עו"ד מאיה הרצברג אלון

בעלת משרד עורכי דין, עורכת דין ומגשרת – דיני משפחה

ספרי מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?

״אני עורכת דין העוסקת בתחום דיני המשפחה, גירושין, ירושה ואפוטרופסות. סיימתי את לימודי המשפטים באוניברסיטת תל אביב והקמתי משרד עצמאי לפני 30 שנים. במהלך שנות עיסוקי הוכשרתי כמגשרת והוסמכתי לערוך יפוי כח מתמשך. כבר שנים שהמשרד שלי מדורג כאחד המשרדים המובילים בישראל בתחום דיני המשפחה על ידי מדריכי הדירוג דנס 100 ו-BDI. אני מרצה, מעבירה השתלמויות לעורכי דין בתחום דיני המשפחה ומשתתפת בכנסים ופאנלים מקצועיים בתחום דיני המשפחה. מכהנת כיו"ר (משותף) פורום משפחה ארצי בלשכת עורכי הדין״.

כיצד הגעת למקצועך ולמעמדך הנוכחי?

״מילדות עמדתי על עקרונותיי ונאבקתי למען עשיית צדק. בספר מחזור של תיכון קוגל בו למדתי כתבו עליי "לוחמת צדק". סדרת הטלויזיה "המירוץ אחרי הגלימה", גרמה לי לחלום על הפקולטה למשפטים ובעקבות הספר "בית דין" של סמואל ליבוביץ התאהבתי במקצוע. לימים כשבחרתי בתחום דיני המשפחה, הבנתי איזה תפקיד ואחריות יש לעורך דין שמלווה אנשים ברגעי שבר בחייהם האישיים וכמה רגישות לצד מקצועיות צריך לשם כך. בחרתי במודע במקצוע הזה ועד היום תחושת השליחות והאחריות בעיסוק בדיני משפחה, היא הגורם לתשוקה שלי לקום כל בוקר ולהילחם על צדקת הלקוחות שלי ורווחתם״.

נקודות משמעותיות שעברת בדרך

״פתחתי משרד עצמאי חצי שנה לאחר שהוסמכתי כעורכת דין, ללא קשרים או עזרה. פילסתי את דרכי לבד, צעד אחר צעד. תוך כדי בניית המשרד, עברתי בעצמי הליך גירושין שהמחיש לי בדיוק מה המשמעות של פירוק משפחה עם ילד.
למרות הקשיים, בנחישות ואהבה רבה למקצוע, התפתחתי מקצועית, המשרד גדל והתיקים שבהם טיפלתי היו למורכבים יותר. במהלך השנים משרדי טיפל בתיקים שבהם ניתנו פסקי דין פורצי דרך, כמו למשל: פסיקה שקבעה שלקוחה שלי זכאית למחצית הזכויות בעיזבון של בעלה, חרף צוואתו המנשלת, מכוח הנישואין, אך אינה שותפה לחובות. בהליך של צו הגנה בעילה של אלימות מצד הלקוח שלי, הוחלט על חלוקת השימוש בבית "נסטינג" בין הבעל לאשה שבוע-שבוע ועוד. כבר שנים שבמשרדי מתנהלים תיקי התנדבות שנבחרים בקפידה, כמו למשל: ייצוג של בחורה בת 18 לפני גיוס שאמה, קשת היום, הוציאה נגדה צו הרחקה מהבית ונותרה ללא קורת גג, או ייצוג של חיילת שאביה תבע ממנה החזר דמי מזונות מאחר והיא מסרבת לפגוש אותו ועוד״.

האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?

״לשקף ללקוחות שתפקידי לנהל ההליך בחתירה מתמדת להסכם כולל והוגן, גם אם הדבר כרוך בוויתור לא כואב, מתוך הבנה שלעולם הצדדים יישארו משפחה ומנגד כאשר יש עיוות או אי צדק מהותי, לנהל מאבק מקצועי בנחישות ואמונה בדרך״.

רגע שיא בקריירה שהינך גאה בו?

״במהלך מבצע צוק איתן הגיע למשרדי תיק של חטיפת ילדים על ידי אימם מניו יורק לישראל תוך הפרת אמנת האג. מדובר בהליך מהיר ואינטנסיבי, שנוהל בקיץ רווי אזעקות, בבית משפט למשפחה בירושלים, כשהלקוח שלי נותר בניו יורק, העיד ואף נחקר בהיוועדות חזותית ובסופו של ההליך, ניתן  פסק דין שחייב את האם להחזיר את הילדים  לניו יורק, האם אכן עלתה עימם לטיסה אך  בהגיעה לניו יורק, עקבותיה עם הילדים נעלמו. השיא היה שבשיתוף פעולה של ה-FBI ומשרד החוץ הישראלי, הילדים והאם אותרו והושבו לביתם. תיק קשה וסוער אשר הסתיים בהצלחה גדולה״.

מהו הכח המניע אותך בקריירה שלך?

״הכח לשנות ולהשפיע באופן מיטיבי על עתיד הלקוחות ומשפחותיהם. לעיתים מאבקים מיותרים מהווים גזר דין מוות לקשרים המשפחתיים. במקרים אחרים המאבק נחוץ לעשיית צדק, כגון: הברחת רכוש, אלימות, פגיעה והסתת ילדים וניכור הורי.  גם במקרים אלו נדרשים ניסיון, מיומנות, אסטרטגיה ורגישות, אשר ישפיעו באופן קריטי על הלקוח ומשפחתו״. ״מה שגורם לי גאווה בעבודתי זה היכולת להנמיך להבות, להשיג יעדים ולאפשר ללקוחות לצאת ממקום קשה בחייהם לדרך חדשה ובטוחה״

טל׳: 08-9363393

maya@get-luck.co.il

www.get-luck.co.il

צילום: מיי מיי סגל




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*