רו"ח אורנה צח-גלרט

ראיון עם אורנה צח-גלרט, רואת חשבון, המסייעת בפתרונות בתחומי הביטוח הלאומי

״חוק הביטוח הלאומי מביא תועלת עצומה למבוטחים, אך יש ליישמו בתבונה. הבנתי אז, שמצאתי את הייעוד שלי, ולאחר מכן הייעוד הפך לשליחות!!!״

מהו תחום עיסוקך והכשרתך המקצועית?

״אני בעלים ומנכ"לית משרד רו"ח אורנה צח וחברת אורנה צח בע"מ לייעוץ, לייצוג ולפתרונות לפי חוק הביטוח הלאומי למעסיקים, לעצמאים וליחידים. מעל 25 שנה אני ממוקדת בתחומי הביטוח הלאומי, בשילוב חוקים הקשורים אליו, כגון: מס הכנסה. עם השנים והניסיון שנצבר, העמקתי את הידע שלי בקשר שבין הגוף לנפש, והיום אני משלבת בייעוץ – גם תחומי ידע קשורים, ובעיקר את תחום הרפואה הטבעית, עם דגש על סטרס מתמשך. אני מפשטת עבור הלקוח (מעסיק או יחיד) את החוק, פותרת מחלוקות בינו לבין המוסד לביטוח לאומי, מדריכה תושבי ישראל – במצבי נדידה בין מדינות (רילוקיישן), והכי חשוב – אני מחזירה ללקוח את השקט הנפשי״.

כיצד הגעת לתחום התמחותך ולמעמדך הנוכחי?

״הביטוח הלאומי הפך לתחום התמחותי בזכות תקלה אישית שקרתה לי בביטוח הלאומי, שקשורה לדמי הלידה שקיבלתי בסוף שנת 1989. התנסות זו יצרה אצלי רצון עצום להבין את חוק הביטוח הלאומי, שמבוסס על פקודת מס הכנסה, אותה הכרתי היטב באותו פרק הזמן. חוק הביטוח הלאומי מביא תועלת עצומה למבוטחים, אך יש ליישמו בתבונה. הבנתי אז, שמצאתי את הייעוד שלי, ולאחר מכן הייעוד הפך לשליחות!!! אני לומדת שנים רבות את התחום ומכירה אותו לעומק על כל מורכבויותיו.

נוסף על הייעוץ האישי, אני גם מרצה על החוק ומלמדת אותו באקדמיה, כותבת מאמרים, ותורמת את הידע והזמן שלי לרואי החשבון, כיו"ר ועדת הקשר הארצית של לשכת רואי חשבון עם המוסד לביטוח לאומי. אני גם פעילה בחקיקה בתחום הביטוח הלאומי, כנציגת הלשכה בכנסת, מזה שנים רבות״.

מהו האתגר הכי גדול במקצוע מבחינתך?

״תוך כדי הייעוץ והטיפול בנושא הביטוח הלאומי, אני מסייעת ללקוחותיי להתמודד טוב יותר עם הסטרס בחייהם, וכך הם משפרים את בריאותם הנפשית והפיזית. רבים מהם מודים לאחר מכן לקושי שלהם, שיצר להם הזדמנות לשנות את חייהם ללא הכר. שינוי בתודעה של אדם אחד, משנה לטובה את כל תודעת משפחתו וסביבתו״.

תחזירי אותנו לרגע ההוא -סיפור שזכור לך במיוחד?

״לקוחה שלי חיה בחו"ל שנים רבות, וניתקה את חייה מישראל ומקופת החולים. עקב כאבי גב,  אינה יכולה לבטח את עצמה בביטוח בריאות פרטי. היה לי קל יותר לתת לה כלים שיעזרו לה להעלים את כאבי הגב שלה, מאשר להחזירה לקופת החולים בישראל״.

איך השפיעה עלייך הקורונה?

״בזכות הקורונה שכללתי את היכולות שלי לעזור לאנשים:

  • הפסקתי לפחד מהזום ומהטכנולוגיה.
  • הביטוח הלאומי הפך למוסד המשמעותי ביותר במשבר הקורונה, והייתי מקור הידע מהביטוח הלאומי לרואי החשבון, בהרצאות, במאמרים, במענה על שאלות ועוד.
  • המרתי נסיעות לחו"ל, הצגות, אופרות ומפגשים חברתיים, להתפתחות אישית ולמפגשי הליכה בחוץ עם אנשים מעצימים.
  • בהיבט המקצועי הבנתי כמה חשוב שהידע בנושא הביטוח הלאומי יהיה לאנשים, בדומה לחינוך הפיננסי. הבנתי שעליי להתרחב וללמד את תחומי הביטוח הלאומי בקלות ובפשטות לכולם, ולא רק לבעלי המקצוע בתחום.
  • בהיבט הכולל של שליחותי, אני אמשיך להפיץ הבנות בנושא הסטרס המתמשך לכמה שיותר אנשים, כדי להוביל שיפור בהרגלי חיים מקדמים, בדרך קלה ופשוטה״.

מקצועית, איפה את רואה עצמך בעוד 5 שנים?

״יש לי כבר תכניות לעשר שנים ולא רק לחמש שנים. השמיים הם הגבול״. ״אני מסייעת ללקוחותיי להתמודד טוב יותר עם הסטרס בחייהם, וכך הם משפרים את בריאותם הנפשית והפיזית. רבים מהם מודים לאחר מכן לקושי שלהם,שיצר להם הזדמנות לשנות את חייהם ללא הכר״

www.ornazach.co.il

צילום: גל חרמוני




Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*