עורכת דין ענבר דרור – מתמחה באלימות נפשית בנשים והוצאתן ממעגל האלימות

הרזומה המקצועי, נקודות ציון בקריירה ורקע

בעלת משרד עצמאי שעוסק בניהול תיקי גירושין ומעמד אישי. גרושה מזה כשנה וחצי, אמא ל 5 ילדים. בעלת תואר ראשון ושני במשפטים (אוניברסיטת בר אילן), כאשר את צעדיי הראשונים בעולם המשפטים עשיתי בתור עוזרת משפטית לשופטת לענייני משפחה. את משרדי פתחתי מיד לאחר יציאתי לעצמאות, כשברקע היה תמיד את הרצון להיות עבור נשים שנמצאות במעגל האלימות הרגשית, במערכת יחסים זוגית.

מגזין לאשה חוגג 75 שנה. כשתגיעי לגיל זה, איזה מסר תרצי להעביר לנשים צעירות?

עברתי שינויים רבים בחמש שנים, אישים ומקצועיים. השינוי לא היה קל, אך כשיש מטרה וחזון, השמיים אינם הגבול כי יש עוד לאן לשאוף. המסר שלי לנשים: אל תתנו לסביבה להגדירכן, תהיינה אלו שמגדירות את הכללים עבורכן.

איזה חידושים את מתכננת בתחומך בשנת 2022?

שינוי משמעותי בתחום האלימות הנפשית – הכרה של המחוקק באלימות נפשית, ויצירת סעדים להרחקת התוקפן מהקורבן. יש לי תכנית רדיו בשם "ערות בלילה", ברדיו החברתי הראשון, עם המפיקה פז מוסקוביץ', יחד אנו מתכוונות לעורר מודעות לאלימות הנפשית, בעזרת התקשורת. יצירת כלים ומרחב בטוח לנשים, להתמודדות עם אלימות נפשית בהליך הגירושין, בעזרת אנשי מקצוע שמלווים אותי במשרדי.

רגע שיא בקריירה, מה היה ומה למדת ממנו?

השגת כל המטרות שקבענו מבלי להגיע לבית המשפט – פיצויי גירושין ובית בבעלותה. ההבנה כי תיק משפטי נבנה בעזרת אסטרטגיה נכונה והגעה למו"מ, כשאת עם יכולת לנהל משא ומתן מתוך נקודת חוזק.

כמצליחה בתחומך מה כולל ארגז הכלים שלך?

אני מקיפה את עצמי באנשי מקצוע מצליחים, בתחומים אשר עוזרים לי לעשות את העבודה שלי. פסיכולוגית בשם ד"ר פנינה ארד שעוסקת בהיבטי האלימות הנפשית ובני זוג על הרצף, עובדת סוציאלית לשעבר, מטפלת אישית וזוגית בשם חגית גנן שעוזרת לנשים מול הרווחה, ובנוסף עוזרת להם להשתקם לאחר מערכת יחסים אלימה, וחוקר פרטי בשם דותן גל שעובד איתי צמוד על תיקים מורכבים מבחינה כלכלית ואישית.

קונפליקט בקריירה, וההתמודדותך עימו?

לא קיבלתי תיקים בהם יש ניכור הורי מובחן, איני מוכנה לתת לילדים להיות כלי משחק בהליך גירושין.ילדים מבחינתי הם קודש קודשים ואני שם על מנת לשמור על נפשם הרכה, גם במחיר של מלחמה מול רשויות שעיתים לא מבינות מה המשמעות של גדילה באלימות נפשית.

אני קוראת לאלימות נפשית "אלימות שקופה"- לא רואים אותה, רק אלו הנמצאים בתוך כתלי הבית מרגישים אותה ברגעי הצעקות והזעם, החרדה המתלווה לשתיקה טיפולית, והימים בהם לילדים לא ברור למה הבית שלהם הוא בית עצוב.

אתגרים בעבודתך, והתמודדותך עימם?

לפעמים הנשים שאני מנהלת להם את ההליך, מזכירות לי את עצמי לפני שהתגרשתי, בימים כאלו אני מזכירה לעצמי  מה עברתי ואיפה אני היום, ואז אני הולכת לפילאטיס, לניקוי גוף ונפש.

דמות בחייך שהשפיעה עליך או עוררה השראה?

איבדתי את אמי ז"ל השנה, היא היתה עבורי דמות שאני שואפת להיות כמוה. אישה חזקה שנסיבות חייה לא היו קלים. היא דחפה אותי ללימודים ובזכותה אני כיום בעלת שני תארים ומשרד מצליח שעוסק בהעצמת נשים והוצאתם ממעגל האלימות הנפשית. היא נר לרגליי, כל פעם שאני רואה אישה שמוותרת לעצמה, בזכות הכוחות שנתנה לי לשנות את גורלי, אני מסוגלת היום לומר לאותן נשים בביטחון מלא שהן לא לבד.

 

ענבר דרור | טל׳: 058-4882882 | inbardror-law.co.il

inbar.dror   | inbardrorlaw




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*