices  | familylawyer.co.il

 

 




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*